Mirena -kierukka ja raskausoireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienipelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienipelko

Vieras
Oon täällä lueskellu useemman keskustelun Mirenasta huolimatta raskautuneista. Itellä nyt pieni pelko, et olisin raskaana. Mirena ollu noin 5kk, menkat loppu asettamiseen eikä oo tiputellu tai muutakaan.

Nyt kuitenkin yhtäkkiä helmikuussa tuli paljon verta, mut epäsäännöllisesti ja siten, että oli pari päivää taukoa ja taas alko vuotamaan. Alavatsakipuja on myös ollut, vasemmalla puolella etenkin nipistelee. Lisänä arat rinnat ja etenkin nännit sekä omituinen oksettava olo. Toi paha olo ilmenee, jos en oo syöny hetkeen, mitä ei ikinä ennen oo tapahtunu. Ja oli pari viikkoa väliä noista vuodoista, ni tuli taas alavatsakipuja ja pahaa oloa. Nytkin koko ajan nipistelee ja valkovuotoa on tullut kans, mitä mulla ei yleensä oo hirveesti tullu.

En tiedä miks nyt alotin tällasen keskustelun, ehkä vertaistuen ja kokemusten toivossa. Ikää on siis 20v. ja mies samanikänen, ite opiskelen ja mies intissä, mutta vauva olis silti toivottu. Suunnitelmissa olis joka tapauksessa alottaa lapsen yrittäminen syksymmällä.

oireesi ovat melko tyypillisiä. luultavasti sinulla on kysta munasarjassa siellä vasemmalla. se aiheuttaa pahoinvoinnin, arat rinnat ja vuotohäiriöt. valkovuotokin lisääntyy mirenan kanssa huomattavasti.
kystat ovat tavallisia ja vaarattomia mirenan sivuvaikutuksia. kun kysta puhkeaa, se aiheuttaa runsasta vuotoa. pikkuhiljaa tämä kystien kasvattelu kuitenkin yleensä vähenee, ja vuodotkin jäävät kokonaan pois.

Mulla on ollu Mirena vajaan kk.Vuoto loppui oikeestaan heti ja jälkeenpäin vain pientä tiputtelua on ollut.
Nyt on kuitenkin tullu alavatsa/kohtu kipeeksi ja araaksi.Yskiminen sattuu,nopeat liikkeet ym Vuotoa ei ole minkäänlaista.Todennäköisesti kohtu vahvistuu saamastaan hormoonista ja on siksi arka.Ennen tätä kierukkaa,söin pillereitä yli 10 vuotta ja limakalvot oheni aika tavalla.Ärtyi tosi herkästi.Täytyy seurata tilannetta ja soittaa sit neuvolaan jos tilanne pitkittyy...

Mulla on ollut mirena nyt kohta vuoden. Menkat on nyt ollut poissa noin puoli vuotta ja yhdynnän jälkeen on aina jotain pientä tiputellut.. no sekin loppui 2kk sitten, Nyt ollut viikon rinnat niin kipeät ettei niihin koskea voi ja särkylääkkeen ottokin on käynyt mielessä.. Kolme päivää sitten tuli pientä ruskehtavaa tuhrua ja sekin loppui. Siitä on jatkunut nämä munasarjojen kivut ja liikkuessa vihlaisevat kivut vatsassa. Suussa maistuu metalli ja sylkeä sais niellä kokoajan. Voin kertoa että ahdistaa ajatuskin raskaudesta elämäntilanteen takia, vaikka toki vauvan pitäisin jos näin olisi.. Huomenna ajattelin selvittää tämänkin pohdinnan loppuun.. mutta jos sieltä negatiivinen tulee niin kyllä ketuttaa sekin, että joku hormooni voi tällaisen aiheuttaa jos siitä vain on kyse. Kumminkin jo yhden lapsen äiti olen ja jos ilman ehkäisyä olisin ollut niin 99% varma olisin että raskaudesta on kyse... nyt vaan luulen että tä on halpa pila.

Mulla kohta 5v tytär ja mirena ollu 4vuotta. Nyt kummallista pahoinvointia ja pissat meinaa olla kokoajan housussa. Voiko olla???! Kuukautiset jäi kokonaan pois mirenan laiton jälkeen. Apua. Toivon et on nega.

Hei
Googletin näitä raskausoireita mirena kierukan kanssa. Ja tää vanha ketju tuli, joten mitenhän sulle aloittaja kävi, olitko raskaana?
Mulla nyt itellä näitä oireia, rinnat arat, kuvottava olo ajoittain. väsymys. Tämä rintojen arkuus on ollut ennenkin, mutta mennyt aina ohi, kun kuukautiset mennyt. Ja alkanut aristaa taas ennen kuukautisia. Nyt tätä jatkunut kolmatta viikoa kuukautisten päättymisestä, tai semmoisen pienen vuodon ja tuhrun.
Testin tein kuitenkin silloin jo suunnilleen silloin kun kierto on yleensä. Tosin kiertoni ei ole koskaan ollut kovin säännöllinen, siis vaihdellut 23-48 välillä. Nyt viimeiset vuodet ollut tosin aika säännööllinen 28 vrk.
Myös virtsan karkailua ollut, mutta sitäkin ollut yleensä ennen kuukautisia.
Onko muita joilla mirena kierukan hormoonit tehneet tepposia, vaikkei ollutkaan raskaana?
Vai onko nämä selkeät raskausoireet?
Aion kyllä tehdä testin heti,kun sen pääsen ostamaan. Mutta sitä odotellessa ongin tietoa täältä.

Yhteistyössä