Mistä apua tähän ahneuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Eli ongelmani on ihan käsittämätön makeanhimo! eläisin pelkällä suklaalla ja jäätelöllä. ei mene päivää etten levyä suklaata söisi.

Ei auta kromit eikä mitkään sellaiset. hermot menee kohta kun paino ryöstäytyy käsistä. Mitä voisin tehdä? Olen jostain lukenut että amfetamiini vie nälän yms tunteet, onko se siis ainut mikä toimisi? En vaan kovin mielelläni huumeisiin vaihtaisi tätä adediktiota.

Osaako kukaan auttaa onnetonta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Eli ongelmani on ihan käsittämätön makeanhimo! eläisin pelkällä suklaalla ja jäätelöllä. ei mene päivää etten levyä suklaata söisi.

Ei auta kromit eikä mitkään sellaiset. hermot menee kohta kun paino ryöstäytyy käsistä. Mitä voisin tehdä? Olen jostain lukenut että amfetamiini vie nälän yms tunteet, onko se siis ainut mikä toimisi? En vaan kovin mielelläni huumeisiin vaihtaisi tätä adediktiota.

Osaako kukaan auttaa onnetonta?

Tää ei ole mikään vinkki, kärsin vaan tosta tasan samasta... mut mun 'ratkaisu' on se että olen nyt jo kohta vuoden oksennellut... sulla saattaa muuten olla BED, lue oireet googlettamalla.

Itsekuria! Jätät vain ne suklaat ostamatta. Laske vaikka kuinka paljon rahaa säästyy. Keräät kuukauden suklaarahat säästöön ja menet niillä ostamaan itsellesi vaik kivat kengät.

Kun olet viikon syömättä makeaa, himo helpottaa. Popsi makeanhimoosi appelsiinia, omenaa, porkkanaa. Joka aamu kuorit ja pilkot niitä valmiiksi jääkaappiin, josta niitä on helppo napostella pitkin päivää.

Ole aikuinen ja PÄÄTÄ ettet enää syö makeaa!

Ei toimi tuo ainut vinkki joka tähän annettiin. oon kokeillut kaikki nuo, kasviksia ja hedelmää yms. suklaa jyrää ne kaikki. itsekuri on täysin kateissa tässä asiassa.

onkohan suomessa tällä hetkellä mitään lääkettä siis reseptillä joka tähän auttaisi, tietääkö kukaan? kai se on sitten yritettävä jostain sitä A kamaa etsiä..

kyllä ottaa päähän tää ruumis ja mieli niin satasella!!

Mulla oli samaa ongelmaa. Sit vain yhtäkkiä päätin et nyt loppu karkinsyönti ja se loppui. En tehnyt mitään erikoista tai no kauppareissulla kiersin karkkihyllyt kaukaa. Ennen en oo pystynyt samaan vaikka oon usein yrittänyt. Kromillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ei toimi tuo ainut vinkki joka tähän annettiin. oon kokeillut kaikki nuo, kasviksia ja hedelmää yms. suklaa jyrää ne kaikki. itsekuri on täysin kateissa tässä asiassa.

onkohan suomessa tällä hetkellä mitään lääkettä siis reseptillä joka tähän auttaisi, tietääkö kukaan? kai se on sitten yritettävä jostain sitä A kamaa etsiä..

kyllä ottaa päähän tää ruumis ja mieli niin satasella!!

mulla on sama ongelma kuin sulla!!kuinkahan monena iltana sängyssä nukkumaan mennessä olen päättänyt että nyt tämä loppuu ja tahto on kova...mutta viim.seuuravavana iltäpvänä alkaa armottomat tuskat joista en pääse ilman suklaata yli....

Sulla on suklaariippuvuus, ja nyt aiot ottaa siihen lisäksi huumeriippuvuuden. Jäikö järki narikkaan? Kumpikohan riippuvuus tulee halvemmaksi? Toivottavasti et edes harkitse... Entäpä jos kokeilisit samaa kostia kuin alkoholisteille suositellaan, eli kirjataan ylös herkkupalat ja yritetään vähentää. Kerran viikossa karkkipäivä, jolloin saa syödä kohtuullisesti herkkua. Tai teen kaakaosta "suklaalitkua" johon dippaat hedelmiä. Sulla voi tosiaan olla BED ja tuo muuttuu helposti bulimiaksi. Ehkäpä tosiaan kannattaisi kysä neuvoa joltain asiantuntijalta, ettet mene pahentamaan tilannetta.

Ainakin terapiaa löytyy, itsekuri lienee tärkeintä kaikissa riippuvuuksissa. Jos muistan oikein niin tällaisiin ongelmiin on olemassa jokin palveleva puhelinkin, johon voi soittaa nimettömänä.

No niin. Oksentelua ja Amfetamiinia... On siinä selväjärkiset neuvot joillain hukassa. Aloita mielummin vaikka sillä, että et kiellä itseltäsi suklaata kokonaan. Päätä vaikka alkuun, että saat syödä suklaata aina ruokalujen jälkeen, mutta ei tyhjään vatsaan koskaan. Tiukenna sitten vaikka kuukauden kuluttua niin, että saat syödä vain kerran päivässä ruoan jälkeen ja siitä sitten että kerran viikossa saa herkutella.

ensimmäinen järkeä sisältävä vastaus. jostain jos itsekuria vielä saisi vaikka ostaa..

mutta lääkitystäkö ei ole suomessa tarjolla? olis niin hyvä jos olisi joku lääke pohjalla auttamassa

Yhteistyössä