Missä vaiheessa pitää huolestua jos ei tunne vauvan liikkeitä enää?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Eli siis rv 19 juuri alkanut. Liikkeitä olen tuntenut todella aikaisesta alkaen, mutta nyt pari viimeistä viikkoa todella harvoin.. :o Kolmas raskaus siis kyseessä. Olen käynyt viime viikolla ultrassa muiden ongelmien takia ja vauvalla kaikki hyvin.. Mutta nyt taas mietityttää, että onkohan siellä kaikki ookoo kun ei liikkeitä tunnu.. :o Ens viikolla seuraava neuvola keskiviikkona.. Niin ja en haluaisi vaikuttaa kahjolta ja ylihuolestuneelta.. Sanokaa, että on normaalia, että tässä vaiheessa ei liikkeitä välillä tunnekaan..? (Jos vauva vaikka potkii muualle suuntaan tms tms). :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Kaikki ei tunne mitään liikkeitä tuossa vaiheessa ja raskaus on niin aluillaan, että jos jotain sattuu niin sille ei voi mitään - ymmärtänet mitä tarkoitan??

Juu, siihen olen yrittänyt tuudittautuakin.. Jotenkin vaan, vähän hirvittää. Toisaalta mä tiedän, että jos olen aiemmissa raskauksissa ollut esim. järkyttynyt, niin masukin on ollut paljon vaisumpi jonkin aikaa sen jälkeen. Ja nyt on useampi järkyttävä asia ollut pinnassa n.kk sisällä.. (Ystävättären kuolema ym.)---

:hug: se on ihan oikeasti vielä tuossa vaiheessa varsin normaalia ettei liikkeitä tunnu niin useasti. Juo jotain makeaa ja käy lepäämään josko liikkeet sitten tuntuisi jonkun ajan kuluttua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammi:
:hug: se on ihan oikeasti vielä tuossa vaiheessa varsin normaalia ettei liikkeitä tunnu niin useasti. Juo jotain makeaa ja käy lepäämään josko liikkeet sitten tuntuisi jonkun ajan kuluttua :)

No mie oon ollu "sokerittomalla" dieetillä omasta halustani ja vähentänyt sokerin syöntiä jo elokuulta alkaen.. Nyt napsin 8kpl karkkeja ja juon tässä vettä..Josko kohta asettuisin hetkeksi kuulostelemaan masua... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tunsinkohan mä vielä mitään noilla viikoilla...?? En muista. Mutta mä luulen että kaikki on ihan hyvin, älä huolehdi. :hug:

Mie olen kaikissa raskauksissa tuntenut tosi aikaisin.. Ja nytkin jo todellakin useita viikkoja liikkeet. Jopa pari vkoa sitten odottelin, että joko kohta tuntuu masunahan lävittekin... Vaan sit hiljeni.. Sen jälkeen tosiaan kerran käynyt ultrattavana ja kaikki oli ok. Nyt vaan taas jotenkin hirvittää..

Minä tunsin tosi aikaisesta liikkeitä päivittäin, mutta taisi olla juuri noilla kun vauva hiljeni joksikin aikaa. Ehkä vauva vain kääntyi jotenkin eri päin, mutta jonkin ajan päästä liikkeet alkoivat taas tutumaan ja hyvin meni raskaus. :)

:hug:

En tuntenut liikkeitä karkin syönnin jälkeen, enkä vettä juotuani.. :| Myöhemmin, yllätykseksi tuntui sittenkin liikkeet, mutta ihan tosi alas tällä kertaa. Taitaa olla mukula jotenkin nyt kääntynyt, että potkii ihme paikkaan. :heart:

Liikkeet voi tuntea tosia aikaisin mutta silloin tod.näk.vauva on jalat mahaan päin.
Kun vielä mahtuu kääntymään hyvin niin saattaa potkia jne rankaan päin ja silloin on vaikeaa huomata/tuntea.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
En tuntenut liikkeitä karkin syönnin jälkeen, enkä vettä juotuani.. :| Myöhemmin, yllätykseksi tuntui sittenkin liikkeet, mutta ihan tosi alas tällä kertaa. Taitaa olla mukula jotenkin nyt kääntynyt, että potkii ihme paikkaan. :heart:

Oliko se niin ettei tuon ikäinen vielä reagoi sokeriin? Muistelee

Yhteistyössä