Missä välissä yh ehtii liikkua?

Niin, jos siis aatellaan et oon päivät töissä, illat lasten kanssa. Lapset on 5v. 3½v ja 2vee.
Isoin kulkis mukana vaikka lenkilläkin, ainaki kesällä jos se oppis pyöräilee. Pienin menis rattaissa, mutta keskimmäinen ei.... Luistelemaan voidaan mennä, mutta eihän tuo pienin vielä osaa, ja muillakin on hakusessa. Eli ei siinä ite saa liikuntaa.
Oisko jotain vinkkejä?
 
mie
Ööö... Mun lapsilla on alle 2v ikäeroa ja kyllä me kävimme lenkeillä jo heti alusta alkaen. Lapset jaksaneet kävellä putkeen ikävuosiensa verran meillä. Ok, 2 km lenkki ei ole hurja, mutta sekin on liikuntaa. Toisekseen, kotona voi harrastaa esim. pilatesta, eikä tartte ees mitään välineitä siihen. Meillä töissä on oma kuntosali, joskus sitten käy siellä. Itse en pidä kovin tärkeänä sitä, että liikunnasta maksaa ja menee paikkaan XYZ voidakseen liikkua. Meillä ei ole autoa, joten jokainen kauppareissu tuo jo jonkin verran kävelyä ja painoharjoittelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ööö... Mun lapsilla on alle 2v ikäeroa ja kyllä me kävimme lenkeillä jo heti alusta alkaen. Lapset jaksaneet kävellä putkeen ikävuosiensa verran meillä. Ok, 2 km lenkki ei ole hurja, mutta sekin on liikuntaa. Toisekseen, kotona voi harrastaa esim. pilatesta, eikä tartte ees mitään välineitä siihen. Meillä töissä on oma kuntosali, joskus sitten käy siellä. Itse en pidä kovin tärkeänä sitä, että liikunnasta maksaa ja menee paikkaan XYZ voidakseen liikkua. Meillä ei ole autoa, joten jokainen kauppareissu tuo jo jonkin verran kävelyä ja painoharjoittelua.
Joo, kävelylenkkejä toki, mutta mä tartteisin liikuntaa jossa tulee hiki, eikä noi pienet jaksa kävellä niin nopeesti että siitä sillai ois hyötyä. Tuo mun keskimmäinen on tosi hidas kävelee...
Jotain pilatesia vois kokeilla, mä en vaan osaa :ashamed: Löytyisköhän jostain ohjeita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
tosin se, että koko porukan kans lähtee kauppaan rattikelkalla joka ei kunnolla kulje... siinä saa hien pintaan ja adrenaliinin virtaamaan :saint:
No juu, siinä tuli kyllä hiki ku hain noi tarhasta pulkalla... Vedin siis perässä kaikkia kolmea... Niinä päivinä kun pääsee töistä ajoissa ja on lunta, voi siis helposti kuntoilla :D
 
minä ratsastan ja poika on tallilla mukana lisäksi mulla on juoksurattaan pojalle. Salilla kun käyn on poika hoidossa. Treenaan lähes päivittäin ja olen vakituisessa vuorotyössä! Se on oikeasti vaan järjästely kysymys! =)
 
gissa
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
minä ratsastan ja poika on tallilla mukana lisäksi mulla on juoksurattaan pojalle. Salilla kun käyn on poika hoidossa. Treenaan lähes päivittäin ja olen vakituisessa vuorotyössä! Se on oikeasti vaan järjästely kysymys! =)
ei se kaikilla ole järjestely kysymys, kuka lasta vahtii tallillla? ettei mene sörkkimään joka paikkaan tai huuda kentän reunalla sun perään? entä missä on hoidossa kun käyt salilla? meillä ei ole ketään sukulaisia ketkä vois vahtia, eikä olis enää jumppamaksujen jälkeen hirveesti varaa maksaa lastenhoitajalle, enkä kyllä raaskisi enää pitkän hoitopävän jälkeen viedäkään uuteen hoitoon illaksi.
 
vieras
Joku hyvä monipuolinen jumppa dvd auttaa kummasti. Illalla kun lapset nukkuu voi helposti vetäistä tunnin jumpan, sit suihkuun ja hetki lehtien lukua ennen maate menoa, toimii meillä.
 
Hamsteri
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
minä ratsastan ja poika on tallilla mukana lisäksi mulla on juoksurattaan pojalle. Salilla kun käyn on poika hoidossa. Treenaan lähes päivittäin ja olen vakituisessa vuorotyössä! Se on oikeasti vaan järjästely kysymys! =)
Varmaan jo yhden kanssa järjestelykysymys, vähän eri juttu jos on kolme muksua...
 
vieras
No nyt tulee sellanen vinkki että hiki ainakin tulee. Eli pienin tai keskikokonen kantorinkkaan selkään ja muut kaksostenrattaisiin istumaan ja ei ku juoksemaan, varmasti on tehokasta.
 

Yhteistyössä