Missä vaiheessa sinua on viillellyt ja menkkamaisesti särkenyt selästä ja alamasulta reisiin?

Välillä tuolla alapäässä viiltelee sekä tuntuu siltä kuin joku repisi karvoista tai jotain ja :ashamed: Ja muutama päivä sitten tuli pari kipeää supistusta, masu kovettuu pienemmästäkin rasituksesta, kuten kävelystä yöllä vessaan. Nyt tänään menkkamaisesti särkenyt selästä ja alamasulta reisiin asti :/ Ei kai tämä vaan enteile paikkojen aukeamista? (Minunhan se pitäsi tietää, onhan jo kolmas lapsi tulossa mutta en muista tällaista...)

Onneksi neuvola on tiistaina, mutta sijainen paikalla. Kukakohan mahtaa edes olla...


ja rv vasta 27+3
 
Mulla on ollu tuomosta melkein raskauden alusta lähtien,paitsi supistuksia ei ole ollut.Mulla tuo ainakin johtuu ihan tuosta selästä,selkä rasittuu niin äkkiä ihan sama mitä tekee ja sitten on tosi kipeä ja kipu menee tosiaan ihan jalkaan asti.Menkkamaista kipuaki oli vasinki alussa,mutta nyt on alkanu vähenemään.Mulla tuo ei ainkaan ole paikkoja aukassu,toivotaan ettei sullakaan.Tulehan kertomaan sitten mitä neuvolassa sanoivat.
Itse kokeilin tukivyötä,mutta en vissiin osaa sitä oikein laittaa kun en siittä apua saanut.Niin ja mulla viikkoja vasta 16+0
 
Mulla tuollaiset tuntemukset alkoivat noin rv. 34 tietämillä. Rv. 35+ kohdunkaula oli lyhentynyt puoleen, mutta kohdunsuu oli kiinni. Tosin tuo on ihan tavallista muutenkin uudelleensynnyttäjällä. Nyt viikoilla 38+ edelleen kokonaisena tositoimia innolla odotellessa.

Mutta jos nuo sun tuntemukset vaan jatkuvat niin uskoisin sun pääsevän tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen ennen toista lääkärineuvolaa. Herkästihän sitä raskaana ollessa huolestuu, mutta useimmiten kaikki on kuitenkin hyvin. Toivottavasti sunkin kohdalla!
 
Parilta sukulaiselta olen kuullut, että rv 25 tienoilla on tullut sellaisia uusia tuntemuksia, että ovat pelänneet synnytyksen käynnistyvän. Kaikki on mennyt kuitenkin hyvin, ja kysymys on ollut vain siitä, että vauvalla lienee jonkinsortin kasvupyrähdys siinä vaiheessa, ja se luonnollisesti vaikuttaa myös äidin oloon.
 
mulla kanssa samallaista kipua... rv 26+6 soitin synnärille käskivät tulla sinne kaikki ok vikko sairaslomaa helpotti... sitten loppuviikosta sama kipu ei kovin kova vähän kun menkat alkaisi, soitin uudestaa viikolla 28 käskivät taas tulla vauvalla kaikki ok kohdunkaula on pehmentynyt mutta ei lyhentynyt vielä.. sitten täydelliseen vuodelepoon a kahden viikon päästä kontrolli... olisivat ottaneet osastolle mutta sain puhuttua itseni kotiin.. :) mieluummin lepään kotona.. kannattaa ottaa yhteys suoraan synnytysosastolle varsinkin jos olet pieneltä paikkakunnalta..
 

Yhteistyössä