Missä vauvanne nukkuvat?

Missä vauvanne nukkuvat eli ovatko teidän makuuhuoneessa, omassa huoneessa vai esikoisen kanssa samassa huoneessa? Meille on tulossa vauva ja minä täällä panikoin sen nukkumis asian kanssa kun meidän makkariin ei mahdu enkä haluais laittaa sitä alle 2v esikoisen huoneeseen.

Nukkuuko vauva äitiyspakkauksen laatikossa, teidän vieressä vai pinnasängyssä?
 
Kaikki 4 ovat nukkuneet alussa meidän vanhempien kanssa samassa huoneessa. Kaksi ensimmäistä nukkui perhepedissä ja kaksi nuorinta pinniksessään (tosin joinain risaisinä öinä meidän vanhempien välissä).
Esikoinen ja toinen sai oman huoneen vasta ollessaan vajaa 3v ja reilu 1v:na. Kolmonen siirtyi omaan huoneeseen 10kk ikäisenä. Kuopus (10kk) nukkuu vielä meidän vanhempien makkarissa, mutta siirtyy kolmosen kanssa samaan huoneeseen kun lopettaa yöheräilynsä.

Kukaan näistä meän muksuista ei ole koskaan nukkunut äp-laatikossa. Mutta mielestäni se voisi olla kätevää alussa jos tilaa ei ole paljoa. Enkä näe mitään ongelmaa miksei vauva voisi nukkua isomman lapsen kanssa samassa huoneessa,; tosin jos esikoinen on kovin herkkäuninen niin en välttämättä laittais vauvaa samaan huoneeseen hänen hyvien uniensa turvaamiseksi. Ja toisaalta voi olla aluksi sinulle itsellesi rankkaa "juosta" yösyöttöjen aikaan huoneiden väliä. Perhepeti voisi olla hyvä valinta, jos se teistä tuntuu hyvältä =)
 
Meillä tyttö nukkunut koko ajan meidän kanssa samassa huoneessa. Aluksi oli sellainen pieni pyörillä liikutettava "rottinkikehto" ja nyt sitten nukkuu pinniksessä ja edelleen meidän kanssa samassa huoneessa.

Perhepetiä en olisi koskaan voinut edes harkita koska omat uneni olisivat menneet täysin pilalle. Onneksi tyttö oppikin heti nukkumaan omassa sängyssään.

Ja kuten tuossa aiemmin joku tähän suuntaan sanoikin, niin minun mielestäni olisi kovin rankkaa rampata öisin toisessa huoneessa syöttämässä niin kauan kuin vauva heräilee öisin...

Ollaan piakkoin muuttamassa ja tyttö saa oman huoneen, mutta siirrän hänen sänkynsä sinne vasta sitten kun yöheräilyjä ei enää ole.
 
Meidän poika on nyt reilu 2kk ja on nukkunut koko ajan meidän makuuhuoneessa äippäpakkauksen laatikossa. Meillä makuuhuone on sen verran pieni että en halunnut laittaa sinne pinnasänkyä. Pinnis kyllä odottaa poikaa pojan omassa huoneessa kunhan vain "raaskin" siirtää pojan sinne nukkumaan. Ainakin nyt on ollut helppoa kun poika syö vielä öisin niin ei tarvitse lähteä eri huoneeseen imettämään.
 
Pari ekaa kuukautta poika nukkuin meidän kanssa samassa vuoteessa ja nykyään vielä joskus. Nykyään poika( 3kk) kuitenkin nukkuu omassa pinniksessä, josta olen ottanut yhden laidan pois ja vetänyt pinniksen kiinni meidän sänkyyn nippusiteillä sellaiseksi "sivuvaunuksi". Sivuvaunu on kätevä välimuoto pinniksen ja perhepedin välillä. Niitä muuten on olemassa ihan sivuvaunupediksi tarkoitettuja sänkyjä, jotka ei vie niin paljon tilaa kuin pinnis. En löytänyt sellaisesta sivuvaunusänkystä parempaa linkkiä...

http://cgi.ebay.de/Baby-Bay-Stillbett-Babybay-Beistellbett-Neu-OVP_W0QQitemZ300177051314QQihZ020QQcategoryZ124325QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Meillä vauva nukkuu omassa pinnasängyssään meidän makkarissa. Siitä helppo nostaa kainaloon kun haluaa ruokaa.
Ensimmäiset viikot nukkui minun kainalossa kun söi vähän koko ajan, mies nukkui toisessa huoneessa. Nyt kun herää enää aamuisin kerran syömään on helpointa nukkua omassa sängyssään ja kunhan nukkuu vielä pari tuntia pidempään, niin siirrän toiseen huoneeseen nukkumaan oman sisaruksensa kanssa.

Ei meilläkään tilaa varsinaisesti makkarissa ole, joten teimme kolo pinnistä varten, oman sänkymme viereen. Ei edes mietitty muuta vaihtoehtoa.
 
Meillä nukku ihan alkuun pakkauksen laatikossa, omassa pinniksessä joka oli meidän makkarissa. Laatikko kun jäi pois, niin nukku vielä 8kk ikäseks meidän kans samassa huoneessa. Sit pääsi omaan huoneeseen.
 
Nukkuuko vauva äitiyspakkauksen laatikossa, teidän vieressä vai pinnasängyssä?

