Missä iässä teidän lapset oppineet potalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Meillä on lapsi 1v 10 kk ja potalla käynti ei ota sujuakseen. On tehnyt reilu kymmenet pissat pottaan, mutta sitten homma tyssäs. Ei olla pakotettu potalle ettei siitä tule inhokkijuttua. Jossain vaiheessa kokeillaan uudelleen.

Neuvolassa kyllä sanottiin et 2-3 vuoden iässä lapsi oppii sen kyllä, mutta onnistuuko se yleensäkin niinkin myöhään? Kiirehän tässä ei sinäänsä ole, mutta mietin vain :)

9-10 kuukauden iässä teki asioita pottaan, sit pitkä tauko kunnes 2 v 2 kk:tta vanhana taas suostui potalle ja oppi päiväkuivaksi viikossa. Eli kyllä se sieltä tulee kun lapsi on itse valmis.

Esikoinen teki ekat pissat pottaan 10kk ikäisenä ja kuopus 1v 1kk (olin vähän laiskempi hänen kanssaan). Esikoinen ei kakannut vaippaan enää 1v2kk jälkeen lainkaan, pissoja satunnaisesti. Kuopus oppi heti kerrasta meidän säännöllisen päivärytmin (aina pissalle aamulla, ennen uloslähtöä, sisääntullessa, päikkäreiden jälkeen..) ja ekan pottakerran jälkeen tuli aina pottaan eikä vaippaan. Paitsi kakka, joka kuopuksella oli "ongelma", oli yli 2v ennen kuin uskalsi ekan kerran sen pottaan tehdä. Panttasi aina niin kauan että oli kakkarauha ja väänsi sen vaippaan. :)

Tehokkain potta-aloitus on mun mielestä aamulla kun lapsella on pissahätä (siis heti kun herää). Tsemppiä!

Esikoinen teki vuodenikäisenä aina pottaan pissan. Päiväkuiva oli 2 vuotiaana. Toka lapsi on 2v 5kk eikä ole koskaan tehnyt pottaan mitään. Nyt suostuu edes hetken istumaan siinä.

Yhteistyössä