missä oulussa myydään abc-yhdistelmävaunuja? Kertokaas käyttökokemuksia! Onko halpisvaunut aina huonommat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiyoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kiyoko

Jäsen
21.01.2012
235
0
16
Otsikossa kysymyksiä tulikin. Vähän naurattaa itseä tuo termi "halpisvaunut" kun kuitenkin maksavat monta sataa :D Varmasti on eroa noihin kalliimpiin nähden käyttömukavuudessa, mut onko se ero oikeasti noin 700 euron arvoinen (verrattuna esim emmaljunga, teutonia...)?

Missäs noita voisi paikan päällä Oulun alueella käydä testaamassa?

Mielläni otan vastaan myös muita halpisvaunusuosituksia :)

Itse olen aikoinani sortunut halpisvaunuihin niiten kivan ulkonäön ja sen hinnan takia. En suosittele! Onneksi sain ne myytyä pois ja ostin Briot. Tulet kärsimään niistä joka päivä kun työntelet lastasi ja hermot vaan menee! ABC:t oli ihan pirun painavat ja niissä ri ollut minkään näköistä jousitusta; sai tehdä töitä että sai nousemaan esim. katukivetysten yli. Eli syynää ne tarkkaan ennenkuin ostat. Kannattaa katsoa miten helposti ne menee kasaan,onko jousituksia, onko miten painavat jne. Voihan hapisvaunuissa olla hyviäkin,mutta tarkista nuo aikaisemmin mainitsemani asiat ettei tarvitse katua myöhemmin. Nuo asiat on niitä joita ei tule ajateltua kuin vasta sitten,kun lykit vaunuja pitkin katuja ja yrität laittaa niitä esim. auton takakonttiin.

Lisäys: Mulla on ollu joskus vuonna nakki emma merkkiset yhdistelmät ja ne oli ihan perseestä... ei minkäänlaista jousitusta ja painavat jne. Briot on hyvät ja niitäki saa uusia n500e satsaisin.. Itte hehkutan emmaljungien perään!! :D

No, mulla oli esikoisella Emmaljungat ja toisella Abc:t, ja noista kahdesta tykkäsin enemmän kyllä jälkimmäisistä, koska Emmaljungat oli tosi massiiviset ja painavat, tuntui ettei mua edes näy niitten takaa(olen 155cm). Tosin ABCt rattaina olikin sitten aika raskaat jo, kun ei ole jousitusta ja painopiste sen verran ylhäällä, vaikkeivät ihan korkeimmat vaunut olekaan. Myöhemmin sitten oli tuplina Teutoniat, jotka olivat jo tosi vanhat, mutta toimivat todella todella hyvin(olivat sellaiset, joista sai yhdenkin lapsen vaunut). Jousitus tosi hyvä, kulkivat eteenpäin ihan liukumalla, vaikka jo isommat lapset olisivat istuneet kyydissä. Jos nyt tulen raskaaksi vielä, niin hankin kyllä Teutoniat, vaikka käytettynä sitten, mieluummin kuin halpisvaunut:)

ok, eli käyttömukavuudessa on siis iso ero... Jousitusko se on se joka tekee eron? Eikö noita halpisvaunuja ole jousutettu? Entäs sitten tuo carena?

Entäs sitten nuo keskihintaiset, esim ora?

Tuntuis kyllä aika järjettömältä laittaa lähes tuhatta euroa rattaisiin kun halvemmallakin sais... nimimerkillä syntymäpihi :)

ABCta voin kehua jos joskus tuplia kaipaat. Mielestani kevyet tyontaa, helposti nousee kynnysten ym. yli vaikka olisi kersat, kauppaostokset ja jotain turhaketta kyydissa.

