Missä olit 10 vuotta sitten ku WTC:t sortuivat?

  • Viestiketjun aloittaja WTC
  • Ensimmäinen viesti
WTC
Muistatko? mä olin iltavuorossa ja kuulin asiasta asiakkailta. Illalla klo 22 aikoihin pääsinkin sitten vasta telkkkarin ääreen ja seurattiin kavereiden kanssa lähetyksiä.
 
Non compos mentis
Mun esikoiseni oli päivälleen 2 kk vanha, olin kotona Viitakummussa. Olin jo valmiiksi hermona, koska (ex-)mieheni oli tulossa Jenkeistä ekaa kertaa Suomeen ja minä halusin läväyttää hälle avioeropaperit naaman eteen. Vein vauvan isoveljelleni hoitoon ja lähdin matikkaa opiskelemaan iltalukioon (olin jo ylioppilas). Näin siellä veljeni luota telkkarista, mitä käynyt. En tajunnut alkuun moisen vaatineen kuolonuhreja lainkaan, jotenkin päälle iski vain materian menetys.
 
"miikkis"
Olin tapahtumahetkellä hengailemassa kavereiden kanssa koulun jälkeen yhden sillan alla jalkakäytävän reunalla. Juteltiin varmaan puolitoista tuntia omia juttujamme, tietämättä maailman menosta ja suruista mitään.

Jutusta kuulin illalla kotona, kun sisko tuli pyytämään alakertaan telkkarin ääreen, että tiedän sitten mistä huomenna koulussa puhutaan.

Olin yläasteella, nyt 25-vuotias siis.
 
****
Olin viimeisilläni raskaana ja tulin kaupasta kotiin kun mieheni katsoi uutisia satelliitin kautta .. nähtiin sitten suorana se toisen lentokoneen törmääminen. Jotenkin kammottavaa.
 
"vieras"
Muistan hyvin tuon päivän, olin kotona perhepäivähoitajana. Lapset olivat päiväunilla ja avasin telkkarin ja uutiset olivat menossa juuri ja toinen torni sortui ja uutisenlukijakin meni ihan hämilleen , pyöritteli vaan päätä.
 
Junassa Tikkurilasta Helsinkiin ja sittemmin Stokkalla, kiertelin levyosastolla ja ihmettelin, kun ihmisiä istui lattioilla ja katsoi telkkerista uutislähetystä. Puhuin puhelimessa puhelua, joka olisi voinut muuttaa elämäni, mutta se pysähtyi siihen. Hyvä niin.
 
Turkissa asuin, en vielä osannut hyvin kieltä, kotosalla olin ja ihmettelin miksi radion lähetys keskeytyy koko ajan erikoislähetyksen takia. Hokivat George Bushia, Al Qaidaa, WTC:tä, Pentagonia ja Valkoista taloa. Isäni ja ystäväni tekstiviestein lähettivät yhteenvedon, sen jälkeen lähdin ulos (naapurissa olevaan ravintolaan) katsomaan uutisia telkkarista.
 
niin...
kotona olin... enkä avannut telkkaria... mies kertoi sit illalla kun tuli kotiin, sekin oli vaan jotain kuullut radiosta... iltauutiset sitten katsottiin... en tiedä otinko sitä paljon sen kummemmin kun muutenkaan noita lähes päivittäisiä uutisia eri puolilta sotatantereita.. ihmiset on hulluja, sen olen tiennyt aina..
 
Keittiönoita
Olin ostarilla matkalla hakemaan kuopusta kokkikerhosta. Kävelin pitserian ohi ja ikkunasta näin televisiosta uutispätkän. Ensin ajattelin, että mistäköhän elokuvasta tuo kohtaus on. Samassa kännykkäni soi ja exä kysyi, katsonko uutisia. Olin muuten lähestulkoon metrilleen samassa paikassa, kun kuulin aikoinaan Estonian uppoamisesta.
 
Olin lähdössä viemään esikoista jumppaan ja näin tv:stä kun eka kone osui torniin, luulin jonkun leffan mainokseksi. Kun lapsi oli harrastuksessa menin läheiselle huoltikselle Pepsille ja siellä kaikki katsoi vaan tv:tä ja tajusin että se olikin ihan totta.
 

Yhteistyössä