Missä välissä raskautta olette valinneet/miettineet lapsellenne kummit?

  • Viestiketjun aloittaja tuleva kummi?
  • Ensimmäinen viesti
tuleva kummi?
Itse haaveilen, että pääsisin kummiksi. Sukulaiseni on vasta raskausviikolla 13. Kovasti toivoisin, että minua pyydettäisiin kummiksi, yritän kuitenkin olla pettymättä, jos ei pyydetä.
 
vieras
Kyllä niitä kummeja mietittiin (ts. minä mietin...) jo pitkään ennen kun raskautta, silloin kun vauva oli vasta haave. Kummit sitten valittiin joskus raskauden puolessa välissä, mutta valituilta kysyttiin vasta vauvan synnyttyä.
 
vieras
Meille on jokaisen kolmen raskauden alussa ollut kummit ihan selvät. Ei ole siis tarvinnut miettiä vaan on heti alkuraskaudessa miehen kanssa todettu, että seuraavaksi pyydetään nämä ja ollaan oltu yhtä mieltä. Ei ole ollut pähkäilemistä. :)
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille on jokaisen kolmen raskauden alussa ollut kummit ihan selvät. Ei ole siis tarvinnut miettiä vaan on heti alkuraskaudessa miehen kanssa todettu, että seuraavaksi pyydetään nämä ja ollaan oltu yhtä mieltä. Ei ole ollut pähkäilemistä. :)
Niin ja pyydetty on esikoisesta raskauden puolivälissä tai vähän ennen. Kakkosesta pyydettiin jostain syystä vasta kun tyttö oli syntynyt mutta se tuntui vähän tylsältä. Kolmosen kanssa meni sekä että. Eli toinen kummipariskunta pyydettiin jo joskus rv 13 ja toinen syntymän jälkeen.
 
Me
Vauvan syntymän jälkeen ollaan kysytty, vaikka raskausaikana ollaan mietitty kuka pyydetään. Olen sen verran taikauskoinen etten kyselisi heti (alku)raskaudessa, koska MITÄ VAIN voi sattua. :/
 
möö
Esikon kummit kysyttiin vasta lapsen synnyttyä, kakkosen kummin n. kuukausi ennen syntymää, kuopuksen toinen kummi puolivälissä raskautta ja toinen vasta lapsen synnyttyä. Kyllä kummeja mietittiin jo aiemmin, mutta meistä on tuntunut oikealta kysyä vasta raskauden lopussa tai kun lapsi on syntynyt. Kuopuksen kohdalla tuli poikkeus kummin elämäntilanteesta johtuen.
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
Valittu on jo heti kun kuultiin raskaudesta mutta pyydetään vasta kun tiedetään että elävänä on syntynyt! :)
Näin meilläkin. Kummeissa ei oikeastaan ole paljon miettimistä, samat ihmiset kenen lapset on meidän kummilapsia.
 
Saraldo
Me tiedettiin jo ennen raskautta, että keitä pyydetään kummeiksi. Ja onneksemme he kaikki suostuivat. Jos nyt kävis vahinko ja tulisin uudelleen raskaaksi, niin olisi vähän vaikeampi miettiä kummeja...
 

Yhteistyössä