Missä vaiheessa raskautta aloitte..

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Tönt
esikoisen kohdalla vasta kun tulin sairaalasta kotiin. ahdisti ajatus siitä että jos emme tuukkaan kotiin vauvan kanssa niin joudun kerää kaiken pois. pelotti ekan kanssa niin hemmetisti. muitten odotuksissa joskus pari viikkoa ennen la:aa.
 
"..."
Sänky koottiin valmiiksi 2 kuukautta ennen. Ihan vaan siksi että se oli saatu ja näytti kivemmalta koottuna makkarissa, kuin lattialla palasina :)

Kuukautta ennen pesin vauvan vaatteet yms. Kaikki oli kyllä ostettuna ja valmiina kaapeissa kuukautta ennen.
 
vaunut haettiin olisko ollut syyskuussa, kalusteet osti mummo und pappa joskus lokakuussa, itse ostelin vaatteita jo pitkin kesää, mut vasta kun tunsin liikkeet rv 20, niin uskalsin laitella mitään... poju syntyi tammikuussa, pesin vaatteet ja tavarat laittelin joulukuun tienoilla valmiiksi... ;) hyvin ehtii, mut on toisaalta kivaa puuhaa...
 
Me ostettiin vaunut jo joskus viikolla 22 ja varmaan viikosta 25 ne jo seisoi meidän olkkarissa :D
pakko oli ostaa, ettei lopu se tietty väri. :D
Hoitopöytäkin oli jo ennen puoltaväliä, koska saatiin se ilmaiseksi kavereilta ja he halusivat sen nurkistaan pois.
Pyykkiä aloin pesemään pikkuhiljaa sitä mukaan kun ostelin rv 32>
Pinnasängyn kasasin rv 35 ja petasin joskus rv 38
Synnytyskassiin pakkasin rv37-38 semmoset mitkä jo pystyi. Ja lapun laitoin päälle mitä pitää vielä pakata, kun lähtö tulee. :)
 
Vaatteet pesin jossain loppuvaiheessa mutta muuten mies laitteli paikat valmiiksi kun oltiin sairaalassa.

Se sairaaalakassi on ihan älytön juttu mun mielestä :D Eihän sitä nyt mitenkään etukäteen tarvi pakata.Sitten kun on lähdössä sairaalaan.Ei kellään sinne sairaalaan niin kiire tule ettei muutamaa tavaraa ehtis kassiin laittaa :D
 
LLM
En pessyt vaatteita koska lapsi on ensimmäinen. Ostin tai sain vaatteita. Sänky koottiin kun olin laitoksella. Kassin pakkasin osittain n. 2 viikkoa ennen synnytystä. Loput laitoin kassiin kun tuli lähtö sairaalaan.
 
Jotain 2kk ennen rupesin hissukseen laittamaan jotain. Viimenen hankinta tehtiin päivänä ennen synnytyksen käynnistymistä. Sairaalakassin mä olin aatellu valmiiksi ja ne tärkeimmät joita muuten en tarvinnu olivat sielä kokoajan, loput mä heitin perään lähtiessä. Ostetut+pakkauksen vaatteet pesin, saadut panin vaan odottamaan koska tiesin että antaja ne oli pessyt+säilyttänyt hyvin.
 
"vieras"
Vaatteita oon pessyt ja silittänyt sitä mukaa kun niitä on tullut, joskus rv 20 alkaen. Vaunut varattiin jo nt-ultran jälkeen, haetaan vasta synnytyksen jälkeen, kaukalon mies hakee varmaan vasta kun ite olen sairaalassa (on jo valmiksi valkattu). Pinnasänky ja hoitopöytä kasattiin joskus rv 20 paikeilla, pinnis ostettiin käytettynä ja hoitopöytä saatiin käytettynä. Nyt on rv 26+3. Ajattelin sen takia alkaa valmistella suht ajoissa, jos loppuvaiheessa ei ole enää aikaa ja energiaa. Sairaalakassin ajattelin pakata aikaidintaan rv 37 paikkeilla.
 

Yhteistyössä