T
"Timjami"
Vieras
Olen odottanut alkuraskaudesta asti koska ne kuuluisat raivonpuuskat ja mielialan vaihtelut iskevät. Välillä asia muistuu mieleen kun luen asiasta jostain. Nyt menossa rv 25 ja tuntuu, että leijun edelleen vain kokoajan pilvissä ja olen ikionnellinen tästä raskaudesta. Mikään ei tunnu töissä haittaavan ("juu ei se mitään vaikka suunnitelmat muuttuivat viimehetkellä ja joudun tekemään ylimääräistä työtä nopeasti/ Ei minulla ollut mitään menoa heti töiden jälkeen niin ei haittaa vaikka hommat venyivätkin tänään jne.) vaikka ennen raskautta ärsyynnyin tällaisista asioista usein. Myös kotona olen kokoajan hyvällä tuulella ja ennen kun mieheni ehtii teen lähes kaikki kotityöt mitä aikaisemmin olemme tehneet puoliksi. Kokkailen miehelle hänen lempiruokiaan ja usein myös sellaisia mitä en itse pysty allergioidenitakia syömään. Alkuraskaudestakin oksensin suurinpiirtein hymyillen, ihanaa nyt on varmaan pikkuisella kaikki hyvin. Ainoa muutos mitä olen mielialassani huomannut ovat naurunpuuskat mitä ihmeellisimmistä asioista (myös sellaisista mistä olisin aikaisemmin suuttunut) ja hihittelen vedet silmissä ikuisuuden enkä pysty lopettamaan vaikka kaikki kahvilassa tuijottaisivat.
En tiedä vaikuttaako asiaan se, että lasta olen toivonut jo kauan ja olin jo melkein luopunut toivosta ja aloittanut surutyöni etten ikinä tulisi raskaaksi, kun tulinkin raskaaksi. Ensin odotin ainakin neljä vuotta, että miehenikin oli valmis aloittamaan yrityksen. Yritysvaihe venyikin sitten reiluun 3 vuoteen ja epätoivo iski jo monta kertaa hoitojen edetessä. Nyt koko asia tuntuu vain ihanalta ja ihmeelliseltä.
En tiedä vaikuttaako asiaan se, että lasta olen toivonut jo kauan ja olin jo melkein luopunut toivosta ja aloittanut surutyöni etten ikinä tulisi raskaaksi, kun tulinkin raskaaksi. Ensin odotin ainakin neljä vuotta, että miehenikin oli valmis aloittamaan yrityksen. Yritysvaihe venyikin sitten reiluun 3 vuoteen ja epätoivo iski jo monta kertaa hoitojen edetessä. Nyt koko asia tuntuu vain ihanalta ja ihmeelliseltä.