Missä iässä vielä tappelitte fyysisesti sisarustenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Mikäli siis olette tapelleet fyysisesti? Entä minkä ikäisiä lapsia teillä on ja tappelevatko he fyysisesti sisarustensa kanssa?

Tuli mieleen yhdestä ketjusta vaan :saint: En ole tiennyt, että joillekin sisarusten väliset rajutkin yhteenotot ovat jotenkin vierasta/kauhistus :xmas:

ala-asteella varmaan viimeksi en edes muista... ja siskoni on minua vuosi ja viis päivää nuorempi.. ollaan tosi läheisiä :heart:

*muoks* teininä huudettiin kurkku suorana ja paiskottiin ovia varastettiin toistemme vaatteita mutta ei kumpikaan kättä toista vasten nostanut

Ala-asteella varmaan, murrosiässä ei olis tullut enää mieleenkään. 3 vuotta ikäeroa meillä.

Oma esikoinen ekalla, muut leikki-iässä. Tappelevathan nuo päivittäin, fyysisestikin, lähinnä jotain läpsimistä, ei enää puremista tms.

No ei varmasti sitten päiväkoti/alakouluiän.

Meille opetettiin kotona, että on järkevämpiäkin tapoja riidellä, kuin toistensä mättäminen nyrkein/pureminen/tukasta repiminen jne.

On se mun ajatusmaailmaan aika vierasta, että lähes aikuiset "lapset" ottaa keskenään fyysisesti yhteen. Kertoo jotain siitä, ettei kovin aikuisia olla vaikka täysi-ikäisiä tai lähes oltaisiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ihmettelen kyllä sitä, miten voi rinnastaa lasten ruumiillisen kurituksen ja sisarusten välisen tappelun toisiinsa? Jonkun mielestä oli tekopyhää vastustaa ruumiillista kuritusta, jos tappelee sisaruksensa kanssa. Minä siis olen nyt 18v ja vielä ajoittain tulee tapeltua tuon 16-vuotiaan veljeni kanssa, fyysisestikin :whistle: Yläasteiässä tappelut olivat pahimmillaan, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

No mun mielestä noinkin "vanhojen" pitäisi tietää että sehän on pahoinpitelyksi rinnastettavaa.. Ja millaisen mallin annatte sitten myöhemmin omillenne,kun itse olette antaneet luvan fyysiseen väkivaltaan. :(

Ihmettelen kyllä sitä, miten voi rinnastaa lasten ruumiillisen kurituksen ja sisarusten välisen tappelun toisiinsa? Jonkun mielestä oli tekopyhää vastustaa ruumiillista kuritusta, jos tappelee sisaruksensa kanssa. Minä siis olen nyt 18v ja vielä ajoittain tulee tapeltua tuon 16-vuotiaan veljeni kanssa, fyysisestikin :whistle: Yläasteiässä tappelut olivat pahimmillaan, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

eikö se kurittaminen ole vähän kuin tappelua. sua on varmaan "fyysisesti kuritettu" lapsena kun tappelet tolleen minä en lyö lastani jottei hänkään oppisi lyömään muita ja että se on hyväksyttävää..

Täytyis kysyä äiteltä, mutta viimesin minkä mä itte muistan oli silloin kun me oltiin siskon kanssa 6 ja 8 vuotiaita.

Omat lapset on nyt 5v ja 7v, ja niitten fyysiset tappelut ei oo sen kummempia kuin maksimissaan yks lyönti/potku/nenä (eikä kumpaakaan oikeesti edes satu).

Mies tappeli veljensä kanssa kun olivat 11v ja 16v, siinä sitten potkittiin munille ja lyötiin nyrkillä naamaan ihan tosissaan (mä kattelin vieressä kauhistuneena). Sittemmin aloittivat molemmat kung fun ja ovat ottaneet matsia keskenään, mut se onkin sitten jo ihan eri asia.

Mulle kaikki rajut fyysiset yhteenotot on vierasta ja kauhistuttavaa.

No mun muorimmainen pikkuveli on mua 10 vuotta nuorempi, joten hänen kanssa ei olla ikinä ees tapeltu!
Meiän "välissä" on yks veli, jonka kanssa väännettiin muistaakseni joskus kun ite olin 12v.
Mä en todellakaan sano tätä millään pahalla, mutta ikään en o ennen kuullu et vielä 18 vuotias tappelis fyysisesti sisaruksensa kanssa. Muutakun siis ihan "oikeesti" tappelumielessä. Jolloin noissa tietämissäni tapauksissa on alkoholilla ollut osuutta asiaan, ja "vaikeat" luonteet siihen niputettuna.
Mut jokanen tyylillään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
On se mun ajatusmaailmaan aika vierasta, että lähes aikuiset "lapset" ottaa keskenään fyysisesti yhteen. Kertoo jotain siitä, ettei kovin aikuisia olla vaikka täysi-ikäisiä tai lähes oltaisiinkin.

Tuo kanssa tuli mieleen.. Ei pahalla. Me tapeltiin ala-asteella nyrkeillä, mulla ja pikkuveljillä vuosi ikäeroa.... Mutta se loppui, kun päästiin yläasteelle, ja keksittiin, että voidaan juoda keskiolutta yhdessä :D

Kadehdin niitä, joilla on ns. "helppo sisarussuhde" =) Meillä on veljeni kanssa pieni ikäero ja läheiset välit, mutta jokin saa aikaan sen, että olemme etenkin yläasteiässä tapelleet paljon. Johtuisiko temperamentista, luonteenpiirteistä ym. Ja veljeni kaiken lisäksi tykkää painia, mikä on ärsyttävää :kieh: Hän alkaa jo olla minua vahvempi :D

eikö se kerro jo aika paljon toisen kunnioittamisesta että hyökkää päälle...? :o

Kadehdin niitä, joilla on ns. "helppo sisarussuhde" =) Meillä on veljeni kanssa pieni ikäero ja läheiset välit, mutta jokin saa aikaan sen, että olemme etenkin yläasteiässä tapelleet paljon. Johtuisiko temperamentista, luonteenpiirteistä ym. Ja veljeni kaiken lisäksi tykkää painia, mikä on ärsyttävää :kieh: Hän alkaa jo olla minua vahvempi :D

Pieni ikäero se meilläkin on.. kaikki lähes alta 2 vuoden välein ja lämpimät suhteet on. Mutta meille kotona opetettu jo pienestä pitäen ettei se ole hyväksyttävää toimintaa..

Yhteistyössä