Missä on kalliin ja halvan lastenvaatteen raja?

Ihanuudet- ketjuun viitaten... Missä kulkee halvan ja kalliin lastenvaatteen raja? Osa ostaa vaatteet kirpparilta ja pitää benettonin, espritin ym vaatteita kalliina, puhumattamaan kenzosta ym. Osa ostaa halppisvaatteensa benettonin ym liikkeistä, mistä lie sitten kalliit vaatteet...

Minkä hintainen on mielestänne esim. kallis trikoopaita (tai vastaava) pienelle?
 
No vaikka pitkähihainen T-paita on tosi halpa jos sen saa vaikka 5 eurolla. 20 euroakin on ihan ok hinta.
Kallis on 40 eurosta eteenpäin vaikka olen silläkin hinnalla ja kalliimpia muutamia osteskellut. Neuleita olen ostanut 60-70 eurolla, vaikka se ei tunnu edulliselta... Talvihaalarista pulitin 135 euroa, joka vähän kirpaisi, mutta haalarit on tietenkin muutenkin kalliimpia vaatteita.

Riippuu paljolti vaatteesta ja merkistä, mikä on halpa ja kallis. Timberlandin vaatteet on mielestäni kohtuuhintaisia, esim. housut 40-50 euroa, paidat 20-30 euroa. Jos niitä saa alennusmyynneistä 30-50% alennuksella, niin ovat todella halpoja laatuun nähden. Kun Burberryn neule maksaa 90 euroa, se on ökykallis, mutta sellainenkin löytyy kaapista...

Ostin juuri Prisman Ciraff-bodyn 10 eurolla 2-kuiselle. Se oli taas vauvan markettibodyksi kalliin oloinen.
 
Alle 10 euroa maksava on mun mielestä sopiva hinta.Housuistakaan en mielelläni maksa edes 20 euroa,saa olla jo tosi hienot housut ostaisin.
Toppapuvusta maksoin 30 euroa ja enempää en olisi siihen laittanutkaan rahaa.Ja vaikka mulla olisikin rahaa taskussa enmpi niin tuskin silloinkaan ostaisn mitään 30 euron paitoja hui kauhea.
 
Miskan äiskä
Me ollaan saatu edullisesti paljon vaatteita tutuilta ja nettikirppiksen kautta, joten kovin paljoa en ole edes normaalihinnalla ostanut, mutta kyllä kaikki vaattaat jotka oon ostanu on tainnu olla alle 20 E paitsi tän talven talvihaalari ja kengät yleensäkin. Viime kesäksi ostin pojalle kesähousut vähän vajaalla 20 E:llä muistaakseni ja se tuntu aika paljolta lapsen housuista.
 
pitkähihasesta trikoopaidasta tai bodysta voin maksaa 20 euroa napisematta, jos se on jotain muuta kun h&m, lindex, kappAhl -linjaa (eli laatu maksaa), kun taas sitte noista kaupoista ostaessa en maksais yli 15 euroa missään nimessä vastaavasta.

Vitosella jos saa mitä vaan lasten vaatetta niin on halpa (uutena siis, kirppikseltä toki saa halvemmallakin).

Haalarista oon valmis maksamaan satasen ja ylikin, jos tykästyn johonkin ja tiedän sen kestävän käyttöä (keväthaalarin ostin alennettuna, ja 70 euroa maksoin). Eli alle viidenkympin haalaria pidän halpana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:00 vieras kirjoitti:
Täällä keskustelevat lapsiperheet ovat ilmeisen hyvissä varoissa.
Eiköhän täällä ole laidasta laitaan... Jotenkin vähän ärsyttää toi sunkin kommentti, joka tietyllä tavalla "pilkkaa" hyvävaraisia... :/
Yleensä ei saisi olla hyvävarainen, saati ostaa mitään vähävaraisen mielestä kallista...

Meillä on joitain Gantin vaatteita, joista pidän kovastikin, niin itsellänikin. Myös Tommy Hilfigeria löytyy ja sitten näitä ns. välihinnan vaatteita kuten Mayoral, Timberland jne. Ostan myös Lindexistä, H&M:ltä jne.
Gantista ja Tommysta voin maksaa 50-70 euroa lasten paidasta tai housuista, löytämäni 20 euron T-paita tuntui edulliselta. Hulluilla päivillä rohmusin Timberlandin T-paitoja 15 euron hintaan, mielestäni edullinen, muttei kuitenkaan halpa.

