F
Fleur de la Cour
Vieras
Mun lapseni täyttää kohta 9 vuotta. Hän oli aikanaan sellainen ns. helppo vauva, nukkui paljon ja söi hyvin ja hymyili aina suloisesti. Sittemmin huomasimme hänen kyllä olevan melko herkkä ja tarkkaavainen ja hän oppi tiedollisia asioita helpolla, mutta oli sitten varsin temperamenttinen kun toimintaa vaativaa piti oppia. Olin kotiäitinä hänen kanssaan 4½-vuotiaaksi asti. Ensin tein kaksivuorotyötä jolloin pystyin olemaan tyttöni kanssa enemmän yhdessä, aamupäivät iltavuoropäivinä ja vapaapäivät viikolla. Sittemmin siirryin kolmivuorotyöhön ja tyttö kävi eskarinsa ja aloitti koulun. Lahjakkaaksi lapseksi on todettu ja käyttäytymisen kanssa on ollut ongelmia koulussakin. Keksii aina jotain huomionhakuista, koska kokee koulunkäynnin tylsäksi. Mutta nyt siis kysyisin, että missä kohdin tein lapseni kanssa väärin kun tuntuu, että nykyään kadotan itsekin otteen lapsestani. Olen mielestäni aina ymmärtänyt kuitenkin itse lastani ja jaksoin puolustaa häntä kaikkea negatiivista palautettakin vastaan, mutta nyt tokaluokkalaisena kun kävimme vakavat keskustelut ja tuntuu, että tyttökin antoi periksi ja hommat alkaneet sujua niin kotona taasen ei mikään onnistu. Mulla ei ole enää mitään otetta lapseeni enkä tiedä mitä muuttaisin elämässäni?