Missä sairauksissa sinulla on ollut crp ja leukosyytit vähän koholla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Minulla crp 10 ja leukosyytit 9,7.

Lisäksi patti solisluun päällä ja leukaluun päällä.

Onneksi ultra on jo 23.12.

Toivottavasti on vain joku tulehtunut imusomuke tms.

Tietääkö joku tuosta ultrasta, sanooko ultraaja jos näkee jotain?

Crp on vielä normaali, mulla on yleensäkin päälle 10 vaikka suositus olis alle 10. Ihan perus flunssassa tuota tapahtuu ja voi kestää flunssan jälkeen vähän aikaa että pysyy ylhäällä. En olis huolissani kummastakaan arvosta todellakaan.

Sitä tässä lähinnä hain, että onko jollain esim. ihan tavallinen pikku tulehdus aiheuttanut nuo kohoumat? Mikä tulehdus?
Voisikohan johtua kitarisoista? Ne on vuoden sisään muuttuneet ja alkaneet kerätä töhnää eli ovat tulehtuneet vai?

No arvot eivät ole mitenkään hälyttävät, siis oikeasti siksihän imusolmukkeet ovat olemassa että ne hoitavat osan puolustuksesta tauteja vastaan. Mun imusolmukkeet turpoaa aina flunssien ja vaikkapa isojen finnienkin yhteydessä! Mä en usko että terveyskeskuslääkäri olis laittanut edes jatkotutkimuksiin noilla arvoilla. Ja jos ultraan olet pääsemässä lähiaikoina niin edelleen tilanteesi on hyvä koska kumpikaan arvo ei ole mitenkään pahana. Taipumus autoimmuunisairauksiin voi myös oireilla korkeammilla crp arvoilla. Mutta se ei tarkoita mitään tautia edes. Mulla on ollut lastenreuma ja aikuisena oireet lähes poisssa mutta nuo samat arvot edelleen vähän koholla normaaliin verrattuna ja muutenkin infektioherkkä. Siis sanoisin, että vietä rauhallinen joulu kaikesta huolimatta. Jos jotain pahanlaatuista sattuisi löytymään niin myös hoitoennuste on loistava jos näin aikaisessa vaiheessa huomataan! (epätodennäköistä että näin edes käy)

No sitä imusolmukesyöpää minäkin pelkään. Onneksi ultra oli kaiketi puhdas, vähän hutiloiden kyllä se tehtiin, tekijällä oli hirveä kiire joululomalle 23.12...Täytyy pyytää vielä verikokeet, jos katsoisivat nuo arvot vielä, ovatko nousseet/laskeneet.

Yhteistyössä