Ehkei ihan vauvalle kannata ostaa mitään 50 euron vaatteita, ne kun menevät kovin lyhyen aikaa. Mutta pari vuotias voi hyvin käyttää jotain neuletta vuodenkin. Siihen voi satsata. Ensin ostan sen kenties synttäri- ja juhlavaatteeksi, sitten sitä voi käyttää arkenakin, ettei jää pitämättä.
 
riippuu vaatteesta.kenzon juhlamekko 150e-ihan kohtuullinen hinta. arkivaatteiksi ostan legoa,elleä,timberlandia,poloa...juhlavaatteiksi kenzoa,poloa....hyvälaatuinen vaate maksaa ja en katso hintalappua vaan laatua ja että ne ovat mukavia.en halua kamaliin h&m kuvaprintti vaatteiin pukea lapsiani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:00 vieras kirjoitti:
Täällä keskustelevat lapsiperheet ovat ilmeisen hyvissä varoissa.
Minä kirjoitin tuon kommentin, ihmettelin vaan, noin yleinen palkkataso ja verotus mielessä. Toki perinnöt ym. helpottavat huomattavasti olemista.

Meidän perheessä on kyllä keskituloja paremmat palkat, sen puolesta kuulumme hyvätuloisiin. Mutta silti emme pue vauvaa tai parivuotiasta "merkkeihin", toki jos alesta sattuu löytymään (silti ei Burberryä...). Vauvalle en silti ostaisi 20 e bodyä. Aikuisilla kyllä laadukkaita merkkivaatteita, kuten Calvin Klein, Lacoste, Armani, Tara Jarmon, Sand, Marella, mutta myös keskihintaisia vaatteita löytyy. Niin ja toki Burberry on kalliimpaa, jos joku sanoo noita em. merkkejä edullisiksi.

Emmekä halveksi niitä, jotka eivät osta merkkivaatteita. Harvemmin tulee edes huomioitua jos on siisti yms.
 
Mimosan äippä
Meidän tulotasolla yli 15e maksava trikoopaita on jo kallis. Trikoopaidasta uutena maksaisin max 6-7e, yleensä kuitenkin ostan h&M:n ja lindexin hyvänkuntoisia käytettyjä kirpparilta 1-2e hinnalla.

Tulevaisuudessa tulomme tulevat nousemaan kun mieheni valmistuu ammattiin ja minä menen töihin mutta en silti ikinä laittaisi lasten vaatteisiin monia satoja euroja vuodessa. Välikausihaalariin/toppapukuun ja kenkiin panostan, niitä en osta käytettynä.
 
Ja kyllä meillä on kestänyt edulliset merkitkin. EI ole meillä ainakaan tarkoitus vaatteiden kestää seuraavalle sukupolvelle. Kirpparille myymään tai Venäjälle lahjoitetaan riittävän siistit ja hyväkuntoiset.

Kyllä huomattavasti korkeamman palkkatason maissa lastenvaatteita kierrätetään, vaikka kirppiksiä ei harrasteta. Ja kierrätettävät vaatteet eivät ole täällä mainittuja merkkejä vaan näissä maissa keskihintatason vaatteita.
 
riippa
Tota mä en ymmärrä että jos on valmis pulittamaan lähemäs satakin euroa pitkähihaisesta puserosta tai neuleesta niin sitten 10e Ciraff-body on kallis :eek: Vaikka se hajois heti parin pesun jälkeen niin mitä väliä jos kerran on varaa ostaa 10 uutta. Tosin meillä ei yksikään Ciraff-vaate ole käytössä hajonnut, vaan on kestänyt käyttöä vielä seuraavallakin. Sen enempää eivät näytä kestävän ne muutama kalliskaan vaate, jotak meille on kierrossa tulleet.
 
Meillä laitetaan enemmän vaatteisiin rahaa, kun esim. mun siskon perheessä. Välillä vähän säälittääkin nämä lapset jotka saavat vaatteet suurinpiirtein kirppareilta. Nykyään laittavat kyllä omat lahjarahat yleensä vaatteisiin, ovat tossa murrosiän kynnyksellä. Siskolleni ei tulisi mieleenkään ostaa kallista merkkifarkkua yms. kaupasta lapsilleen. Mutta hän pitääkin sisustamisesta ja tuhlaa sitten minun mielestäni aivan järjettömiä summia huonekaluihin, verhoihin, koriste-esineisiin, ja hänen mielestään taas minun lapseni kulkee järjettömän hintaisissa vaatteissa.

Mikä kellekin on sydäntä lähellä ja mihin on valmis laittamaan rahaa?

Minun lapseni vaatteet on pääasiassa keskihintaisia eli pitkähiaisesta paidasta voin maksaa 30e ja housusta varmaankin noin 40e. Sitten noi kalliit merkit, joita muutama löytyy ostan vain ja ainoastaan hyvällä tarjouksella tai kirpparilta.
 
