Missä vaiheessa vauvat yleensä kääntyy raivotarjontaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Tämä meidän kolmosemme istuu sievästi peppunsa päällä, viikkoja on tosin vasta 29 tms eli ehtii kyllä vielä kääntyä, oletan ja toivon.

Esikoinen oli raivotarjonnassa jo tässä vaiheessa, ja pysyi siinä loppuun asti. Kakkonen taas oli poikittain viime hetkille asti, kääntyi pää alaspäin joskus viikolla 35-36 muistaakseni, muttei koskaan raivotarjontaan vaan syntyi avotarjonnassa.

Lääkäri piti mainitsemisen arvoisena sitä, että vauva on "perätilassa, tai hieman poikittainkin oikeastaan" ja totesi että viikolla 35 tavataan & ultralla katsotaan senhetkinen tilanne, ja tehdään synnytystapa-arvio.

Siis mähän haluan alatiesynnytyksen jakkaralla, enkä mitään avotarjontajuttua toistamiseen (ts. ponnistusvaihe sängyssä, jalat telineissä), saati sektiota :kieh:. Pitää kokeilla kaikki karhukävely-kikkakolmoset :D

En nyt siis halua säikäyttää mutta mä oon kuulut niin että poikittain olevat voivat kääntyä vielä myöhään mutta harvemmin enää ne jotka jykevästi möllättävät täysin pyllyllään...

Mulla kaikki olleet tiiviisti raivossa jo noilla viikoilla.

Kuopus kääntyi rv 33, mutta en kyllä tiedä milloin vauvat yleensä kääntyy. Olin lääkärissä jostain syystä, en edes muista miksi. Vauva oli ollut perätarjonnassa rv 28 lähtien (siihen asti raivotarjonnassa ainakin neuvolan th:n mielestä). Ultrattiin, perätila todettiin. Tehtiin sisätutkimus ja olisko kohdunkaulankanavaa ultrattu. (Näin sitä ihminen unohtaa). Lopuksi ultrattiin vielä vauva ja todettiin, että oli kääntynyt. Ilmeisesti sisätutkimuksen aikana/jälkeen. Mitään en huomannut.

Poikkitilassa oleva kääntyi joskus 35. viikolla muistaakseni. Lenkillä oln kun kääntyi, säikähdin ihan että joko syntyy :) Koko mahan muoto muuttui sitten viime viikoiksi.

Perätilassa olevan mä voisin ehkä vielä alakautta puskeakin, jos mahtuu (1200 g nyt, normaalikokoinen kuulemma vaikka mulla raskausdiabetes onkin) & jos lääkärit pitää sitä fiksuna ajatuksena, mutta "hieman poikittainkin oikeastaan"- vauvaa ei kyllä saa alakautta ulos sitten millään lailla.

Painelen kohta jonnekin vyöhyketerapiaan tms, kaikki keinot on kokeiltava :D

Meillä on kaikki n. rv 30 olleet jo pää alaspäin.
Mulle sit taas kelpais perätilavauva ja sektio paremmin kuin hyvin, ajatuskin synnytyksestä ahistaa ja kummastuttaa että miksi helvetissä olen saattanut itseni tähän tilaan TAAS.

tänään tasan 30 mulla ja neuvolassa kävin tänään niin minulla ainakin jo kääntynyt raivotilaan.
ei ollut vielä muutama viikko sitten.

että eiköhän se sunkin vauveli kohta käänny :)

Meillä on kaikki n. rv 30 olleet jo pää alaspäin.
Mulle sit taas kelpais perätilavauva ja sektio paremmin kuin hyvin, ajatuskin synnytyksestä ahistaa ja kummastuttaa että miksi helvetissä olen saattanut itseni tähän tilaan TAAS.
Vaihdetaan :snotty:, sä saat mun sektion jos mulle sellainen tulee eteen & mä otan sulta alatiesynnytyksen tilalle.

Kyllä se vauva ehtii vielä kääntyä ja todennäköisesti kääntyykin. Ja saahan niitä vielä koittaa käännettyä, tai synnyttää perätilassa (huoh...)
Älä vaivu epätoivoon kuomaseni =)
Epätoivoon mä vaivun vasta silloin, kun rv 35 todetaan että persiillään on ja pysyy, alakautta ei mahdu, joten varataanpa sektiopäivää kesäkuun helteille.

Siihen asti elän siinä toivossa, että kyllä tuo kääntyy - se on hei mies, isänsä poika, jossain vaiheessa sillä sytyttää kyllä - ja saan kokeilla nyt sitä jakkaraa joka jäi viimeeksi kokematta.

Yritetään hei osua samaan aikaan synnärille :D

• Tykkää
Reactions: as if
Epätoivoon mä vaivun vasta silloin, kun rv 35 todetaan että persiillään on ja pysyy, alakautta ei mahdu, joten varataanpa sektiopäivää kesäkuun helteille.

Siihen asti elän siinä toivossa, että kyllä tuo kääntyy - se on hei mies, isänsä poika, jossain vaiheessa sillä sytyttää kyllä - ja saan kokeilla nyt sitä jakkaraa joka jäi viimeeksi kokematta.

Yritetään hei osua samaan aikaan synnärille :D

Mulla ois kyllä tilauksessa synnytys pari viikkoa ennen la:ta, jos vanhat merkit pitää paikkansa ja tämä syntyy rv 40+5 niin kuin kaksi edellistä niin meillä on pahat logistiset ongelmat kun samana päivänä pitäis olla Helsinki-Vantaalla saattamassa esikoista 3 viikon kielimatkalle... Ja siis mun on päästävä sinne lentokentälle saattamaan tai en ala mittään |O

Mulla ois kyllä tilauksessa synnytys pari viikkoa ennen la:ta, jos vanhat merkit pitää paikkansa ja tämä syntyy rv 40+5 niin kuin kaksi edellistä niin meillä on pahat logistiset ongelmat kun samana päivänä pitäis olla Helsinki-Vantaalla saattamassa esikoista 3 viikon kielimatkalle... Ja siis mun on päästävä sinne lentokentälle saattamaan tai en ala mittään |O
Milloin sulla on la?

Perätilassa olevan mä voisin ehkä vielä alakautta puskeakin, jos mahtuu (1200 g nyt, normaalikokoinen kuulemma vaikka mulla raskausdiabetes onkin) & jos lääkärit pitää sitä fiksuna ajatuksena, mutta "hieman poikittainkin oikeastaan"- vauvaa ei kyllä saa alakautta ulos sitten millään lailla.

Painelen kohta jonnekin vyöhyketerapiaan tms, kaikki keinot on kokeiltava :D

ole vielä mitään merkitystä kuinka päin vauva on...rv 36 asti ja jopa myöhemminkin vauva pystyy kääntyileen..ja mitä useampi raskaus takana sitä varmemmin jokin niistä menee erilailla. Minulla nyt rv 40 ja vauva kääntyi poikkitilaan rv 38 oltuaan sitä ennen aivan normaalisti rt tarjonnassa..eli päätti näin myöhäisellä viikolla mennä täysin ihme asentoon.

Yhteistyössä