Missä iässä tutista eroon? Mitenkä sujui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttipa tutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttipa tutti

Vieras
Siinäpä se oikeastaan.

Eniten kiinnostaa tuo että mitenkä ilman tuttia onnistui päiväunille ja yöunille nukahtaminen?

Meillä tutti ei muulloin juurikaan käytössä, mutta ilman sitä ei kyllä nukahda.

Meillä esikoisella oli tutti käytössä ainoastaan kun nukkui ja oli 1v ikäinen kun hupsista heijaa yksi päivä tutti olikin mennyt rikki eikä sitä voinut pitä enään suussa.Neiti koitti laittaa sen suuhunsa ja oli epämiellyttävä ja vei sen itse roskiin sitten.Muutamana iltana kaipaili tuttia mutta sitten se jäi.Joten meillä onnistui se tosi helposti.Kakkonen ei ole koskana tuttia edes syönyt.

meillä ei kyllä vielä onnistuis.yöllä huutaa jos tutti tippunut lattialle ja rauhoittuu vain kun kumiläpyskä on suussa.huuto loppuu kuin seinään.tytöt vieroitin 2v iässä ja silloin ei ollut mitään ongelmia asiassa.

Meillä on tutti ollut vain ns. unitutti käytössä, päikkäreillä ja yöllä. Ekat 2 lasta sai pitää tuttia kunnes kulmahampaat tulivat, sit nakkasin ne roskiin. Kumpikaan ei mutissut, ikää oli silloin vajaa 2v. Nyt nuorimmaisen kanssa meni ihan pelleilyks. Opetin sen tutille, ettei roiku koko ajan tississä ja menikin hyvin. Tossa 9 kk iässä se alkoi sitä tahallaan heittelee sängystä pois ja yöllä tuli parku kun ei sit ollut tutti suussa. Yks päivä sain sit tarpeekseni kun pikkumies päiväunien aikaan noui seisomaan ja joka kerta kun tutin suuhun hain, ukko nakkas sen seinään. Totesin silloin että ei sitten. Ekat päikkärit ja yöunille meno oli vähän itkuisampaa sitten se unohtui. Ikää oli tossa vaiheessa 10kk. Yöunet parani kun ei yöllä tarttenu tuttia ihmetellä. Nyt täyttää vuoden ja nukahtaa itse sänkyyn nukuttamatta.

Ihan hiukan jälkeen 2v päivien. Oli uuteen kotiin muutto just siinä samoihin aikoihin niin annoin pojan kotiutua ensin rauhassa. Luopuminen kävi odotettua helpommin. Päikkäreillä ja yö unillekkin. Parina iltana tuttia kysyi, mutta siihen se jäi kun sovittiin ettei sitä enää tarvita.

2,5 v. tuttimaakarilta meni tutti poikki (=nips naps saksilla). Totesi tutin olevan pilalla ja se siitä sitten. Eipä sen jälkeen maininnut sanallakaan. Harmittaa kun en aikaisemmin uskaltanut "pilata tuttia". Luulin ettei se pääsisi siitä koskaan eroon, kun tuntui olevan niin tärkeä mokoma imutin.

Esikoisella oli myös tutti käytössä vain nukahtamisen aikaan, ei kuitenkaan yöllä enää. Kun tyttö pari kertaa nukahti vahingossa ilman tuttia, niin päätimme ettemme anna sitä enää. Pari ekaa iltaa oli vähän itkuinen mutta sitten helpotti. Niin ja ikää tytöllä oli silloin n. 1v 5kk.

Kumpikin tais olla n. 1½ vuotiaina kun tutti jäi poies. Esikoiselta vaan jätin pois ja suht kivuttomasti jäi, nuoremmalta leikkasin aina pala palalta imuosaa lyhyemmäksi ja lopulta oli niin lyhyt ettei enää voinut imeä. Tyyty sit siihen eikä sen pahemmin haikaillut sen perään. Sanoin vaan kun ihmetteli et mites tää nyt tälleen et kotitonttu on käynyt leikkaamassa palasen. Sit oli jo varmaan vuosi mennyt niin neiti selitti silmät suurina kummilleen et "kotitonttu särki minun tutin"

Meillä jätettiin perjantaina tutti pois. Meilläkin oli vaan tutti käytössä päikkäreillä ja yöunilla. Ja ajattelin että kokeillaan miten onnistuu jos vaan ekaksi otan sen pois päikkäreiltä. hyvin meni. Ja sitetn mietin jso ei antaiskaan illalla mitenköhän nukahtais...piilotin kaikki tutit ennen ja sitten vaan nukkumaan unipupun kanssa. Ja hyvin meni.

Toki on ollut päivä että on ehkä miettinyt että jotain puuttuu. Mutta yölläkin kun herää käyn hyssyttämässä ja silittelen niin nukahtaa uudestaan.

Meni todella helpolla en ikinä olisi uskonut että se oli näin helppoa. Minulle se oli vaikeampaa, minun pieni poikani ei ole enää vauva :( tuli kamala haikeus :( Mutta ehkä hyvä näin kuin se että söisi tuttia vielä 3 vuotiaanakin.

Poika on 1v3kk

Yhteistyössä