Missä Oulussa varhaisultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnäi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meri-Oulun neuvolaa ovat monet kehuneet, ja se taitaa olla myös edullisin vaihtari. Sivut + hinnasto löytyy googlettamalla.

Itse olen/olin myös neuroottinen plussannut ;) Neuvolassa kannattaa ajatuksistaan mainita - kaupunki "kustansi" mulle alkuraskauden ultran Kontinkankaalla, koska ennen plussausta mulla oli ollut hormonikierukka, eli ei hajuakaan kierrosta kun tulin raskaaksi melkein heti poiston jälkeen. Olin menossa veriseulaan (ikää on ihan riittävästi jotta voi hermoilla ikäriskeistäkin) ja siinä pitää tietää rv mahd. tarkkaan, joten sain ultran viikkojen selvittämiseksi. Se Oulun tiukka yhden ilmaisen ultran (rakenneultra) linja pätee siis vain ns. normaalitapauksissa, ja neuvottelunvaraakin on.

... viikoista vielä, että itse kävin ultrassa n. viikolla 9. En osaa sanoa milloin aikaisintaan kannattaa mennä, ei varmaan hirveän alkuvaiheessa ettei tarvitse sitten panikoida sen takia ettei ultrassa näy vielä mitään. Raskaushan ei välttämättä ole niin pitkällä kuin itse kuvittelee - mulla heitti arvio melkein viikolla, ja tuossa alussa se on pitkä aika.

Me ollaan kans käyty Meri-Oulun neuvolassa. Maksoi 40? ja oli ehdottomasti sen arvoista. Se kätilö, Kaarina Vehkaperä oli tosi mukava ja kuvia sai sähköisenä matkaan. Ekan kerran käytiin joskus viikolla 9 muistaakseni, silloin kuvassa näkyi kaksisenttinen hännällinen papu jolla oli pienet jalat ja kädet ja suuren suurena sykkivä sydän ja se pieni olento osasi jo vähän nytkäytellä itseään :heart: . Se oli kyllä ihan uskomaton näky :)! Olen kuullut että sydän alkaa näkyä joskus rv 6+3 (kannattaa tarkistaa, en ole ihan varma) joten kannattaa varmaan odotella vähän sen yli että syke saadaan kunnolla näkyviin.

Paljon onnea plussasta :flower: !!

Niini ja massuasukkipoikanen 33+1

Moi!

Kävimme gynekossa alkuraskausultrassa vko 8+5 ja tehtiin alakautta. Lekurina oli Aydin Tekay (jolla on omat sivutkin netissä) joka on alansa huippuja ja perehtynyt juuri alkuraskausultriin mm.
Hintaa muistaakseni jäi 56 euroa itelle kelakorvauksen jälkeen.

Ja sitten vkolla 23 kävimme meriouluneuvolassa kattomassa vaavia ja oli kyllä hyvä paikka. Mukava hoitaja ja mukavan rauhallinen paikka!
Suosittelen molempia! =)

Yhteistyössä