Missä kohtaa ultraäänikuvassa teillä ollut istukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Tarkoitan nyt siis sitä, että jos olet saanut tietää, että sinulla on esim. etuseinäistukka ni mihin kohtaan se on sijoittunut ultraäänikuvassa? Minulla todettiin np-ultrassa 11+6 istukan olevan kokonaan kohdunsuun päällä. Kävin yksityisellä rv 15 ja unohdin sanoa kokonaan mainita, että istukka oli aiemmin kohdunsuun päällä ja vauvaa ihaillessani meni kokonaan ohi, että missä se nyt sitten sijaitsee. Kai siitä oli puhetta. Kuvakulma tuli vasemmalta eli kuvan vasemmassa reunassa oli nuoli ja istukka sijoittui kuvassa ylös ja vähän oikealle. Rakenneultraan on vielä aikaa ja siellä se kai selviää, mutta jäi vähän vaivaamaan tuo asia. Vuotoja oli viikolle 12 asti lähes päivittäin. Nyt ei ole ollut mitään kolmeen viikkoon.

Osaisiko joku arvailla tuota istukan paikkaa? Itselläni tulee jotenkin etuseinäistukka mieleen. Kohdunsuulla se ei varmaan enää ole sillä sen varmasti muistaisin jos olisi sanonut. Kaikki oli ultrassa hyvin ja se tietenkin on pääasia. Tämä on kolmas raskuteni ja aiemmissa olen tuntenut liikkeet 15+ viikolla ja niissä molemmissa on istukka ollut takaseinässä. Nyt en tunne mitään ja viikkoja 16+2. Tosin läskiä löytyy paljon...

Katsottiinko istukan siaintia alakautta? jos istukka on kohdunsuun päällä, varmuus sen sijainnista saadaan parhaiten katsomalla alakautta. Ultrakuvan perusteella ei voi sanoa sitä yltääkö istukka kohdunsuun päälle.

Mä en nyt voi sanoa istukan paikasta mitään,mut itselläni oli istukka np-ultrassa rv 12 ja vielä rv 15 kohdeunsuun päälä ositttain ja se siellä sitten vuoteli aina välillä hieman. Siirtyi pois sieltä ja nyt on etuseinämässä. Mulla näkyy tyossa kuvassa ihan yläreunassa istukka ja mahan päältä tutkittuna, mut en osaa sanoa onko sinulla niin. Itsellä menossa neljäs raskaus ja koskaaan ei ole näin ollut, siis että istukka olisi ollut kohdunsuun päällä, etuseinä istukka on ollut kuitenkin joka raskaudessa. KAhdesta ensimmäisestä en muista koska liikkeet tuntui koska niistä j useampi vuosi aikaa, mut viime raskaudessa tunsin jo 14+ ja täss vasta kunnolla siellä 18-19 +
Aika erilailla ne tuntuu ja varmaan on aina sikiöstäkin kiinni kuin kova potkija ja liikuskelija on.
Onnea osotukseesi :)

Etuseinäistukka on ihan eri asia kuin eteisistukka, joka on kohdun suun päällä.

Kakkosen kohdalla takaseinämässä olevan istukan reuna oli alkuun suun päällä, mutta onneksi nousi kohdun kasvaessa. Kolmosella oli sitten etuseinäistukka ja myöhäisiä liikkeitä lukuunottamatta siitä ei ollut mitään haittaa.

Kiitos vastauksistanne. Nyt odottelen sitä rakenneultraa rauhallisin mielin. Vuotoja ei siis onneksi enää ole ollut joten päivä kerrallaan nyt. Kyllähän minä tiesin, että kukaan ei osaa varmasti täällä kertoa, että missä se istukka nyt sijaitsee. Katselin youtubesta noita ultraäänipätkiä samoilta viikoilta ja niissä joissakin näkyi istukka samalla tavalla kuin minulla nyt joten ehkä se ihan hyvässä paikassa on.

Mulla oli etuseinässä ja osittain kohdunsuun päällä ja se huomattiin rakenneultrassa. Kontrolliultra määrättiin rv 28 ja silloin se oli siirtynyt pois kohdunsuulta ja normaali alasynnytys oli mahdollinen. :)
Olen käsittänyt, että suurella osalla nuo siirtyy ajan myötä pois siitä kohdunsuulta.

Tsemppiä loppuraskauteen! :)

Yhteistyössä