Missio: 5 viikossa rantakuntoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kokeilu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kokeilu"

Vieras
Uusimmassa KuntoPlus-lehdessä oli ohjeet kuinka tulla 5 viikossa bikinikuntoon. Tänään aloitin ohjelman ja aion viedä sen läpi vaikka väkisten. 5 viikon päästä näemme mitä tapahtui, tapahtuiko mitään. Kun nyt julkisesti huutelen täällä, en kehtaa epäonnistua.

Homman nimi on 2xviikossa kestävyysharjoittelu ja 2xviikossa lihaskuntoharjoittelu. Lisäksi on ruokailu ohjeet viideksi viikoksi. Vaihtoehtoja on lukuisia, joten kaikille löytyy sopivat treenimuodot.

Lähtökohta minulla on 170cm ja 75kg. Kaikki ylimääräinen minulla on vyötäröllä, jonka mitta on 97cm. Eli olen oikein tyytyväinne kroppaani paitsi vatsan osalta. Olen ennestään laihduttanut jo yli 10kg, ja koko kevään ollut erittäin terveellisellä ruokavaliolla. Nyt kuitenkin paino ja laihtuminen on jämähtänyt näihin mittoihin, joten tästä lähtee viimeinen kova rutistus, katsotaan, saanko vyötäröni turvallisiin mittoihin.

Tämä on oikeastaan ihan hauskaakin, hurja tahdon voima päällä ja into nähdä, saanko loputkin pois!

Tänään alkoi kestävyysharjoittelulla, 50 minuutin pyöräily jossa 3x4minuutin erittäin kovatempoiset jaksot parin minuutin palauttelulla. Ruokavalio proteiinipitoista.

Mulla on myös rantakuntoon projekti :) Mut paljon tehokkaampi kuin joku kuntoplussan... 3 kertaa viikossa lihaskuntoharjoittelua omalla painolla (punnerruksia, kyykkyjä, leukoja, vatsoja) ja 3 kertaa nopeita intervallijuoksulenkkejä (30sek-1 min, 4-6 kpl). Ruokavalio rasva- ja proteiinipitoista todella vähillä hiilareilla :)

Olen säälittävistä säälittävin. Mulla on ruoka- ja treeniohjelma valmiina, mutta en pääse alkuun! Pliis, joku tsemppari mulle heti tänne nyt!

Ajattele kuinka noloa on mennä rannalle kesällä jos et ole vielä tavoitteessasi! Ja ajattele mitä ihania vaatteita voit ostaa palkkioksi kun olet timmissä kunnossa :) Heinäkuuksi on luvattu hirveitä helteitä ja vaikeaa on olla runsain vaattein... Mä ainakin haluan sikspäkin esiin ennen heinäkuuta :)

Mä luotan fiksuun syömiseen ja monipuoliseen liikuntaan. Lauantaina aloittelin liikunnan tunnin lenkillä, pääosian juosten. Eilen kuntosalia 1h ( josta noin 25 min lämmittelyä kuntopyörällä ) . Tein tuikkoja sarjoja siten, että heti vaihdoin laitetta, ei siis lepoa ja päälle 25min uintia ja 25 min vesijuoksua, kun kuntosali on uimahallilla.
Tänään oli rennompi päivä eli 45 min kävelyä, enimmäkseen isoja mäkiä ylös alas. Siis olin polulla jossa monta kukkulaa, suurta, ja niitä mäkiä tarvoin edes taas. Herkkuja ei osteta ja syödään ruokaa kohtuullisia annoksia.

Juu, eli liikunnan ja karppauksen voimaan on täälläkin luotettu koko kevät, ja viime vuosi liikunnan ja muutoin järkevän ruokavalion voimaan. Tällä olen saanut pois sen reilun 10 kiloa, ja se on myös pysynyt pois. Mutta kuten sanoin, tuo läski tuossa mahan päällä on niin tiukassa, ettei nämä yllämainitut enää ole auttanut!

Minä olen kanssa maailman huonoin tekemään mitään ilman ohjetta, ja siksi nyt tästä innostuinkin, selkeät ohjeet jokapäivälle kerrottuna, ei tarvi kuin tehdä!

Ja tämä tosiaan on ihan kiva kokeilu, nähdään onko nämä ihan huuhaata vai voinko päästä tästä roikkuvasta mahasta eroon.

Yhteistyössä