Mission impossible? Taaperon kynsien leikkaus

  • Viestiketjun aloittaja pitkäkynsi
  • Ensimmäinen viesti
pitkäkynsi
Onko muilla tässä hommassa hankaluuksia? Vauvana antoi leikata ihan rauhassa, katseli rauhassa kun kynsiä leikattiin. Nyt jää leikkaamatta jos ei väkisin tee, joka sekin on turhauttavaa ja hankalaa kaikille.
Ja nukkuu mahallaan, kädet sykeröllä mahan alla ja nilkat ristissä joten turha yrittää silloinkaan... Ikää 1v 3kk.
 
Meillä saman ikäinen ja antaa leikkoa ihan nätisti (ainakin tällä hetkellä, en tiedä miten ensi kerralla käy). :whistle:
Olen yrittänyt vakoa tilannetta kun tuo on rauhallinen.
 
vieras
Meillä tyttö (1v8kk) antaa käsistä leikata hyvin mutta varpaiden kynsien leikkaus on sohimista ja tavan touhua. Hereillä ollessa silti ne jotenkin leikataan yksi varovasti kerrallaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäkynsi:
Onko muilla tässä hommassa hankaluuksia? Vauvana antoi leikata ihan rauhassa, katseli rauhassa kun kynsiä leikattiin. Nyt jää leikkaamatta jos ei väkisin tee, joka sekin on turhauttavaa ja hankalaa kaikille.
Ja nukkuu mahallaan, kädet sykeröllä mahan alla ja nilkat ristissä joten turha yrittää silloinkaan... Ikää 1v 3kk.
Meillä täsmälleen sama juttu. 1,5 vee poika. Väkisin vaan, en oo muutakaan keksinyt. :/
 
Mä oon saanu pojan kynnet leikattua hassuttelemalla, tyyliin "katotaanpas miten pitkälle äiti saa kynnet lentämään", eli kun kynnen leikkaa niin samalla lennättää kynnen kauas ja huudahtaa että "ohhoh mites se nyt taas hyppäs noin kauas karkuun" jne.. Poika kiemurtelee naurusta sylissä aina kun kynnenpätkä "hyppäsee".
 
vieras
Meillä varpaankynnet on leikattava niin että mies pitää kiinni, tyttö potkaisee muuten. Sormenkynnet saan ite, kun juttelen samalla ja annan sille vaikka hammasharjan toiseen käteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Mä oon saanu pojan kynnet leikattua hassuttelemalla, tyyliin "katotaanpas miten pitkälle äiti saa kynnet lentämään", eli kun kynnen leikkaa niin samalla lennättää kynnen kauas ja huudahtaa että "ohhoh mites se nyt taas hyppäs noin kauas karkuun" jne.. Poika kiemurtelee naurusta sylissä aina kun kynnenpätkä "hyppäsee".
Samoilla linjoilla mentiin. Kuvakirjan katselu, eläinten äänien matkiminen, erityisesti possun röhkintä sai pojan nauramaan eikä huomannutkaan että äiti napsi kynsiä samalla.

Nyt 3v8kuisena pyytää itsekin että leikattais kynnet, myös varpaankynnet. :D
 
nimimerkki
Näinkin homman kanssa voi käydä: Meillä taaperoiässä alkanut varpaankynsien väkisin leikkaaminen on jatkunut nyt toiselle vuosikymmenelle. Lapsi on 11 v. Kerran kuussa sitten sama rimpuilu. Ongelmasta päästäneen vasta kun pystyy itse homman riittävän hyvin hoitamaan. Uskoisin valmiuden olevan siihen ihan piakkoin. Kaikki keinot on vuosien mittaan kokeiltu. Pikkuvarpaan kynsien leikkaaminen suurin kauhu.
 

Yhteistyössä