Missä menkat?

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Itsellä on nyt päänvaivaa että missähän menkat mahtaa luurata? Edelliset alkaneet 30.5. ja tämän jälkeen ollaan yhdynnässä oltu useampiakin kertoja. Normaalisti kierto vaihtelee n. 30-35 päivää, muttei koskaan näin paljoa (tällä hetkellä 58 päivää edellisistä menkoista). Jo kaksi viikkoa kipristellyt mahaa päivittäin, tuntuu siltä kuin menkat ois alkamassa mutta ei kuitenkaan näy eikä kuulu. Raskaustestin oon tehnyt kahdesti, viimeksi eilen ja tuli ihan selkeä nega, ei edes haamua. Kuinka kauan menkkoja kannattaa nyt odotella ennen seuraavaa testausta? Viikonloppuna ois kekkerit tulossa ja mietin uskaltaako muutaman lasin viiniä nauttia, herättäisi kaikkien epäilyt jos olisin ihan vesilinjalla.
 
vierailija
Testaa ennen menoa. Jos negaa niin hyvin voit muutaman juoda.

Luultavasti sulla on joko ovuloimaton kierto menossa tai myöhäinen ovulaatio. Kannattaa testata seuraavassa kierrossa ovistesteillä niin tietää milloin ovuloi ja koska suurinpiirtein olis menkat tulossa.
 
Menkkojen odottelija
Tyhmä kysymys mutta kun on ovuloimaton kierto niin jääkö yhdet menkat kokonaan välistä ja alkaako kierto sitten vasta alusta kun ne menkat vihdoin tulee? Ei viitsisi koko aikaa testejäkään tehdä mutta pakko se varmaan on ylihuomenna ennen karkeloita tsekata ellei menkkoja siihenkään mennessä kuulu. Vatsassa kipristelee päivittäin ja koko ajan odotan että koska ne alkaa mutta ei vaan kuulu. Tänään päätäkin jomottaa, on veto pois ja vähän etova olo mutta luultavasti johtuvat viime öisestä työvuorosta.
 
vierailija
Tyhmä kysymys mutta kun on ovuloimaton kierto niin jääkö yhdet menkat kokonaan välistä ja alkaako kierto sitten vasta alusta kun ne menkat vihdoin tulee? Ei viitsisi koko aikaa testejäkään tehdä mutta pakko se varmaan on ylihuomenna ennen karkeloita tsekata ellei menkkoja siihenkään mennessä kuulu. Vatsassa kipristelee päivittäin ja koko ajan odotan että koska ne alkaa mutta ei vaan kuulu. Tänään päätäkin jomottaa, on veto pois ja vähän etova olo mutta luultavasti johtuvat viime öisestä työvuorosta.

Ovuloimaton kierto voi olla tavallista lyhyempi tai pidempi.
Jos taas myöhäinen ovulaatio kyseessä, menkkojen alku voi siirtyä viikollakin. Riippuen kuinka myöhään ovis on.
Uusi kierto alkaa kun menkat alkaa.

Minulla on yksi raskaus alkanut silloin kun menkat piti alkaa, eli ovis oli yli 2vkoa myöhässä.
 
Menkkojen odottelija
Vieläkään ei menkkoja näy eikä kuulu, tänään jo 11 viikkoa edellisistä. Testit edelleen negaa, kunnalliselle ei oo gynen aikoja saatavilla eikä syytä kuulemma huolestua.
 
vierailija
Vieläkään ei menkkoja näy eikä kuulu, tänään jo 11 viikkoa edellisistä. Testit edelleen negaa, kunnalliselle ei oo gynen aikoja saatavilla eikä syytä kuulemma huolestua.
Onko sulla stressiä? Nythän on uutisoitu koronarokotuksien jälkeisistä kiertohäiriöistä, oletko ottanut rokotukset? Tai oletko käynyt papa seulonnoissa, onko niissä ollut muutoksia?
 
vierailija
Onko sulla stressiä? Nythän on uutisoitu koronarokotuksien jälkeisistä kiertohäiriöistä, oletko ottanut rokotukset? Tai oletko käynyt papa seulonnoissa, onko niissä ollut muutoksia?
Oon 29v ja kunnassani eka papaseulonta on vasta 30v alkaen. Koronarokotteet orin alkuvuodesta ja sen jälkeen tuli paritkin menkat normaalisti. Stressiä ei kyllä omasta mielestäni oo normaalia työstressiä enempää.
 
vierailija
Oon 29v ja kunnassani eka papaseulonta on vasta 30v alkaen. Koronarokotteet orin alkuvuodesta ja sen jälkeen tuli paritkin menkat normaalisti. Stressiä ei kyllä omasta mielestäni oo normaalia työstressiä enempää.
Kannattaa mennä työterveyteen mahdollisimman pian ja pyytää lähete gynelle. Tai yksityiselle suoraan, jos nopeasti haluaa omakustanteisesti tai vakuutuksen kautta mikäli sellainen löytyy. Julkisen kautta saattaa joutua venaamaan todella kauan.
 
vierailija
Etkö pääse kunnalliselle yleislääkärillekään? Ihan terveyskeskuslääkärikin voi tutkia kilpirauhasarvot ja prolaktiinin, sekä kokeilla tuleeko vuoto keltarauhashormonikuurilla.
 
vierailija
Vieläkään ei menkkoja näy eikä kuulu, tänään jo 11 viikkoa edellisistä. Testit edelleen negaa, kunnalliselle ei oo gynen aikoja saatavilla eikä syytä kuulemma huolestua.
Kunnallisella ei pääse gynelle suoraan vaan tarvitaan lähete yleislääkäriltä. Tarvitset perus gynen tutkimuksen, kilpirauhas ym muut verikokeet ja lähetteen gynekologille. Tuo voi olla ovuloimattoman kierron jälkeinen kierron käynnistelyongelma.

Ja komppaan edellisiä, jos on fyffee ja ei luota julkiseen puoleen, tervemenoa yksityiselle. Onpahan sitten jonoista pois. Itse käytön (hyvätuloisena) julkista, koska olen aina saanut hyvää ja laadukasta palvelua ja maksan hitosti veroja joten en lähde kantamaan rahojani veroparatiisiyrityksiin.
 

Yhteistyössä