Mirena kierukka ja kuukautiset

Mulle laitettiin torstaina mirena kierukka ja varoiteltiin kovasti että tulen olemaan kipeä, jo alkumetreillä olevat kuukautiseni olisivat todella runsaat ja vuoto kestäisi useita viikkoja.
En ole lainkaan kipeä ja kuukautiseni loppuivat kuin seinään. Söin aikaisemmin pillereitä enkä oikein jaksa uskoa raskauteen.. Eli mitä ihmettä? Onko jollekin toiselle käynyt samoin?

vierailija
En osaa vastata kysymykseesi, mutta ängen tähän kysymään paljonko kierukka maksoi?
Ja niitä käyttökokemuksia olisi kiva lukea...
Itse miettinyt hormonikierukan ja ehkäisykapselin välillä.

lkoi
Mulle laitettiin torstaina mirena kierukka ja varoiteltiin kovasti että tulen olemaan kipeä, jo alkumetreillä olevat kuukautiseni olisivat todella runsaat ja vuoto kestäisi useita viikkoja.
En ole lainkaan kipeä ja kuukautiseni loppuivat kuin seinään. Söin aikaisemmin pillereitä enkä oikein jaksa uskoa raskauteen.. Eli mitä ihmettä? Onko jollekin toiselle käynyt samoin?
Siis kuka varoitteli? Kaikennäköisiä kauhutarinoita aina liikkuu, muttei mulle ainakaan hoitohenkilöstö oo tommosta varotellu. Kolmas Mirena menossa, yhdenkään kanssa ei tipan tippaa tiputtelua. Laitto sattui kyllä ja pari päivää supisteli, mutta sen jälkeen ei sitten yhtään mitään harmeja.

Mulla on kierukka toista vuotta ja kahden viikon päästä otan sen huitsin tuuttiin.. Makso 160e ja toimi oikeen hyvin, kunne 6kk sitten alko vuoto joka pitää taukoa aina pari päivää ja jatkuu taas.
Maha ja alaselkä särkee, mut ehkäsyneuvolasta suosittelivat vaan pitämään sitä ni kyl se siitä..
No, ei loppunu vuoto.. sen lisäks mulla särkee kaikki nivelet koko ajan, päätä särkee ja kuvottaa kaikki ruoka ja juoma ja välillä kaikki tuoksut saa yökkimään.
Eli ei mun juttu mut varmasti sopii toiselle tosi hyvin, mulle ei oo sopinu mitkään pillerit, renkaat tai tää kierukka, et en tiedä sit mitä seuraavaks kokeilis...

p@ul@
En osaa vastata kysymykseesi, mutta ängen tähän kysymään paljonko kierukka maksoi?
Ja niitä käyttökokemuksia olisi kiva lukea...
Itse miettinyt hormonikierukan ja ehkäisykapselin välillä.
No ei se halpa ole, kun asennuskin mksaa ja poistoon täytyy varata rahaa kans, jos on pakko poistaa. Harvemmin kukaan siihen varautuu, mut varmaan tuolta löytyy tietoa - oskin puhtaasti puolueellista:)
http://www.uta.fi/ajankohtaista/tiedotteet/2009/115.html

Siis kuka varoitteli? Kaikennäköisiä kauhutarinoita aina liikkuu, muttei mulle ainakaan hoitohenkilöstö oo tommosta varotellu. Kolmas Mirena menossa, yhdenkään kanssa ei tipan tippaa tiputtelua. Laitto sattui kyllä ja pari päivää supisteli, mutta sen jälkeen ei sitten yhtään mitään harmeja.
Ihan neuvolan ja asentaneen lääkärin varoitus tämä kipu ja vuoto juttu. Sen takia lähdinkin muilta kyselemään onko käynyt näin onnekkaasti. Ja raskaana en (luojan kiitos) ole.
Kai mulla sitte kävi hyvä tuuri asennettaessa, kehui kyllä kuinka sopiva anatomisesti kierukan asentamiseen olen.

vierailija
Minulle laitettiin lokakuussa. Pientä vuotoa oli 3 päivää, saattoi tosin johtua samalla otetuista koepaloista. Kaks päivää olin todella kipeä, tuntui että se tulee oikealta läpi. Sen jälkeen ei mitään kipuja. Älyttömän runsas vuoto muuttunut normaaliksi ja kestää 2-3 päivää. Olen tyytyväinen.

vierailija
Heips, tulin kertomaan oman 5 vkon kokemukseni. Kuukautiset rupes tulemaan kahden viikon välein ja kivut saatanalliset. En ole synnyttänyt, Mirena oli oikeastaan ainoa hoitovaihtoehto vajaa nelikymppiselle, joka tupakoi.
Mirenan asetti omalääkäri terkkarissa, hän on laittanut näitä satoja, joten olin luottavaisin mielin, oli myös kättärin opiskelijoita seuraamassa :eek:
Mielelläni olen testikappaleena, koska haluan, että kaikki opiskelijat saavat aitoja kokemuksia. Että siitä vaan toosaa levittämään tuleville kätilöille ja lekureille :)

Mulle kerrottiin, että kaikki on nähty, pierut ja kiroilut ja oksennukset :) Että nou hätä.

Noniin, asettamiseen olin varautunut kahdella Clotamilla (särkylääke), eipä juuri ollut kivuliasta, oli vain epämiellyttävää ja hieman huippausolo oli kun lähdin. Ainoa mitä pelkäsin, on että oksennan. Se nyt ei varmaan ois ollu maailmanloppu sekään.

Okei, ekat 10 pvää menkkatyyppisiä kipuja, soitin terkkariin, on normaalia. Siitä lähtien kipuja ekojen menkkojen kanssa ja ovulaation aikana, särkylääkettä on mennyt. Ei ole myöskään tykännyt kovasta salitreenistä, supistelee pahiten treeniviikon jälkeen. Supistelut vaimentuneet koko ajan, viikko viikolta. Ajattelenkin, että tämä on kestävyyslaji, olen lukenut kolmesta kk:sta, että se ainakin kannattaisi odottaa.

Ehkäisynähän tää olis tosi huippu, mutta siihen en osaa sanoa mitään kun en harrasta seksiä, eikä ole mielikään tehnyt. Mutta mistä sitä tietää seuraavista vuosista.

Tällä hetkellä tilanne melkolailla +-0 , vielä ihan samanlaiset tuskat, mutta jospa tää tästä.

Tsemii.

Yhteistyössä