Missä määrin pitää syyttää itseään siitä että on tehnyt lapsia idioottien kanssa? *sis. valitusta lasten isästä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kettuuntunut

Vieras
Voi paskan paska. Mulla on 7- ja 8v lapset joiden piti mennä huomenaamulla isälleen, isä ei sit vastaa mulle puhelimeen eikä facebookin kautta lähettämääni viestiin (on taatusti viestin saanut koska on sen lähettämisen jälkeen kyllä päivittänyt tilaansa ja tehnyt jotain kakkoja testejä).
Eipä tässä muuta mutta mun pitäis ens viikolla mennä töihin enkä ole muita hoitojärjestelyjä lapsille tehnyt kun kerrankin ajattelin luottaa lasten isään, eipä olis kannattanut :(

Mitä olette mieltä, pärjääkö tuon ikäiset keskenään reilun neljä tuntia kotona? Sen jälkeen äitini pääsee tulemaan töistänsä heidän seurakseen. Ehtisin laittaa lapsille aamupalat yms ennen kuin mun pitää itse mennä töihin.

*Vituttaa niin että tuntuu, varsinkin kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun isä tekee oharit, monesti esim. ilmoittanut torstaina ettei otakaan viikonlopuksi lapsia vaikka olisi hänen vuoronsa*

Ja vielä sellainen kysymys että oisko mitään mieltä hakea yksinhuoltajuutta? Kuinka hankala prosessi olisi? Käytännössä kuitenkin olen yksin lapsista vastuussa, isä on niin luuseri ettei maksa edes elatusmaksuja.

Ja minusta taas riippuu lapsista pärjääkö vaiko ei. Jos heillä on puhelin käytössä niin miksi ei pärjäisi?
Älä enää luota tuollaisen paskiaisen lupauksiin. Muista myös kertoa lapsille ettei ole sinun vikasi kun he taas joutuvat pettymään. Turha valehdella tuollaisen isän puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona80:
kyllä ton ikäset pärjää.jätät mikroruokaa ettei tartte leipää nälkään syödä ja kännykät molemille että saavat tarvittaessa sinut kiinni.hyvin se menee.

Kännykät on molemmilla ja ruokaa lähden hyvin pian kaupasta hakemaan. Ovat olleet ennenkin kaksin kotona esim. kauppareissun ajan, kuitenkin max. pari tuntia.
Kyseessä siis ekalle ja kolmannelle menevät lapset.

Onneksi mulla on sellainen duuni että olen koko ajan puhelimella tavoitettavissa.

on mieltä hakea yksinhuoltajuutta, tosin jos isä alkaa hannaamaan niin en tiedä sitten millainen prosessi tulee...paska homma tuollainen kun sulla duuniin meno. Ja lasten yksin pärjääminen riippuu tietenkin lapsen luonteesta jne. että keksivätkö keskenään mahdollisesti jotain pöljyyksiä jne. mutta periaatteessa tuo neljä tuntia luulisi menevän.

kyllä ton ikäset pärjää.jätät mikroruokaa ettei tartte leipää nälkään syödä ja kännykät molemille että saavat tarvittaessa sinut kiinni.hyvin se menee.

Samaa mieltä.
Ja tosiaan sulla on todella kusipäinen exä. Miksi ei halua lasten tulevan luokseen omalla vuorollaan? Ei vaan voi käsittää... ja joo tiedän että on suht yleinen ongelma :(

Eivät pärjää keskenään niin kauaa, älä luota näin pieniin. Naapurin mummo tai joku tuttu voisi autta, ellet muuta apua saa. Kysymään rohkeasti ja lupaa maksaa vaikka päiväkotihoidon mukaan... muuten joutuvatko koulun jälkeen olemaan keskenään ja kauanko? Se voisi antaa osviittaa voivatko olla ihan vaikka tunnin keskenään.
Jos ovat kovia videoo katseleen voisi onnistua vähän kauemmankin, muttei mielestäni 4h millään.
Potkase äijä veke, ja hae tukea kaikista mahdollisista paikoista.

voit kyllä hakea yksinhuoltajuutta mutta jos ex mies ei nimeään paperiin laita et tule lasten huoltajuutta saamaan. siihen tarvitsee miehen suostumuksen.
itse olen ollu samassa jamassa joskus. huoltajuutta en saanut ja oikeusteitse en jaksanut lähteä hakemaan kun olisi ollut useamman vuoden raskas prosessi.

