Missä vika? vaipoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Vauvan peppuvako pilkottaa ja vaippa ei pysy kunnolla. Ikää vaavilla n. 2,5kk ja kokoa n. 6kg/60cm. Kokeiltu on pampersin vihreää pakettia ja kilomäärinä siinä taisi olla 4-8kg ja liberon 5-8kg, nyt ostin cien vaippoja, saas nähdä mitä noiden kanssa käy. Mutta miksei nuo vaipat pysy päällä, onko mulla väärä koko? Toisaalta isommat vaipat taas alkaa tuosta 7kg tienoilta, kuulostaa suurilta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
no teipit laitan niille merkityille kohdille ja mielestäni se on ihan sopivan tiukalla mutta ei purista. En mää tiijä onko se liian löysällä sitte :ashamed:

Hä? Niille merkityille kohdille? Se pitää rimmata joka vyötärölle eri kohti. Siinähän on isosti varaa kiristää tai löysätä. Jo ne vain lököttää, jos et laita tarpeeksi napakasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
no teipit laitan niille merkityille kohdille ja mielestäni se on ihan sopivan tiukalla mutta ei purista. En mää tiijä onko se liian löysällä sitte :ashamed:

Voi kulta, mä tutkailin meidän vaipoja äsken, ja oli niissä semmoset punaset raidat, mutta ei ne tarkota et ne teipit siihen kuuluis.
Eli tiukemmalle vaan, ja katsot että pari sormea mahtuu sinne väliin. Muuten ne putoo vauvan jalasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Onko niissä jotkut merkit...? :o Sehän riippuu ihan siitä kuinka "punkero" vauva on, kuinka kireälle sen teipin vetää.

Ainakin liberoissa menee semmoset merkit ja minä laitan niihin sisempiin eli tiukempaan kohtaan :ashamed: Olen kokeillu tietysti kädellä kuin kireälle se vaippa menee ja jätän aavistuksen tilaa kun vauvan maha on semmonen kun syö että paisuu ja paisuu :D hitto miten vaikeeta tääkin asia nytte, ei ekan kanssa tämmöstä hienosäätöä vaippojen kanssa ollu ja hyvin pysy jalassa

Meillä pampersit oli lökäpöksy vaippoja, liberot pysyy hyvin.
Ja paljon kyllä vaikuttaa sekin onko paallä body vain mitä, body kyllä auttaa pitämään sitä vaippaa paikallaan.

Siis sehän on ihan vauvasta riippuvainen, et kuinka tiukalle vaipan voi laittaa. Älä niitä vaipassa olevia viivoja katso :) . Ilmeisesti sulla on sitten vaippa ollut aivan liian löysällä. Vaippa napakasti kiinni, et pari sormea väliin mahtuu.

Noh koklataan sitten kireämmälle jos helpottais :D Tosiaan varsinkin aamulla yön jälkeen vaippa roikkuu liian alhaalla kun on pyjama päällä, eli tosiaan noi bodyt vähän jeesaa pitämään sitä vaippaa ylhäällä. Miksei näin pienille vois olla jo housuvaippoja :ashamed: :kieh:

Yks hyvä vinkki minkä olen huomannut, että kannattaa laittaa se vaippa tarpeeksi ylös, ettei alas jää sellaista tyhjää "pussia" tai tilaa. Pitää varmemmin eikä löysty helposti. Meillä tyttö kohta 3,5kk ja me ollaan kyllä siirrytty jo 7-18kg vaippoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja janna:
kokeile active fit vaippoja(pampers)niitä ei voi laittaa liian kireälle kiinnityssysteemit joustavat.En tiedä onko niitä vielä noin pienille..

juu, täytyy testata nuo seuraavaksi. ei noi lidlin vaipatkaan pysy jalassa ja teipit laitoin niin kireälle kun mahdollista.

Ne merkit tai kuviot mitä siellä on, on sitä varten, että niiden avulla on helpompi kiinnittää ne vaipat symmetrisesti eli teipit tulevat yhtä kauas keskustasta oli se kireys sitten mitä tahansa. Meillä on muutaman kanssa jouduttu vaihtamaan isompaan vaippakokoon ennen painomäärän täyttymistä, kun vaipat eivät istuneet oikein. Isompia ostaessa tulee harvoin täysin turhaa ostosta, kyllä ne jossain vaiheessa tulee sopimaan, jos ovatkin liian isot.

Mä kokeilisin yhden koon isompia vaippoja. Jos ne eivät nyt käykkään, kyllä ne myöhemmin sopii. =) Meisän pikkuneiti on sen verran "hyvin syönyt", että silläkin on vähän isompia vaippoja koska ne istuvat paremmin. Kannattaa kokeilla! =)

kokeile active fit vaippoja(pampers)niitä ei voi laittaa liian kireälle kiinnityssysteemit joustavat.En tiedä onko niitä vielä noin pienille..

Minäkin suosittelen active fit vaippoja. Ovat olleet tosi hyviä, mutta aika arvokkaita. Minusta ne istuvat todella hyvin ja ikinä ei ole mitään ylivuotoja ollut.

Meillä ainakin on aina pitänyt käyttää isomman kilomäärän vaippoja, mitä paino olisi edellyttänyt. Jos vauva on pullea, takamuskin on pulleampi ja vaipalla on ns. pitempi matka takaa eteen, joten on pakko ottaa isompia vaippoja. Ihan hyvin voit kokeilla jo niitä 7kgstä alkavia vaippoja, jos ne ovatkin isoja, niin kyllä ne käyttökelpoisina pysyvät siihen asti, että vauva on tarpeeksi iso.

Muistelen laittaneeni aina ihan niin tiukalle kuin menee. Sit vasta kokeilin ja jos yhtään sormea ei menny masupuolelta väliin oli liian tiukka. Huomaa että vauva saattaa pullistella vatsaansa vaipattaessa. Eli sitä varaa ei tarvi enää ottaa huomioon. Aamulla täyslasinen vaippa tapaa roikkua aina. Jos ongelma on vaan aamusin ni vaihda vaippa kerran yössä.

Nykyisin BabyDry-mallissakin on joustavat ne teipit. Ei mun mielestä mitään muuta eroa enää Active Fitiin, kuin hinta.. :whistle:

Yhteistyössä