Missä myydään suklaasta tehtyjä kirjaimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jojohama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jojohama

Vieras
LÖytyyköhän noita esim. Cittarista tai Prismasta? En oo koskaan törmännyt.

Haluaisin laittaa kakun päälle poikamme nimen, mutta en tiedä mistä alkaisin noita kirjaimia etsimään.

Kiitos.

Saa niitä jostain tilattuakin, mutta helpoimmalla pääsee kun tekee vaan itse. Hiukan haluttua suklaata minigrip-pussiin, pussi niin kuumaan veteen kuin hanasta tulee ja kun se on sulaa, pyyhit pussin kuivaksi, leikkaat kärkeen pienen reiän ja pursotat leivinpaperille kirjaimia. Helppoa kuin mikä.

Oon joskus itse koittanut pursottaa, mutta taidan tarvita lisää treeniä. :) Eli jälki ei ollut kaikkein kauneimpia. Tietty harjoitus auttaisi.

Aattelin vain, jos jostain saisi helposti ostettua, niin voisin harjoitella joskus lisää, ettei tule pilattua tämänkin kakun ulkonäköä.

Helpoimmalla pääset, kun teet itse kuin lähdet metsästämään jostain.

Otat pakastepussin ja pistät sinne suklaanpaloja. Puristelet ylimääräiset ilmat ulos ja pistät kippoon kuumaa vettä ja sinne tuon pussin suklaineen sulamaan. Puristelet välilä suklaita ja tarvittaessa vaihdat veden kuumempaan. Kun suklaa on sulanut, niin leikkaat pussinkulman pois, että tulee pieni reikä ja siitä puristat kirjaimia leivinpaperin päälle. Tee jokaista joku ylimääräinen kappale varuiksi. Pistät jääkaappiin tai pakkaseen kovettumaan ja nostelet ne sitten kakun päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jojohama:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Prismassa ainakin olen niitä nähnyt.

Mee too. Siellä leivontatarvikkeissa.

Kiitos. Täytyypi mennä katsomaan.

Myöskin ajattelin itse opetella tekemään. Sitten kun loma alkaa, niin pitäisi olla enemmän aikaa... :)
Citarissa oon kans nähnyt. Se pakkaus on vaan tyhmä, kun siitä ei nää montako kpl:tta siinä on mitäkin kirjainta...

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

Myöskin ajattelin itse opetella tekemään. Sitten kun loma alkaa, niin pitäisi olla enemmän aikaa... :)
Citarissa oon kans nähnyt. Se pakkaus on vaan tyhmä, kun siitä ei nää montako kpl:tta siinä on mitäkin kirjainta...

Höh. Mistäs sitä sitten tietää riittääkö yksi paketti. Varsinkin, kun mä tarvitsen kaksi kpl e-kirjaimia. Tai oikeastaan kolme, jos lisään vielä onnea-sanan.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

Niinpä. Mut en tiedä onko noita pakkausia monenlaisia.. kannattaa käydä katsomassa.

Höh. Mistäs sitä sitten tietää riittääkö yksi paketti. Varsinkin, kun mä tarvitsen kaksi kpl e-kirjaimia. Tai oikeastaan kolme, jos lisään vielä onnea-sanan.

Jos pursottaa itse niin kannattaa piirtää paperille mallit ja laittaa se leivinpaperin alle.

Yhdellä suklaa levyllä pursottaa jo aika pitkän rimpsun kirjaimia ja epäonnistuneet voi onnelsi pistellä poskeensa.

Mä en luottais siihen että saan tuotua suklaakirjaimen kaupasta kotiin ehjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Jos pursottaa itse niin kannattaa piirtää paperille mallit ja laittaa se leivinpaperin alle.

Yhdellä suklaa levyllä pursottaa jo aika pitkän rimpsun kirjaimia ja epäonnistuneet voi onnelsi pistellä poskeensa.

Mä en luottais siihen että saan tuotua suklaakirjaimen kaupasta kotiin ehjänä.

Totta, tämä riski on aina olemassa. Just joku aika sitten toin kolme kassillista ruokaa ja tulin tosta kerrostalon alaovesta sisään. Tais tulla virhearvio siitä kuinka nopeesti se ovi menee kiinni, kun kanamunakenno jäi oven väliin. Great, puolet munista saman tien mäsäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Cittarista ostin sellasen missä oli numeroita ja kirjaimia. Siinä oli ainakin kolme samaa kirjainta aina...

Kiitos! Meillä kun tuo Cittari on lähin iso kauppa. Täytyy mennä vaikka tänään käymään, kunhan tuo mies tulee töistä. Meikä on kotona kuumeisen muksun kanssa ja tietysti silloin on ulkona kaunis ilma. Näinhän se menee. No, toivottavasti poika pian paranee.

Yhteistyössä