Voi miten tuttua! Lohduttavaa tavallaan,että joku muu kamppailee samojen asioiden kanssa. Siis eihän omia lapsia voi katua,mutta tietenkin toivoo,että isä olisi jo viimeinkin tajunnut mikä tässä elämässä on tärkeää!

Kyllä ne lapset pärjäävät sen neljä tuntia. Heillä on varmaan jo kännykät,että saavat sinut hätätapauksessa kinni.

En osaa tuosta yksinhuoltajuus-asiasta sen enempää sanoa,kuin että jos mies ei maksa elareita,niin ihan sama vaikka sitten olisitkin yksinhuoltaja. Voisi jopa helpottaa sun elämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Samaa mieltä.
Ja tosiaan sulla on todella kusipäinen exä. Miksi ei halua lasten tulevan luokseen omalla vuorollaan? Ei vaan voi käsittää... ja joo tiedän että on suht yleinen ongelma :(

Niinpä, ja kun joskus lapset ottaa luokseen niin esittää koko maailmalle vuosisadan parasta isää...

Mun lapsen isä ei tullut rippijuhliin viime vkl eikä viitsi lähettää lupaamaansa kirjallista lupaa mopokortin hankintaan... lapsi on aika pettynyt!
Suosittelen yksinhuoltajuutta, lapselle ei voi hankkia edes visa elctron-kortiia omaan tiliinsä ilman toisen huoltajn kirjallista lupaa

Kuinka yksinhuoltajuuden haku onnistuu ilman toista osapuolta?

oikeuden kautta, ellei isä siis suostu laittamaan nimeä paperiin, Mutta kyllä sen saa, kunhan on laittanut ylös paperille milloin mitkäkin asiat ei mene sovitulla tavalla. Kannattaa siis todella laittaa päivämäärät ja jopa kellonajat ylös, milloin isä pettänyt lupauksensa, Ne otetaan huomioon oikeudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voit kyllä hakea yksinhuoltajuutta mutta jos ex mies ei nimeään paperiin laita et tule lasten huoltajuutta saamaan. siihen tarvitsee miehen suostumuksen.
itse olen ollu samassa jamassa joskus. huoltajuutta en saanut ja oikeusteitse en jaksanut lähteä hakemaan kun olisi ollut useamman vuoden raskas prosessi.

ei välttämättä. me saatii miehen tytön huoltajuus (tai siis mies sai) ilman äidin lupaa koska äiti ei osoittanu mitää kiinnostusta eikä vastannu viranomaistahojen yhteydenottopyyntöihin

kyllä jättäisin omani tuon ikäisinä muutamaksi tunniksi, hyvinkin. olisin itsekin tykännyt lapsena saada olla rauhassa joskus kotona. yksinkin. eri asia jos yksinolo on sääntö eikä poikkeus, joskus on kivaa olla ilman aikuisia, kunhan ei liikaa.

tuohon aloituksen kysymykseen en osaa vastata. enkä uskalla. vaikka mulla on hyvä mies, niin ihminen muuttuu. sehän voi jo huomena päättää, että ei haluakaan tällaista elämää, vaan vapautta... vai voiko?

Tiedän tunteen... Itsellä 3v poika jonka isään ei voi luottaa tippaakaan, ei ole 2kk kuulunut mitään :(
Kysymykseesi, voit hyvin jättää ton ikäset yksin 4h, etenkin kun voivat soittaa sulle jos tulee joku hätä.

Yhteistyössä