missä ja miten kehitätte digikuvat paperille?

Kun ostettiin digikamera, vannotin itselleni ja miehelle, että haluan myös paperikuvina ne parhaat. Vakaasti päätin et säännöllisesti kuvat kehitän, mutta niitä on kertynyt enkä ole kehittänyt kertaakaan.. :ashamed:
Missä te kehitätte ja jos netissä, miten käytännössä käy?
 
kuvaaja
Mekin teetetään kuvat ifolorilla. Nythän siellä on 0,09snt/kuva kampanja + toimitusmaksu. Me kasataan aina sellainen isompi nippu väh. 200 kuvaa kerrallaan ja teetetään kampanjan aikana. Netin kautta lähetetään ja postissa tulevat muutaman päivän jälkeen laskun kera. Tosi helppoa ja "melko" halpaa verrattuna valokuvaliikkeiden taksoihin.
 
vieras
Netin kautta olen vuosien mittaan tilaillut niin Ifolorilta, Eiriltä kuin ExtraFilmiltäkin, sen mukaan missä on sopivaan aikaan ollut parhaat tarjoukset. Eirin kuvat muistaakseni hain kaupasta ilman postikuluja ja siihen sai vielä bonukset päälle =)
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tää nyt menee vähän OT, mut onko kukaan teettäny esim. just ifolorilla sellasta kuvakirjaa? mua kiinnostas , mut en oo vielä saanut teetettyä...
Just toissapäivänä tein semmoisen meidän etelän reissusta ja nyt malttamattomana odotan et tulis postilaatikkoon se.
Latasin ifolorin sivuilta semmoisen ohjelman ja sillä tein.
Meni varmaan tunti et opin sen käyttämään, mut sit oli ihan helppo.
Sai valita kuvan kanteen ja sit ihan miten vaan sinne kirjaan niitä kuvia; vaikka 12 kuvaa aukeamalle tai yhdestä kuvasta koko aukeama. Ja tekstit sai laittaa kanssa. Hienolta näytti se. 160 kuvaa tuli siihen kirjaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tää nyt menee vähän OT, mut onko kukaan teettäny esim. just ifolorilla sellasta kuvakirjaa? mua kiinnostas , mut en oo vielä saanut teetettyä...
Just toissapäivänä tein semmoisen meidän etelän reissusta ja nyt malttamattomana odotan et tulis postilaatikkoon se.
Latasin ifolorin sivuilta semmoisen ohjelman ja sillä tein.
Meni varmaan tunti et opin sen käyttämään, mut sit oli ihan helppo.
Sai valita kuvan kanteen ja sit ihan miten vaan sinne kirjaan niitä kuvia; vaikka 12 kuvaa aukeamalle tai yhdestä kuvasta koko aukeama. Ja tekstit sai laittaa kanssa. Hienolta näytti se. 160 kuvaa tuli siihen kirjaan.
paljonko tuli maksamaan?

 
Oon teettäny ColorKuvilla ja Ifolorilla, mutta Ifolorin laatu oli niin surkeaa, etten enää siellä. Viimeeks teetin taas ColorKuvat -firmassa, mutta niidenkin laatu oli huonontunut :kieh: (leikkaus ei osunu kohdalleen, paperi ohentunu) joten nyt en tiiä enää missä teettäis.
 
vieras
Fotonetissä on teetetty suurin osa ja ollaan oikein tyytyväisiä lopputuloksiin. Ifolorilta otin kerran ja kesti ikuisuus ennekuin tuli sekä kuvat olivat eri kokoisia.

Extrafilmiltä tilasin viime jouluksi kalenterit isovanhemmille.
 
tepu
Minä vannon Extrafilmin nimeen. Siellä oon digiaikana teettäny eikä oo ollu valittamista.
Rekisteröityy vain netissä asiakkaaksi ja seuraa ohjeita. Sieltä saa myös Extrafilm-kotona (vai saako enää) cdn halutessaan, se on ohjelma omalle koneelle jolla voi esim punaisia silmiä korjata tai koota sen kuvakirjan teksteineen.
Netissä voi sitten tilattuaan seurata millon kuvat on valmiit ja voi alkaa niitä odottamaan.
 

Yhteistyössä