Yhdistelmista Mothercare ollut nappivalinta. Ainokainen miinus pienista eturenkaista jotka ei tykkaa nuoskaisista, runsaslumisista kaduista.

kääks, mie saan vielä kohtauksen kun on niin paljon valinnanvaraa :D Lueskelin netistä enemmänkin käyttökokemuksia ja menin entistä enemmän sekaisin. Osa tykkää että vain emmaljungan kanssa voi elää, osa oli kokenut ne todella huonoiksi ja hehkuttivat jotain ihan tuntematonta merkkiä :)

Tilannetta ei todellakaan helpota se että kaverit on "hieman" merkkikamppeiden perään ja välin tuntuu et oonko ihan huono tuleva äiti kun en halua vauvalleni "vain parasta"... huoh noita hormooneja :(

Eroa on käyttömukavuuden lisäksi myös kestävyydessä. Kaverilla on Emman yhdistelmät ja vuoden käytön jälkeen niissä repsottaa kankaiden saumat, tuskin kestävät ehjinä enää kovin pitkään. Samoin viimeistelyssä ja yksityiskohdissa on toivomisen varaa. Tavarakori on surkeasti muotoiltu, niin että sitä on hankala käyttää ja painorajoitus 3 kiloa. Meillä on molemmilla samanlaisen Brion hoitolaukut ja todennäköisesti aikalailla yhtä paljon tavaraakin niissä, mutta Emman työntöaisa, ei kestä laukun painoa, eli myöskin ruonko on heppoisempaa materiaalia.

Meillä on ollut brion ja Emmaljungan vaunuja ja rattaita ja lasken ne keskihintaisiksi. Molemmilta löytyy malleja jotka käyvät koko lapsen rataskauden ajan, kun valitsee sirommat yhdistelmät (ei mitään Happyja tai Edgejä) ja jälleenmyyntiarvo on tosi hyvä. 700 euron Brioista saimme 300 euroa vielä neljä vuotta myöhemmin. Babystylessa on usein hyviä tarjouksia Brion malleista, kun kelpuuttaa rajallisemman (yleensä edelliskauden) kuosivalikoiman.

AP, olen miettinyt noista halvemmista vaunuista Hauck- merkkisiä, kun näyttävät ainakin esittelyvideoiden perusteella hyviltä, tosin en livenä ole nähnyt. Minusta juu jousitus tekee tosi paljon, varsinkin kun lapsi vähän kasvaa. Joissain vaunuissa jousitus voi olla esim. vaan takapyörissä, joissain erillisinä kaikissa pyörissä.

Minulla oli ensimmäisten lasten aikaan Oran yhdistelmät. Hyvät olivat ja kestävät. Nyt uudella kierroksella ostin Emmaljungat ja ne ovat todella hyvät myös. Molempaa merkkiä voin kyllä suositella. (tosin orat meillä oli 90 luvun loppupuolella,joten en noista uusista osaa sanoa,että millaisia ovat :D )

Ja jos et uusia vaunuja/rattaita halua niin osta käytetyt.

Käytettyjäkin oon katellu mut näistä vain noita kalliimpia merkkejä. Se tosiaan mietityttää et ostanko neljä vuotta vanhat emmaljungat vai uudet abc:t tms... hinta kun on suurinpiirtein sama.

Mitä te tekisitte :D

Meillä ABC:t. Oon ollu tyytyväinen. Ne on ollu kestävät, ainaki tähän asti :D . Niitä on paiskottu ympäriinsä, ja revitty rappusia ylös ja alas pari kuukautta. Heittoasia on ollu eri kätevä. En oo toisaalta ollu todellakaan mikään kovin ahkera vaunuttelija.

Miinuksina voisin mainita:
-Vaunukoppa on naurettavan pieni.
-Selkänojan saa vain 3 asentoon.

Myyjä tiesi kertoa, että ABC:t ja Briot tulevat samalta tehtaalta.

Meillä tämmöset: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5126/pl

Kannattaa ottaa selvää, saatko halppiksiin varaosia!!!
Jos vaikka renkaan laakerointi menee rikki, saatko kokonaisen renkaan vanteineen ostettua varaosana? Mm. Emmaljungaan saat ja vielä hyllytavarana ja noin 30€ hintaan.
Olen kuullut, että esim Geslein-merkkisiin saa varaosana, mutta tilaus Suomeen voi viedä kuukaudenkin aikaa. Oletko valmis olemaan kk:n päivät ilman vaunuja, sitä rengasta odotellessa?
Tai jos sulla on halvat Abc:t, niin saako niihin edes varaosia???