Lisättäköön vielä, että lastenvaatteisiin laittama raha riippuu myös lasten iästä. Jos vauva käyttää jotakin muutaman kuukauden, en laittaisi suureia summia, saatikka edes taaperolle. Toki kestävää siltikin saa, vaikka ei Burberryä tms. ostaisi hiekkalaatikolle. Vanhemmalle vähemmän ja kalliimpaa.
 
tulotasomme on varmasti keskivertoa parempi-kiitos mieheni jaksamisen työn parissa (sitä ennen opiskelua 9v ja sitten raavasta työntekoa kellon ympäri omassa firmassa-eli ei se raha ilmaiseksi tule)sekä isovanhempieni perinnön ja molempien vanhempieni avuliaan käden.

vaatteet hankitaan hyvistä lastenvaatekaupoista joissa merkkivaatteita.vaateet saattavat olla kalliita,mutta sitäkin kestävämpiä.meillä 4lasta ja jokainen paita kulkee vähintään kolmen lapsen kautta joten 100e paita saa hyvän vastineen ja silti se jää vielä kummilasten iloksi.siitähän on kyse.ettei osteta huonolaatuista joka ei kestä kierrättämistä.
 
Tuntuu ihan käsittämättömältä lukea, että joku voi laittaa lapsen puseroon 100?, itse en laittaisi sitä summaa omaanikaan... Huh. Mutta meitä on moneen junaan. Ja luulen, että jos meidän tulot olisivat nykyistä huomattavasti suuremmat, panostaisin enemmän lastenvaatteisiin. Tässä tilanteessa pystyn ostamaan lapsille kohtuuhintaisia vaatteita ja niillä ollaan pärjätty.

Mielestäni n. 15? maksava trikoopaita on ok-hintainen mutta yritän silti selvitä vielä halvemmalla.
 
Niin, kyse on tosiaan siitä, mitä pitää tärkeänä... Olen aina ollut kiinnostunut vaatteista ja merkkivaatteet ovat yksi heikkouteni. Niissä on sitä jotain: hyvä laatu, kauniit mallit, kauniit värit, eikä niitä ole ihan jokaiikalla.
Ystäväni päivittelee ja arvostelee tätä, mutta ei tajua, että itse tuhlaa minun mielestäni älyttömyyteen: tupakkaan, alkoholiin, omiin matkoihin ( reissaa ilman perhettään). Kyllä niihinkin saa sievoisen summan rahaa kulumaan.
Kukin tuhlaa mihin tuhlaa, oli rahaa tai ei. Tiedän paljon ns. köyhiä, joiden kaapista kuitenkin aina löytyy tölkkitolkulla tyhjiä bissejä, röökiä vedetään aski tolkulla ja baareissakin on kiva käydä... :/ Joillakin on sikakalliit harrastukset, toiset rakentavat omaa taloaan ja jotkut opiskelevat. Valintoja, joista tulisi olla onnellinen...
 
Taidan olla siitä outo, että ostan lähes kaikki vaatteet, niin omat kuin lasten alesta tai kirppikseltä. Siksi vähän alle 10 e on minusta kohtuuhinta paidasta ja 20e tuntuu jo kalliilta. Meillä tosin ei kukaan käytäkään huippumerkkejä vaan tyydymme lindexiin ja h&m:n kuteisiin.

"merkkituotteista" mulle on nuoruudesta jäänyt vähän huonot kokemukset. Siihen aikaan Leviksen farkut oli muotia ja käytin lahjarahani ja säästöni farkkuihin. Kappas vaan niin melko pian olivat sisäsaumat puhki. :whistle: Tähän joku varmaan kommentoi ettei Levis mikään laatutuote olekaan mutta siihen aikaan oli ja kallis vielä.
 
Pitempään menevään vaatteeseen, kuten haalariin olen valmis sijoittamaan satasen, mutta 50Eur farkkuja en alle vuotiaalle ostaisi. Sen sijaan ostin kahdet yli 50EUR kengät, koska kävelemään opettelevalle hyvä kenkä on tärkeä. Haluan, että lapsella on hyvät ja kauniit vaatteet, itse ostan sitten vaikka itselleni halvempaa. Paidat ja bodyt ostan edullisempia (H&M), koska jäävät pieneksi nopeasti ja kuluvat. Järkyttävää nähdä lapsia todella likaisissa ja risaisissa vaatteissa, kun vanhemmat kulkevat merkkikuteet päällä.
 
Anna-Maria75
Musta jo yli 20 ?:n housut pienelle on kalliit. Mut enpä mä itsellenikään oo koskaan mitään kovin kallista raaskinut ostaa. En varmaan ostais vaikka olis rahaakaan. Tai sit sitä pitäisi olla ihan älyttömän paljon. Ja sittenkin mieluummin tukisin esim. suomalaista käsityötä kun laittaisin ne rahat johonkin Tommy Hilfigeriin.
 

Yhteistyössä