Mistä blogille lukijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hamsteri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hamsteri"

Vieras
Heissan. Miten uusi bloggaaja voi saada blogilleen lukijoita/tutustujia? Bloggerissa ei ole edes mitään kategoriajakoa tai hakua, jolla voisi etsiä kiinnostavia blogeja. Miten kukaan löytää blogini?

Hankala se on lukea blogeja, joiden olemassaolosta ei tiedä. Eli mainostus, mainostus.
Itse tykkään lukea lastenvaatteisiin ja sisustukseen liittyviä blogeja. Myös kierrätys kiinnostaa.

Kiitos Mummomaiselle, juuri tällaista neuvoa kaipasin :)
Tässä vielä linkki blogiin "Mie voin lukea!"-nimimerkille, tässähän on osittain kyse kierrätyksestä.
http://raivausprojekti.blogspot.com/

Heippa bloggaajat. Kertokaa mulle minkä takia joku haluaa pitää blogia. Tämä ei ole mikään vittuilu-kysymys vaan ihan vakavissaan kysytty. Mikä saa motivoitumaan kertomaan omista asiostaan ventovieraille? Ja miksi blogilla pitää olla lukijoita? Eikö voisi riittää että on saanut itsestään ulos ne asiat mitä on halunnut tuottaa, vähän niinkuin tyyliin: "maalaanpa nyt omaksi ilokseni taulun"?
Tiedän, tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin kovin iloinen jos valaisisitte hieman ymmärtämätöntä.

Itse rupesin kirjoittamaan blogia omaksi iloksi. Aihepiiri on sellainen, etten omia asioitani siellä kertoile, vaan otan kantaa itseä kiinnostaviin yhteiskunnallisiin asioihin. Kuvitan tekstit itse otetuilla kuvilla.

Heippa bloggaajat. Kertokaa mulle minkä takia joku haluaa pitää blogia. Tämä ei ole mikään vittuilu-kysymys vaan ihan vakavissaan kysytty. Mikä saa motivoitumaan kertomaan omista asiostaan ventovieraille? Ja miksi blogilla pitää olla lukijoita? Eikö voisi riittää että on saanut itsestään ulos ne asiat mitä on halunnut tuottaa, vähän niinkuin tyyliin: "maalaanpa nyt omaksi ilokseni taulun"?
Tiedän, tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin kovin iloinen jos valaisisitte hieman ymmärtämätöntä.
Aloitin blogini kannustamaan itseäni projektissa, ja haluan silel lukijoita auttamaan projektin toteutumisessa, sekä konkreettisesti että henkisesti. En kuitenkaan halua tehdä sitä naamallani esim. Facebookissa, sen verran nolottaa bloggauksen aihe, etten sitä halua suoraan tutuille mainostaa.

Itse halusin laittaa muistiin mitä olen tehnyt. Se oli se syy oikeastaan.

Voin kertoa omat motiivini. En olisi ikinä voinut kuvitella kirjoittavani blogia ja pitäväni sitä edelleen yli 3 vuoden kuluttua aloittamisesta. Blogini ei ole julkinen, salasana on vain niillä, joille olen sen halunnut antaa. Tänne tai muuallekaan en sitä ikinä laittais.

Haluan kertoa kaukana asuville ystäville, tuttaville ja sukulaisille meistä ja meidän arjesta. Meillä on aika toimintapitoista elämää, kiitos ison perheen. Kaksi vanhinta kirjoittelee välillä ja laittavat omia kuviaan blogiin. Välillä keksitään päivitys yhdessä tai jossain retkellä joku hoksaa, että voitaisko kirjoittaa tästä blogiin.

En kerro kaikkea siellä, en kuvaa jokaista retkeä ja elämystä. Fiilispohjalta vain. Luen ystävieni blogeja ja näen heidänkin lastensa kasvua ja elämää, jotenkin olen näin heidän arjessa paremmin mukana ja pystyn näkemään sieluni silmillä heidän joulunsa, lasten ilon ja aistin välillä vaikka ystävän väsymisen.

Kivaahan tämä on, kun kirjoittaa vain tutuille.

Itse aloitin blogin, koska haluaisin keskustelua muitten samanhenkisten ihmisten kanssa, ja siksi toki haluaisin, että blogia joku lukisi ja erityisesti kommentoisi, jotta syntyisi sitä keskustelua.

Lastenvaatteista ja muusta lapsellisesta juttua

http://vari-epa-suora.blogspot.com/

Itselleni blogi oli aluksi paikka johon kirjoittaa tuntojaan hiukan yleisemmin kuin päiväkirjaan. Päiväkirjaan tulee usein kirjoitettua tunnekuohuissaan ja teksti on sitä aitoa itseään. Blogin kanssa koetin löytää huonoistakin puolista jotain hyvää ja kirjoitin mahdollisimman neutraalisti ja spontaanisti. Tutkiskelin tapahtumia täysin eri tavalla kuin ennen. Pikku hiljaa se muokkautui tuollaiseksi kuin se on, eli useimpien katselijoiden mielestä perus teinikuvausblogi... Anygays, se luultavasti vielä muuttuu enemmän tai vähemmän ajan kuluessa ja sitä mukaa kun kehityn bloggaajana, olen siis aina uusille ideoille avoimena! ;) Vink.

http://newgueen.blogspot.com/
Tässä on blogini tein vähä aikaa sitten katsokaa jos tykkäätte tulkaa minun lukijaksi :) se voi olla tylsä mut kerron mun ajatuksista tällä hetkellä :)

Yhteistyössä