Missä vaiheessa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Aina tämä sama arpominen vaikka tauteja on kyllä ollut ja mennyt meilläkin... :headwall:

Mutta tuo 1v5kk sairastui eilen, kuume nousi ja nyt vähän nenä valuu. Ei muita oireita, mutta kuumetta nyt 40,1. Poika meni nyt särkylääkkeen kera päikkäreille.

Samoin 3,5 vuotiaalla kuumetta nyt 38,5. Yöllä sitä oli 39,5 ja silloin tyttö oksensi kaiken mitä suuhun laittoi.

Meissä vanhemmissakin vähän kuumetta ja mahatautia, eli joku pöpö iskenyt koko sakkiin.

Tässä nyt mietin kuinka kauan uskallan katsella, lauantai kun vielä on niin päivystyksessä ei viitsisi iltaa/yötä myöten jonotella. :/

Ihan tavalliselta taudilta kuulostaa. Ei niiden takia todellakaan tarvi mennä päivystykseen. Lapsen korkea kuume (kullä, yli 40 astettakin ), on IHAN tavallista virustaudeissa. Ja viruksiin, ei ole lääkettä, lepo auttaa ja muista antaa nestettä. Syödä ei tarvikaan, jos ei maistu. Särkylääkettä annat tasasin välein, niin kuumekin hieman laskee (edes asteen verran, ja sekin jo riittää ) ja olo hieman helpottuu.

EI päivystykseen. Ihan rauhassa voit katella ja seurata 3-4 päivää. Melkein aina sen jälkeen alkaa tauti rauhottuun, ilman lääkäriäkin :)

Mä olen alle 40 asteen kuumeen aina pitänyt vielä ihan normaalina sairasteluna mutta kun meni rikki tuo 40 niin alkaa vähän arveluttaan. :/ Toivottavasti särkylääkkkeet nyt auttaisi pitämään sen vähän alempana. Nyt kun on vasta päivä ja yleensä iltaa myöten kuume vielä nousee. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä olen alle 40 asteen kuumeen aina pitänyt vielä ihan normaalina sairasteluna mutta kun meni rikki tuo 40 niin alkaa vähän arveluttaan. :/ Toivottavasti särkylääkkkeet nyt auttaisi pitämään sen vähän alempana. Nyt kun on vasta päivä ja yleensä iltaa myöten kuume vielä nousee. :(

Nyt teillä on vasta tauti aluillaan, jos eilen vasta kuume alkoi. Ekat päivät on niitä rajuoireisempia, siitä se sit alkaa helpottaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan sulla kunnollista kuumelääkettä? Siis esim. Burana -suppoja, eikä vaan Panadolia?

PamolF:ää olen antanut, sitä 250 mg vahvuista. Buranaa ei muksuille löydy lääkekaapista, sitä voisin kyllä käydä tänään apteekista hakemaan.

Onhan sulla kunnollista kuumelääkettä? Siis esim. Burana -suppoja, eikä vaan Panadolia?

PamolF:ää olen antanut, sitä 250 mg vahvuista. Buranaa ei muksuille löydy lääkekaapista, sitä voisin kyllä käydä tänään apteekista hakemaan.

Pamol-F kin on nopeampi tehosta kuitenkin kuin Panadol, vaikka niissä sama vaikuttava-aine onkin. Mut ehdottomasti kannattaa pitää lääkekaapissa lapsillekin tulehduskipulääkettä aina varalta. Pronaxen -mixtuura on myös erittäon tehokasta. Se vaatii kuitenkin lääkärinreseptin. Buranaa saat ilmankin. Pikaista paranemista!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:
Mä oon käyttäny heti ku kuume alkaa ku meillä se on oikeestaan sit varma merkki korvatulehduksesta.

Ai hittolainen sepä ei tullut mieleen... nimittäin pojan edellisestä korvatulehduksesta on nyt nelisen viikkoa ja mun olikin tarkoitus ensi viikolla soitella aikaa jälkitarkastukseen.

Toisaalta kun me ollaan kaikki muutkin kuumeessa ja mahataudissa niin luulisi olevan samaa tautia.

Pamol-F kin on nopeampi tehosta kuitenkin kuin Panadol, vaikka niissä sama vaikuttava-aine onkin. Mut ehdottomasti kannattaa pitää lääkekaapissa lapsillekin tulehduskipulääkettä aina varalta. Pronaxen -mixtuura on myös erittäon tehokasta. Se vaatii kuitenkin lääkärinreseptin. Buranaa saat ilmankin. Pikaista paranemista!

Kiitos tiedosta, täytyy pyytää Pronaxen-resepti seuraavalla lääkärikäynnillä. Ja noita Buranoitakin ostan kyllä kaappiin. =)

No kyllä sen pari kolme päivää voi huoletta katsella korkeaakin kuumetta, jos lapset muuten suht ok vointisia. Mutta tarkkana kannattaa olla, etteivät ala kuivumaan. Jos vointi äkisti huononee, niin silloin veisin kyllä heti lääkäriin.

No kyllä sen pari kolme päivää voi huoletta katsella korkeaakin kuumetta, jos lapset muuten suht ok vointisia. Mutta tarkkana kannattaa olla, etteivät ala kuivumaan. Jos vointi äkisti huononee, niin silloin veisin kyllä heti lääkäriin.

Näin mä varmaan teenkin. =) Toivottavasti ei nyt iske mahataudin oireet vielä tuohon päälle, sitten voi kyllä kuivuminen olla jo lähellä. :/

siis jos teissä kaikissa on tautia niin melko varmaan se on joku virusflunssa. parasetamolia ja ibubrofeiinia ja lepoa ja nestettä, niillä mä menisin kotona. usein jo sit kolmantena-neljäntenä päivänä helpottaa, jos ei, ni sit lääkäriin. kyllähän ne sielläkin pitää ohjeena että korkeaakin kuumetta voi seurata 3-5pv kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
siis jos teissä kaikissa on tautia niin melko varmaan se on joku virusflunssa. parasetamolia ja ibubrofeiinia ja lepoa ja nestettä, niillä mä menisin kotona. usein jo sit kolmantena-neljäntenä päivänä helpottaa, jos ei, ni sit lääkäriin. kyllähän ne sielläkin pitää ohjeena että korkeaakin kuumetta voi seurata 3-5pv kotona.

Kaikilla on oireita joo... kuumetta ja mahatautia. Tai tuolla vuosikkaalla ei ole vielä mahataudin oireita ilmentynyt.

Taitaa huudella vaunuistaan, lähtee katsomaan...

Yhteistyössä