Meillä vauva on nukkunu kaikissa noissa vaihtoehdoissa. ;) Ensin nukku vaihtelevasti äp-laatikossa joka oli sisällä pinniksessä ja meidän välissä eli mun vieressä ja nyt nukkuu vaihtelevasti pinniksessä ja mun vieressä. Yleensä nukkuu alkuyön omassa sängyssään ja aamuyön vieressä. Pinnis on meidän makkarissa, isonveljen huoneeseen sitä ei voisi vielä ajatellakaan siirtää. Nyt tosin on menny muutama yö niin, että minä nukun vauvan kanssa varapatjalla toisessa huoneessa ettei herätetä miestä kun vauva on levoton hampaiden puhkeamisen takia ja isoveikka kömpii vauvan pinnikseen kesken yötä, kun haluaa nukkua samassa huoneessa kuin me. Että kaikkeen kannattaa varautua. :whistle:
 
Meillä on nukkunut alusta lähtien pinnasängyssä joka kiinni meidän sängyssä. Aamuyöllä yleensä jätän syötön jälkeen viereen kun uni on katkonaisempaa niin helpompi saada kainalossa uudelleen nukahtamaan. Omaan huoneeseen ei siirry vielä pitkään aikaan kun meillä on yläkerrassa vain yksi iso huone ja toinen makkari alakerrassa...
 
Meillä on nukkunut alusta lähtien pinnasängyssä joka kiinni meidän sängyssä. Aamuyöllä yleensä jätän syötön jälkeen viereen kun uni on katkonaisempaa niin helpompi saada kainalossa uudelleen nukahtamaan. Omaan huoneeseen ei siirry vielä pitkään aikaan kun meillä on yläkerrassa vain yksi iso huone ja toinen makkari alakerrassa...
 
Meillä on 5kk ikäinen poika, joka nukkuu omassa pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Sänky ei ole kuitenkaan ihan kiinni meidän sängyssä, vaan eri suuntaan, joten joudun kyllä nousemaan ylös kun vauveli herää:)

Me asutaan kaksiossa, joten ei ainakaan heti olla siirtämässä omaan huoneeseen, vaan sitten ehkä joskus laitetaan meidän sänky olkkariin.
 
tää kolmas on nyt 8kk. aluksi nukkui 2 vkoa mun vieressä, sitten meijän sängyn viereen pinnasänkyyn, jossa nukkuu edelleen. päikkärit joskus meidän sängyssä, mun viekussa. vaunuissa ei ruvennut enää nukkumaan 5kk jälkeen.
 
meillä vauva nukkui ensimmäisten viikkojen ajan kaikki unet vaunujen kopassa (kova koppa), jossa oli helppo keinutella vauva uneen. Poika siirtyi kuitenkin pian yöksi meidän sänkyymme ja nyt 5kk:n ikäisenä on opettelemassa pinnasängyssä nukkumista.
 
Kaikki kolme lastamme ovat nukkuneet ensin äp-laatikossa, joka ollut pinnasängyssä meidän makkarissa. Olen sen verran laiska, etten jaksa vauvaa enää aamuyöllä raijata omaan sänkyynsä, joten muksut ovat saaneet nukkua myös äidin kainalossa loppu yön.
Esikko siirtyi omaan huoneeseensa nukkumaan 11kk:n ikäisenä.
Toinen samaan lastenhuoneeseen ½-vuotiaana, samoin tämä viimeisin vauvamme.
 
Perhepedissä mentiin ekat 4kk. Sen jälkeen on nukkunut pääosin omassa pinniksessään, joka sivuvaununa meidän sängyn vieressä. Jos tyttö on rauhton, joko minä tai mieheni otetaan kainaloon. Tyttö kohta 7kk. Nyt oon alkanut harkitsemaan sängyn siirtoa kauemmaksi meistä ja yösyöttöjen lopettamista, kun tuntuu olevan vain tapa pari kertaa yössä lussutella pulloa.
 
Meillä poika nukkunut sairaalasta päästyämme (eli 1 vkon ikäisestä ) omassa huoneessaan leikkikehässä. Se on siis sellainen sängynoloinen leikkikehä, vähän niinku pinnasänky mut leveämpi. Pohja on ylempänä, helpompi nostella. Nyt laskin pari vkoa sit pohjaa alemmas kun poika alkaa olla niin aktiivinen jo =) Meillä nukkuu kaikki paremmin kun vauva nukkuu omassa huoneessaan. Meidän makkari on vieressä, eli jos vauvalla hätä, niin kuulen kyllä.
 
Meidän tyttö nukkuu pinnasängyssä joka on meidän sängyn vieressä mun puolella. Päiväunet on monta kk ottanut vaunuissa takapihalla. Nyt tosin poikkeuksellisesti (vaunuissa) nuhan takia kun ei pysy selällään pinniksessä! Tarkoitus olisi tuossa 7-8kk iässä laittaa omaan huoneeseen joka on makkaria vastapäätä. =)
 
Meidän vauva nukkuu perhepedissä. Pinnasänky on meidän sängyn vieressä odottamassa, että poika alkaa joskus nukkumaan siinä. Vasta siinä vaiheessa, kun poika on niin iso, että siirtyy pinniksestä lastensänkyyn siirretään hänet veljien kanssa samaan huoneeseen nukkumaan.
 
Meillä neiti 5,5kk nukkunut koko ajan pinnasängyssä, aluksi äitiyspakkaus oli pinnasängyssä niin kauan ku mahtui siinä nukkumaan. Pinnasänky on meidän makkarissa. Esikoisella sama juttu. Esikoinen oli 8kk, kun siirsin omaan huoneeseensa, silloin ei enää heräillyt öisin ja se sujui tosi hyvin.

Yönkuningatar: Tiedätkö sen vaavisängyn, mitä voi vuokrata? Sitä itse suunnittelin esikoisen kanssa, kun oli tosi pienet tilat. Osoitteesta www.vaavi.fi/info löytyy lisää siitä.
 

Yhteistyössä