Missä säilytätte vauvalle keitettyä vettä?

  • Viestiketjun aloittaja Uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti
Uusi äiti
Kyseessä siis apteekinmaitoa saava vauveli...Tai kokeillaan juuri niitä maitoja et mikä passaa.
Keitättekö joka syötölle erikseen veden vai ekaksi isomman määrän ja säilytätte sen jossain valmiina keitettynä? Missä säilytätte jos niin teette?
Eikö olekin niin, että kun vauvalle aletaan antamaan kiinteitä, niin vettä ei tarvitse enää keittää? Olenko ihan väärässä? Silloin riittää kylmä vesijohtovesi?
 
4n äiti
hmmm, en ihan hoksaa mihin vettä tarttet? onko siis korvikejauhe, johon sitä sekoitat? jääkaapissa säilyy päivän pari keitetty vesi. keitetyissä pulloissa vaikka.
 
'
Mä keitin kaksi isoa tutti pulloa joka päivä ja niihin keitin vedet. Säilytin sitten jääkaapissa.

Niistä sitten kaadoin käyttötuttipulloihin tarvittavan määrän ja lämmitin mikrossa.

Ja juu, ei tarvitse keittää enää vettä, kun vauva saa kiinteitä. Kylmä vesijohtovesi käy.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Mä oon säilyttäny vaan vedenkeittimessä.. Ei kukaa oo sanonu miten pitäis säilytää. :eek: Taitaa tytölle kehittyä hyvä vastustuskyky. :kieh:
ei kotipöpt ookkaan mitenkään vaarallisia, hätävarjelunliioittelua minusta monetkin ohjeet. mutta kyllä sitä ekan kanssa on varmaan tarkempi, muistelen... :)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Mä oon säilyttäny vaan vedenkeittimessä.. Ei kukaa oo sanonu miten pitäis säilytää. :eek: Taitaa tytölle kehittyä hyvä vastustuskyky. :kieh:
Ja sekin vielä, että jollekin täältä oli neuvolassa kuulemma sanottu, ettei vedenkeitin kuumenna tarpeeksi kauan sitä vettä ;) -Juu, itse taisin keittää keittimelläkin, kun en moisesta ollut kuullut.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei se keitetty vesi "steriilinä" säily. Eli kerralla keität sen verran mitä tarvii. Pienen määrän keittäminen ei kauaa vie.
ei sen veden tarvi steriiliä olla, eihän se avattu maitojauhepakkauskaan ole. kunhan keittää ne vesijohdoissa olevat pöpöt pois...
 
T
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei se keitetty vesi "steriilinä" säily. Eli kerralla keität sen verran mitä tarvii. Pienen määrän keittäminen ei kauaa vie.
Joo, mutta sitten pitää joka kerta myös jäähdytellä. Edellä tuli jo hyvät vinkit :) Ja tsemppiä maitokokeiluihin :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei se keitetty vesi "steriilinä" säily. Eli kerralla keität sen verran mitä tarvii. Pienen määrän keittäminen ei kauaa vie.
Niin, tää on kyllä sikäli huono neuvo, että kun vauvalla on nälkä ja keität veden kiehuvaksi se kestää aika kauan jäähtyä syöntilämpöiseksi. Vaikka jäähdyttäisi kylmävesialtaassa.

Minkä keitin vettä valmiiksi tuttipulloon jääkaappiin ja sitten sekoitin tuoreesta just keitetystä ja jääkaappilämpöisestä sopivan lämpöisen sekoituksen.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Mä oon säilyttäny vaan vedenkeittimessä.. Ei kukaa oo sanonu miten pitäis säilytää. :eek: Taitaa tytölle kehittyä hyvä vastustuskyky. :kieh:
Ja sekin vielä, että jollekin täältä oli neuvolassa kuulemma sanottu, ettei vedenkeitin kuumenna tarpeeksi kauan sitä vettä ;) -Juu, itse taisin keittää keittimelläkin, kun en moisesta ollut kuullut.
riippuu keittimestä. ponttina on kiehauttaa vesi ja meidän keitin kyllä keittää joku 15 sec sitä vettä ennenkuin sammuu.. eikai kukaan 30min sitä vettä keittele :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ':
Mä keitin kaksi isoa tutti pulloa joka päivä ja niihin keitin vedet. Säilytin sitten jääkaapissa.

Niistä sitten kaadoin käyttötuttipulloihin tarvittavan määrän ja lämmitin mikrossa.

Ja juu, ei tarvitse keittää enää vettä, kun vauva saa kiinteitä. Kylmä vesijohtovesi käy.
Ja tämähän on jso sitten aivan sama ku oist heti alkuunsa lämmittäny veden mikrossa,ilman tuota keittämistä.
 
Ammattilainen
Älkääs nyt liioiltelko. Tutkimuksen mukaan vesijohtvesi on suomessa niin hyvälaatuista, että keittäminen on turhaa. Heti veden jäähdyttyä sinä on sama määrä mikrobeja kuin keittämättömässä vedessäkin- Älkääkä nyt ainakaan jääkaapissa säilytäkö keitettyä vettä... :eek: Takuulla on sata kerta enemmän pöpöjä siinä kuin suoraan hanasta otetussa.
 
'
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ':
Mä keitin kaksi isoa tutti pulloa joka päivä ja niihin keitin vedet. Säilytin sitten jääkaapissa.

Niistä sitten kaadoin käyttötuttipulloihin tarvittavan määrän ja lämmitin mikrossa.

Ja juu, ei tarvitse keittää enää vettä, kun vauva saa kiinteitä. Kylmä vesijohtovesi käy.
Ja tämähän on jso sitten aivan sama ku oist heti alkuunsa lämmittäny veden mikrossa,ilman tuota keittämistä.
Jaa kuin nii? Tää oli neuvolan ohje!
 
äklis
Alkuperäinen kirjoittaja ':
Mä keitin kaksi isoa tutti pulloa joka päivä ja niihin keitin vedet. Säilytin sitten jääkaapissa.

Niistä sitten kaadoin käyttötuttipulloihin tarvittavan määrän ja lämmitin mikrossa.

Ja juu, ei tarvitse keittää enää vettä, kun vauva saa kiinteitä. Kylmä vesijohtovesi käy.
niin ohjeissa on bugi. juotto-ohjeet jäivät vanhingossa aikaan kaivovesi kun muut ohjeet on jo päivitetty.
 
Meidän tyttö syntyi keskosena ja sai sairaalassa jo maitokeittiöstä aamulla tullutta VALMIIKSI sekoitettua maitoa. Antoivat keskolasta ohjeen että valmiiksi sekoitettua maitoa saa antaa vuorokauden ajan, sitten pitää tehdä uutta. Että kyllä se vesi vuorokauden säilyy jääkaapissa, kunhan vesi on keitettyä. Tämä siis sairaalasta saatu ohje.
 

Yhteistyössä