Mistä apua migreeniin? Voimat loppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Olen 22-vuotias 4. kuulla raskaana oleva nainen. Odotan toista lastani, eka raskaus oli migreenivapaa.
Olen sairastanut migreeniä 10 -vuotta joista 4-v estolääkityksen ja triptaanien kanssa.
Tällä hetkellä käytössä metoprolol estolääkkeenä, sumatriptaani ja panacod kohtauksiin. Migreeni on muuttunut päivittäiseksi enkä uskalla ottaa lääkkeitä niin paljon kuin tarvitsisi. Sairaalassa käyn välillä saamassa suoneen kipulääkettä joka tekee kivusta siedettävämmän. Oma lääkärini ei osaa auttaa muuten kuin käskemällä omalla vastuulla ottaa lisää kiupulääkettä mitä en uskalla tehdä ettei vauvalle tulisi mitään.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mistä olette saaneet avun? Oletteko kokeilleet akupunkiota tms?

Kokeile ehdottomasti akupunktiota, auttoi minulla erittäin hyvin. Jopa niin hyvin, että pärjärin koko raskausajan lähes ilman lääkitystä.

Tsemppiä ja toivottavasti saat avun!

Kiitos neuvoista, nyt todella aion kokeilla sitä akupunktiota. Osaatteko sanoa mitä minun tulee ottaa huomioon varatessa aikaa akupunktioon, vai pitääkö minun käydä ensin siellä jossain konsultaatiossa?

Kiitos neuvoista, nyt todella aion kokeilla sitä akupunktiota. Osaatteko sanoa mitä minun tulee ottaa huomioon varatessa aikaa akupunktioon, vai pitääkö minun käydä ensin siellä jossain konsultaatiossa?

Ei tarvitse mitään sen kummempaa huomioida. Voit aikaa varatessa heti tietysti sanoa, että olet raskaana ja ongelmasi on paha migreeni. En tiedä missäpäin asut, itse kävin Helsingissä Diacorilla ihan akupunktiolääkärillä hoidoissa ja voin ehdottomasti suositella.

[QUOTE="SASA";22442301]Akupunktio. Vältä sitä mikä migreenin laukaisee (valvominen, kahvi, stressi)[/QUOTE]

Mulla ei laukaise mikään noista, mut pansuola, sininen väriaine (monella muulla) luomusokeri ja glutamaatit, siis nämä kaikki:
Arominvahventeiden muistilista seinlle

JOS sattuu joku väärä sapuska menemään suuhun ja tulee näköhäiriö, silloin heti kurkumaa vaikkapa kermaviilissä, auttaa.

Kai te tiedätte ettei raskaana ollessa saa mennä akupunktioon? Magneettiterapiatuotteet eivät todellakaan tee yhtään mitään mutta kyllähän mikä tahansa auttaa jos niin itselleen uskottelee. Raskaana ollessa migreeniin ei vaan ole mitään lääkettä. Sen kanssa on vaan elettävä, itse kärsin samasta vaivasta juuri parhaillaan.