Missä shoppailla Ranskassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomailija

Vieras
Tunnetko Ranskanmaata?
Mitä paikallisia kauppaketjuja sielä on?
Mistä kannattaa shoppailla esim. lasten ja aikuisten vaatteita?
Mitä ruokia/juomia suosittelisit kokeiltavaksi?
Ei tarvitse olla gourmeeta tai desingia välttämättä..

Ranskassa on henkkaa ja maukkaa, stadiumia ja ikeaa :-))
Sitten on kauppaketju Carrefour josta saa edullisia vaatteita , silti laadukkaita.
Ruokia ja juomia voi kokeilla ihan huoletta ,varsinkin kala raaka-aineena aiheuttaa valinnassa runsaudenpulaa. Kokeile ihmeessä ihania juustoja ja leivoksia, nyt alkaa jo kuola valua.
Jos menet Pariisiin, uskaltaudu Pigallelle ja Barbesille jos haluat eksoottisia makuelämyksiä sekä silmälle että kielelle.

Minä en ole koskaan Ranskassa oikein ostanut muuta kuin ruokaa ja viiniä :D Ranskalaiset isot kaupungit eivät houkuta enkä osaa niiden keskustoissa shoppailla, mutta mahtavaa ruokaa saa isoista ruokakauppaketjuista, markkinoilta, pienistä kaupoista, leipomoista jne. Kauppaketjuja ovat mm LeClerc, Carrefour, Auchan. Kalaa, juustoja, leipiä, pateita, leivoksia, hedelmiä. Minnepäin matkustat?

Lurps, ruokapuoli toisaan houkuttaa nyt jo..
Henkat ja Maukat taitaa jäädä käymättä ;)
Matkustan vuorille lähelle Italian rajaa.. mutta kiertelemme varmaan muuallakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lomailija:
Lurps, ruokapuoli toisaan houkuttaa nyt jo..
Henkat ja Maukat taitaa jäädä käymättä ;)
Matkustan vuorille lähelle Italian rajaa.. mutta kiertelemme varmaan muuallakin!

Ranskassa nuo isot ruokakauppaketjut ovat useimmiten keskustojen ulkopuolella, isojen teiden varressa. JOs on iso kaupunki, useammalla ulosmenotien varrella, jos pienempi, vain yhdessä suunnassa. Siellä mainostetaan aika hyvin, tosin matkat ilmoitetaan usein minuuteissa, ja jos et osaa ranskaa, opettele ainakin oikea ja vasen :D

Mun ranska on aika heikko.. vaikka olenkin joskus sitä opiskellut, parempi puolisko taas puhuu sitä sujuvasti, joten nojaudun häneen :D

Olisi jo kova polte lähteä ja matkaan on vielä 2 viikoa ..

Mun ranska on aika heikko.. vaikka olenkin joskus sitä opiskellut, parempi puolisko taas puhuu sitä sujuvasti, joten nojaudun häneen :D

Oi, ihanaa olisi minustakin lähteä, olin maaliskuussa syömässä juustoja ja palelemassa, nyt varmaan on ihana helle! Tosin vuorilla voi olla aina viileää. Ettehän suinkaan Ranskan ympäriajoa mene katsomaan? *vihertyy ajatuksestakin*

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Oi, ihanaa olisi minustakin lähteä, olin maaliskuussa syömässä juustoja ja palelemassa, nyt varmaan on ihana helle! Tosin vuorilla voi olla aina viileää. Ettehän suinkaan Ranskan ympäriajoa mene katsomaan? *vihertyy ajatuksestakin*

No.. valitettavasti ei ehditä ihan sitä näkemään.. pyöräilevät kyllä alueella, mutta me ei olla silloin vielä sielä!!

Kyllä sielä pitäisi lämmintä riittää.. puolen päivän aikoihin on suositus olla sisätiloissa.. kuulemma.. ainakin majapaikkamme pihalla on siihen aikaan päivästä liian kuumaa.

Yhteistyössä