Meillä oli ABC vaunut käytössä vauva iästä tonne 1vuoteen ikään saakka, aluksi tuntu et ovat ihan hyvät. Mutta kun lapsi rupes istumaan vaunuissa niin jousitus meni iha surkeaksi ja kaikki tuntu et alkaa löystymään. Paikallisella kun kulettii vaunujen kanssa niin lopulta yhdistelmävaunujen runko petti eikä pysy enää kasassa. Ei siis kestäny kuin vuoden päivät. Sitte ostettiin Emmaljunga scooterit ja kyllä ollaa tykätty. Kevyet työntää ja tosi kestävät! Suosittelen vähän enempi satsaamaan varsinkin jos tiedossa tulevaisuudessa enempikin lapsia :)

Meillä on ollu Carenat (ne kai on halpis) ja Briot. Carenat toimi tosi hyvin ja oli hyvät ja kesti vielä seuraavallekin perheelle. Briot sen sijaan hajos parin vuoden jälkeen. Kasausmekanismi ei enää toimi ja korjaaminen maksais ihan liikaa joten ei kannata.

Mä olen vissiin erikoinen, mut en jaksa ymmärtää tätä vaunuvouhotusta. Mun esikoinen matkusti vanhoissa emmaljungissa ja tokalla oli lisäksi 90-luvun jotkut vaunut. Hyvin sain työnnettyä. Nyt kolmannelle en ole entisiä säästäny, ku kolmatta ei pitäny tulla. Ostin sit käytetyt 40e abc:n yhdistelmät. Eiköhän sitä pari vuotta niillä hyvin lyki.

Minulla oli Quinny Freestyle 3XL comfort, siis yhdistelmänä. Siihen saa MaxiCosin myös kiinni (adapterit tulivat vauvakopan mukana). Olivat todella hyvät. Kankaat pysyivät hyvinä, jouset myös ja myin ne uuden veroisina hyvällä hinnalla. Uutena tuo koko setti maksaa tällä hetkellä reilut 300€, mutta en tiedä, saako niitä Suomesta.

Meillä oli Carenat vuonna 2008. Ihan hyvät oli. Toki eroa kalliimpiin, mutta me pärjättiin erinomaisesti. Niissä oli jonkin sortin jousitus ja toimi. Ainoa miinus oli sitten pieni vaunukoppa, kun lapsi kasvoi. 1,5 vuotiaana sit vaihdettiin. Meillä oli mökillä myös Hauck-rattaat ja ne oli ihan pilipalia... Paukku ja poksu kokoajan ja istuinosa oli todella pieni.

Käytettyjäkin oon katellu mut näistä vain noita kalliimpia merkkejä. Se tosiaan mietityttää et ostanko neljä vuotta vanhat emmaljungat vai uudet abc:t tms... hinta kun on suurinpiirtein sama.

Mitä te tekisitte :D

Mä ostaisin emmaljungat.
Tosin käytetyissä on aina se riski, että ne jos menee rikki, ei mikään takuu enää korvaa.
Entäs ebaysta tilaaminen? Itse tilasin matkarattaat ebayn kautta. Sain rattaat 149eurolla, kun ne liikkeessä (Oulussa) olisi maksanut yli 200 euroa.

Kaverin äiti oli ostanut "mummolavaunuiksi" abc:t, kun kaveri asui kaukana. Olimme yhdessä liikenteessä, kun kaveri käytti ekaa kertaa niitä vaunuja. Käveltiin parikymmentä metriä, ja pyörän kiinnitys meni poikki. En tiedä miten homma lopulta päättyi, mutta sen muistan että kaverin oli tosi vaikea saada liikkeestä mitään huoltoa/apua niiden vaunujen kanssa... :(

En teidä oliko joku maanantaikappale, mutta tämä on ainut eikä kovin hyvä kokemukseni ko. vaunuista. Itselläni oli melko halvat Britaxin vaunut, ja niitäkin joutui huollattamaan jo parin kuukauden päästä kun etupyörä jumiutui jatkuvasti. Muutenkin olleet melko huonolaatuisen oloiset, mekanismien kanssa saa vähän väliä tapella, jousitus tuntuu melko huonolta ja aivan surkeat työntää loskassa isoista pyöristä huolimatta.

Toiselle lapselle aion ostaa kunnon (kalliimmat) vaunut, jos sellainen minulle vielä suodaan.

Uusimmat

Yhteistyössä