Missä olit 10 vuotta sitten ku WTC:t sortuivat?

  • Viestiketjun aloittaja WTC
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ajoin autolla työstä kotiin. Vaikka olen suomenkielinen, kuuntelen toisinaan Ylen ruotsinkielistä radiota kuten tuolloinkin. Radiossa kerrottiin: Flygplanet har kraschat mot skyskraparen i New York tjsp. Tuli erittäin epäuskoinen tunne, etten ymmärrä ruotsia eikä tuo ole lainkaan mahdollista. Kotiin tultua avasin tv:n ja silloin oli pakko uskoa.
 
Olin kotona vauvan ja 2.5 vuotiaan kanssa. Isot pojat koulussa. Mies soitti ja kaski laittamaan television paalle. Ja tuli itse kotiin parin minuutin sisalla. Yhdessa katseltiin kauhusta mita tapahtui meilta 5 tunnin paassa. Mietittiin etta mennaanko hakemaan pojat koulusta - ei menty. Tulivat sitten iltapaivalla kotiin silmat kauhusta pyoreina koska olivat kuulleet etta 'heidan koulunsa oli seuraava kohde!'.

Ja tanaan messussa oli niin upeaa - paikalla oli tusinoittain sinisiin uniformuihin pukeutuneita ihmisia: poliiseja, palomiehia, ensiapu ihmisia, sotilaita. Kyseessa oli nk. Blue Mass joka tarjotaan juuri erityisesti pelastushenkilokunnan kunnioituksesta. Ei tainnut olla kuivaa silmaa koko messussa...
 
"vieras"
ala-asteen leirikoulussa muistaakseni lahdessa. iskä soitti ja kerto asiasta. kerroin opettajille ja muille valvojille. ne käski mun olla hiljaa ettei vaan muut järkyty. oltiin sen jälkeen kyseisessä paikassa viel kaks päivää eikä yksiäkään uutisia saatu kattoa. kun tulin kotiin, oli rankin uutisointi jo loppunu. meni vähän ohi siis koko juttu.
 
Olin muistaakseni ulkona pihalla isomman tyttöni kanssa ( kuopusta ei silloin vielä ollutkaan), pikapuoliin sissän menossa ja poika juoksi pihalle ja huusi " Äiti äiti, Amerikkaan on hyökätty !"
 
Viimeksi muokattu:
Foortti harmaana
Ajoin töistä kotiin kun ensimmäinen kone törmäsi ja kotona olin tv:n ääressä miehen kanssa, kun tornit sortuivat.

Vatsassa 7kk esikoinen, fiilis ei ollut järin kiva. =/
 
Työmatkalla Kehä III:lla Tuupakan teollisuusalueen kohdalla. Radiojuontaja oli tietysti suunnattoman hämmästynyt, ”Ei voi olla totta” kun näki suorana ruudulta, sitten iskeytyi toinenkin kone torniin :eek::eek:
 
Rakkaita vanhoja nikkejä! Mitähän HuspatiHutallekin kuuluu.


Mä istuin anopin olkkarissa sohvalla ja imetin toista lastani. Ehdin miettiä, oliko järkeä synnyttää ensimmäistäkään koska pelko seuraavasta maailmansodasta jyrähti mielessä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Leikin kaverin kanssa ala-asteella kiipeilytelineessä ja kuulin ohjaajan puhuvan toisen ohjaan kanssa aiheesta. Kun välitunti loppui opettaja piti puheen siitä että tuolla kävi näin ja omassa elämässä se on sen jälkeen näkynyt lähinnä näkynyt matkustuksessa 10 vuotta myöhemmin käytännön kautta.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Olin yliopiston tietokoneluokassa ja kaveri sitten mainitsi, että lentokone törmännyt toiseen WTC-torneista. Silloin taisin ajatella, että olisi onnettomuus. No kohta tuli seuraava ja tajuttiin, että kyseessä on terrori-isku tai vastaava.

Eipä siinä. Samanlaista epäuskoa kuin silloin kun Estonia upposi. Noillahan oli eroa vain 7 vuotta. Estonian aikaan netti oli lapsenkengissä, 2001 tietoa tulikin sitten reaaliaikaisesti kaikkialta.
 

Yhteistyössä