Missä/millä sakset saa teroitettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "trimmaaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"trimmaaja"

Vieras
Missä saksia voi teroituttaa? Vai voiko jotain teroittimia ostaa kotiinkin? Mulla on ollut koiran trimmaussakset jo monta vuotta ja ovat leikanneet hyvin. Nyt vasta tylsyivät. Mies ehdotti jotain pikasuutaria... jospa sellaisessa voisi teroittaa? Voiko? Vai pitääkö aina ostaa uudet sakset?

Jotkut suutarit terottaa saksia ja ainakin Fiskarsilla on saksien teroitin (saa ihan perus tavaratalosta)

Tosin sellaisia saksia joissa toinen terä on sellainen sahakuvioinen ja toinen tasainen, ei voi terottaa sillä terottimella joten paras keino on viedä terotettavaksi jonnekin ammattilaiselle.

Me lähetetään sakset aina Jole-tuonnille teroitettavaksi, tosin meillä noita saksia on aika monet ja ne myös kuluvat ihan kiitettävästi, samoin sinne menee koneen terät teroitettavaksi ja koneet korjattavaksi.

[QUOTE="shihtzu";22512783]Me lähetetään sakset aina Jole-tuonnille teroitettavaksi, tosin meillä noita saksia on aika monet ja ne myös kuluvat ihan kiitettävästi, samoin sinne menee koneen terät teroitettavaksi ja koneet korjattavaksi.[/QUOTE]
Hmm... siis trimmauskoneen teriäkin voi terottaa? Mulle sanottiin, että teroitus maksaa yhtä paljon kuin uusi terä! Eli olen heittänyt roskiin niitä!

Millaisia hintoja teroituksesta ovat ottaneet? Tosin mulla tuskin niitä teroitettavia niin paljon on että kannattaisi lähetellä minnekään.

Nuo Fiskarsin saksenterottimet ei ole kovin hyviä. Ihan saman ajaa se, kun leikkaa saksilla foliota jonkin aikaa. Taitava veitsenterottaja terottaa sakset hiomakivellä tai puikolla, mutta niillä saa myös erittäin helposti pilattua sakset pysyvästi. Paras keino pitää sakset kunnossa on käyttää kerran vuodessa suutarilla terotettavana ja silloin tällöin leikellä foliota kotona.

Mä olen tuosta foliojutusta kuullut, mutta kiinnostaa tietää pitääkö se tehdä jotenkin erikoisesti, tietyssä kulmassa tms. vai siitäkö vaan saksitaan? Koira pitäisi saada saksittua ja kiva kun nuo sakset vaan yhtäkkiä tylsistyivät niin paljon ettei karva leikkaannu :( on sellainen tosi pehmeäkarvainen koira johon ei tavalliset sakset tepsi lainkaan.

Hmm... siis trimmauskoneen teriäkin voi terottaa? Mulle sanottiin, että teroitus maksaa yhtä paljon kuin uusi terä! Eli olen heittänyt roskiin niitä!

Millaisia hintoja teroituksesta ovat ottaneet? Tosin mulla tuskin niitä teroitettavia niin paljon on että kannattaisi lähetellä minnekään.

Minä en noista hinnoista osaa sanoa, kun äitini hoitaa nuo hommat.

toi lasipullon veistely on erittäin hyväks havaittu keino...sillä mä oon jo vuosia terottanu omat sakseni eikä oo tarvinu maksaa kellekkään siitä hommasta..ja hyvin leikkautuu koiran karvat, kankaat ja oma tukka =)

Itse terotutin muutama vuosi sitten Jole-tuonnilla. Oli n. 10 euroa/ sakset samaa hintaa trimmauskoneen terät. Teriä pystyy tosiaan terottamaan, mikä kone sulla on? Onko siis irtoteräinen? Niiden terien terotus helpompaa kuulemma, kuin niiden joissa terä ruuveilla kiinni. Kaverini trimmaava työkseen ja nykyään lähettää Kuopion suuntaan terät/sakset. Kuulemma hyvä paikka! :)

toi lasipullon veistely on erittäin hyväks havaittu keino...sillä mä oon jo vuosia terottanu omat sakseni eikä oo tarvinu maksaa kellekkään siitä hommasta..ja hyvin leikkautuu koiran karvat, kankaat ja oma tukka =)

Mä olen kai yksinkertainen, mutta en tajua miten... luulisi siinä vaan tylsyvän! En ymmärrä edes miten ja mihin kohtaan niitä hangataan vai leikataan vai miten.

Mun trimmauskone on joku andis superspeed tms. ja irtoterät siihen tulee (jotain 50 euroa kpl maksaa uusi). Pitääpä alkaa jemmata niitä tylsyviä teriä ja koettaa teroituttaa niitä jossain.

Mä olen kai yksinkertainen, mutta en tajua miten... luulisi siinä vaan tylsyvän! En ymmärrä edes miten ja mihin kohtaan niitä hangataan vai leikataan vai miten.

Mun trimmauskone on joku andis superspeed tms. ja irtoterät siihen tulee (jotain 50 euroa kpl maksaa uusi). Pitääpä alkaa jemmata niitä tylsyviä teriä ja koettaa teroituttaa niitä jossain.

Älä juu missään nimessä heitä niitä teriä pois! Ei se terotus paljoa yli 10 euron ole. Ihmettelen vaan että sulle on joku sanonut että on kalliimpaa terottaa. Mulla samainen Andis ja ehdottomasti kannattaa terotuttaa.

Yhteistyössä