Missä vaiheessa kauppareissulle tms. ilman vaippaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutistunut

Vieras
Mä oon vissiin vähän arka jättämään tolta tytöltä vaipan pois, kun kotoota poistutaan..Kun aina sinne vaippaan pissa kuitenkin tulee, vaikka kotona käy vallan potalla.
Uskaltaiskohan sitä koittaa kuinka käy, jos ilman vaippaa lähdetään liikenteeseen =) Joku lyhyt reissu vaikkapa alkuun.

Ootteko te vaan rohkeesti jättäneet vaipan pois? Onko tullut vahinkoja?

Minä jätin 1v11kk ikäiseltä vaipan pois niin, että sitä ei käytetty sitten enää yhtään muuta kuin nukkuessa. Eli alusta asti ihan ilman vaippaa. Kaksi viikkoa tuli vahinkoja satunnaisesti, mutta kaikki vahingot kotona. Ei kertaakaan kauppareissulla. :)

Rohkeasti vaan, ja ahkerasti muistutat ettei nyt ole vaippaa ja pyydät kertomaan jos vähänkään pissaolo. Meillä ei kaupoissa sattunut yhtään vahinkoa, kotona välillä unohti ajoissa mennä.

Ei tainnut tulla kertaakaan vahinkoa. Ehkä liioittelen, mutten muista yhtään tilannetta. Sit kun on oikeesti valmis, ei niitä vahinkoja pitäis sattua.

Kokeilkaapa ensin vaikka kotipihassa. Silloin on lyhyt matka omaan vessaan ja voi yrittää ehtiä sinne. Jos ei ehdi voi pissattaa puskaan ja vaikka vaihinko kävis, on edelleen lyhyt matka vaihtamaan kuivaa :)

Kun tuo typy on vasta 1v7kk, eikä osaa vielä sanoa jos pissattaa.
Kotona menee itse potalle hädän yllättäessä, eikä oo pöksyyyn tullut vahinkoja pariin kuukauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Ei tainnut tulla kertaakaan vahinkoa. Ehkä liioittelen, mutten muista yhtään tilannetta. Sit kun on oikeesti valmis, ei niitä vahinkoja pitäis sattua.

Kokeilkaapa ensin vaikka kotipihassa
. Silloin on lyhyt matka omaan vessaan ja voi yrittää ehtiä sinne. Jos ei ehdi voi pissattaa puskaan ja vaikka vaihinko kävis, on edelleen lyhyt matka vaihtamaan kuivaa :)

No toi vois ehkä olla järkevintä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Kun tuo typy on vasta 1v7kk, eikä osaa vielä sanoa jos pissattaa.
Kotona menee itse potalle hädän yllättäessä, eikä oo pöksyyyn tullut vahinkoja pariin kuukauteen.

Meilläkin poika käy itsekseen sielä asioilla, eikä ole tottunut sanomaan hätäänsä ja pyytämään apua. Siksi en minäkään uskalla jättää häntä ilman vaippaa vielä kaupoilla tms. Ulkonakin tulee aina vahinko. Eihän se lapsi tiedä vieraassa paikassa mihin pitäisi pissalle mennä.

ota kauppareissuille aluksi tytölle vaihto housut mukaan. varsinkin jos on jokin iso kauppa, jossa hätä iske, niin se hätä iskee varmasti just siellä vessoista katsottuna kauimmaisessa nurkassa.

Meillä oli tuollaisessa vaiheessa käytössä harkkahousut, jotka piti pienet lirut, mutta ei kunnon pissaa. Tuntuivat lapsen ihoa vasten alushousuilta. Veikkaan, et ap:n lapsi pissaa vaippaa, kun tiedostaa, et sellainen mahdollisuus on.

Jos et harkkahousuja hanki, niin koitapa pukea pikkuhousut vaipan alle. Eli ihoa vastan housut ja vaippa hätävarana, ettei kastu kuin korkeintaan ne pikkuhousut siellä kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli tuollaisessa vaiheessa käytössä harkkahousut, jotka piti pienet lirut, mutta ei kunnon pissaa. Tuntuivat lapsen ihoa vasten alushousuilta. Veikkaan, et ap:n lapsi pissaa vaippaa, kun tiedostaa, et sellainen mahdollisuus on.

Jos et harkkahousuja hanki, niin koitapa pukea pikkuhousut vaipan alle. Eli ihoa vastan housut ja vaippa hätävarana, ettei kastu kuin korkeintaan ne pikkuhousut siellä kaupassa.

Joo voisin koittaa tota pikkarit vaipan alle =)

Veikkaan kanssa, että siksi se pissa sinne vaipaan tulee, koska niin voi tehdä.

tää kiinnostais muakin...meillä 1v7kk osaa sanoa kun on hätä ja kotona on ilman vaippaa. Kyläpaikoissa on nyt viimeaikoina pysynyt aina vaippa kuivana kun on pyytänt vessaan samoin joissain kaupoissa. En silti uskalla lähteä matkaan ilman vaippaa... :snotty:

Yhteistyössä