Missä olit kun Estonia upposi, missä olit kun syyskuun 11. tapahtui..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
epäilijä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Estonian upotessa olin omassa sängyssäni umpiunessa. Mutta kun kuulin asiasta, olin lähes metrin tarkkuudella samassa paikassa - eli paikallisella ostarilla - kuin olin silloin, kun kuulin kaksoistorneista. Blumen paljastumisesta kuulin viime yönä palstalla :D
Taisit olla kuitenkin taas ostarilla ja lapsi yksin kotona!? Myönnä pois!

Estonian upotessa olin nukkumassa, aamulla työmatkalla ja töissä kahvihuoneessa ihmeteltiin kun hekot pörräs ihan vimmatusti sitä yli (Turun sataman lähellä) ja toki radiosta sitten kuultiin uutiset.
9/11 olin koulussa, tai siis semmoisessa iltakoulussa. Mun mies soitti just ennen kuin tunti alkoi, etät joku lentokone on osunu johonki taloon. Sanoin, että ahaa ja aloin opiskella kemian laskuja. Tunnin päätyttyä jonkun mies soitti ja saatiin referaatti.

Ja Case Blume: palstallapa palstalla. :whistle:

pakko harmaantua tai joku tunnistaa
Mutta siis Estonian aikaan muistaakseni nukuin kotona (siis kotona kotona). Aamulla järkyttyneenä katsoin aamu-tv:tä.
syyskuun 11. päivänä vietin synttäreitä, tai yritin, enkä tiennyt tapahtuneesta ennen kun vieraat tulivat ja näin vietin pyöreitä siis taivastellen telkkarista tornien tuhoutumista, samalla syöden kakkua. Ja kyllä oli sen verran inhottavat synttärit ettei toista kertaa tahdo.
Niin ja Blumesta en oo kai uusimpia kuullut joten enpä tiiä missä olen ollut.

Miuski harmailee
Estonian uppoamisen aikaan olin Kööpenhaminassa enkä ihan heti tajunnut, miten vakavasta tapauksesta oli kyse. Tanskan kieltä piti tavata ihan tosissaan, että ymmärsi..

WTCn aikaan olin töissä päiväkodissa eikä siellä seurata uutisia tms. Tilanne selvisi minulle vasta melko myöhään iltapäivällä kun olimme menossa sukulaisiin kylään ja siellä oli CNN päällä.

"minttu"
Kuulin Estonian uppoamisesta aamulla, kun olin lähdössä kouluun (kävin silloin lukiota). Tein just itselleni aamupalaa, kun isä huusi olohuoneesta: "Nyt on joku laiva uponnut!". Isä katseli muistaakseni aamu-tv:tä. Pidin sitä ensin vitsinä, mut eipäs sitten ollutkaan. Koulupäivän aikana mä olin luokkakavereille uutisten välittäjänä, koska mulla oli korvalappustereot mukana, joista kuuntelin radiota aina välitunneilla.

Syyskuun 11.päivänä olin kaverin luona käymässä. Telkkari oli auki, ja ensin ihmeteltiin, että onko tää jotain elokuvaa vai mitä tää on... Koko ilta kytättiin tv:n ruutua suut auki, että voi tällaista tapahtua.

Blumesta en tiedä mitään.

Estoniasta en tiedä, olin kolme. Varmaankin nukkumassa, jos se yöllä tapahtui.

WTC:n aikaan taisin olla kaupassa. Opettaja siitä enemmän puhui enkun tunnilla myöhemmin.

Blumeen en ole ehtinyt törmäillä, en palstaillut sillon.

Mia:(
Kun Estonia upposi, olin sairaalassa äitini ja molempien siskojeni kanssa ja vaikka en olekaan uskovainen niin taisin rukoilla että selviävät hengissää. Olivat olleet edellisenä iltana auto-onnettomuudessa.

11.9-tapahtuman aikaan olin töissä (ravintolassa).

Kun Blume paljastuin olin palstalla, tietty. Missäs muualla kunnon palstalainen olisikaan, kun noin tärkeitä juttuja tapahtuu? :)

Estonian aikaan olin nukkumassa. Meillä oli silloin yleensä aina aamuisin TV auki, mutta tuona päivänä ei jostain syystä ollutkaan. Koulussa olin klo 8-12 ja sitten tulin kotiin ja Estoniasta kuulin, kun äitini soitti työpaikaltaan, että Estonia on uponnut. Sitten avasinkin TV:n ja oli Teksti-TV:ssä iso juttu ja tuli ylimääräisiä uutisia. Tuo päivä oli keskiviikko, mutta silloin ilmestyi uusi 7 Päivää, sehän ilmestyy torstaisin normaalisti, paitsi joskus saattaa tulla jo keskiviikkoisin ja tuolloin tuli. Myös saman päivän Marienhof jäi ylimääräisten uutisten vuoksi pois, sen piti alkaa klo 15.05.

New Yorkin iskujen sattuessa olin kotona ja tuli luettua niitä uutisia ja katsottua TV:tä.

Luin silloin sitä Blumen paljastumisketjua, kun hän paljastui. Asuin silloin epämiellävässä asunnossa.

Estonia uppoamisen muistan toki mutta en muista sitä että missä sen kuulin. Kaksoistorneista kuulin ku tulin töistä avasin tv:n niin heti siin näkyi kun kone ajaa päin pilvenpiirtäjää. Muistellaan ny ku alkuun päästy niin Dianan kuolemasta muistan että oli radio päällä, olin tullu koulusta ja vajoamassa ihanille päiväunille ku havahduin että kuulinko oikein. Ja sitte muistan kun olimme Lempäälässä mieheni siskon luona joulua viettämässä ku seurailtiin sitä Aki Sirkesalon perheineenki viemää tsunamia. Mutta kuka on Blume?

Estonian aikana olin valmistautumassa kouluun. Syyskuun 11 taasen tein töitä kotona, katsoin sivusilmällä uutisia ja keskeytin työni...Blumen kohdalla ei muistikuvaa, hänen paljastuminen ei ollut mikään uutinen.

Estonia uppoamisen muistan toki mutta en muista sitä että missä sen kuulin. Kaksoistorneista kuulin ku tulin töistä avasin tv:n niin heti siin näkyi kun kone ajaa päin pilvenpiirtäjää. Muistellaan ny ku alkuun päästy niin Dianan kuolemasta muistan että oli radio päällä, olin tullu koulusta ja vajoamassa ihanille päiväunille ku havahduin että kuulinko oikein. Ja sitte muistan kun olimme Lempäälässä mieheni siskon luona joulua viettämässä ku seurailtiin sitä Aki Sirkesalon perheineenki viemää tsunamia. Mutta kuka on Blume?
Olitko sunnuntaina koulussa vai kuulitko Dianasta vasta seuraavana päivänä eli maanantaina?

Itse avasin silloin sunnuntaiaamuna teksti-TV:n ja siellä oli Dianan kuolinuutinen pääuutisena.

Yhteistyössä