Mirena-kierukka ja jatkuvaa vuotamista!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis alan olla ihan kypsänä, 3kk ollut Mirena ja tiedän kyllä että TIPUTTELUA voi olla puolikin vuotta, mutta kun minulla on ihan reipasta vuotoa koko ajan. Olisko viikon yhteensä ollut vuotamatta koko 3kk aikana! Ennen menkat oli säännölliset ja niukat ja kestivät maximi 5vrk, nyt on tauottomat runsaat menkat KOKO AJAN! Onko tämä millään tapaa enää normaalia, johan tässä alkaa pelätä veriarvojenkin puolesta kun solkenaan vuotaa kuukausikaupalla..

Mulla kun oli eka hormonikierukka niin tiputtelua oli noin vuoden pvät.. menin lekurille kun puoli vuotta oli vuotanut.. lekuri sano et voi kestää vuodenki, mutta voi hän poiskin ottaa. Sanoin et kestetään sitten. No vuosi siinä meni. No toinen kierukka ei tiputellut kauvaa. Nyt just laitettiin kolmas niin ekalla viikolal en vuotanut mut nyt on sellasta vuotoo ei tiputteluu. Mutta hemmetin tyytyväinen olen ollut. Kyllä se loppuu ja ei kande olla veriarvoista huolissaan.

Siis jos ihan kunnolla vuotaa ja runsaasti, niin käy näyttämässä. Tiputtelu on normaalia ja semmonen pienehkö vuoto, mutta runsas ei ole.

Mulla tiputteli puoli vuotta. Mutta ei se mitään, kun ei seulana vuotanut.

Voi ei, just otin hormonikierukan ja meinaan jo tulla hulluksi kun vuotoa on ollu vasta muutama päivä.. tätäkö tää on sit seuraavan vuoden, kääk!!! Vuoto ei ole runsasta, pikkuhousunsuoja riittää mutta ärsyttävää se on jokatapauksessa.

Tuleeko sitä tiputtelua/vuotoa aina kierukan aliton jälkeen, kun mulla ei ole edes menkat vielä alkaneet synnytyksen jälkeen niin alkaako ne nyt kierukan laiton takia?

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Voi ei, just otin hormonikierukan ja meinaan jo tulla hulluksi kun vuotoa on ollu vasta muutama päivä.. tätäkö tää on sit seuraavan vuoden, kääk!!! Vuoto ei ole runsasta, pikkuhousunsuoja riittää mutta ärsyttävää se on jokatapauksessa.

Monella se vuoto tiputtelu ei kyl kestä kauaa.

Mulla tuo Mirenan laiton (12/07) jälkeen oli kunnon vuotoa reilu 2kk ja sitten parin päivän tiputtelun jälkeen alkoi menkat jotka kesti melkein 2viikkoa ja runsaat kuin mitkä. Sitten olikin tiputtelua taas hetki ennen seuraavia menkkoja, jotka toistui taas runsaina.

Tosin nyt sitten taas tiputtelukin on tiessään..

Toisen jälkeen ei alkanut vuoto minulla (eikä tosiaan ollu menkat alkanu). Eilen laitettiin kolmas (ei menkkoja ollenkaan) ja vuoti selkeesti verta eilen, tänään jotain tuhnua vaan, eli näyttäs menevän vuorokaudessa ohi.

No voi pahus :| Mulle lekuri suositteli iän vuoksi tuota Mirenaa , nyt olen ollut pillereillä muutaman vuoden. Ne veivät kivut ja vuoto niukkeni radikaalisti. Olin jo saanut itseni suostuteltua tuohon kierukkaan meinasin tilata ajan gynelle, mutta täällähän kerrotaan kurjia kertomuksia siitä, mitä seuraamuksia saattaa tulla :/ Tiedän yhden naisen, jolta vuodot loppuivat top-tykkänään tuon Mirenan laiton jälkeen, jo vuosia ollut ilman vuotoja. Onko kellään mitään positiivista sanottavaa? vai olisiko kohdun poisto parempi vaihtoehto? Siis lapsia meidän perheeseen ei enää voi tulla mutta kamalien pms-oireiden takia joudun nyt pilsuja syömään. (apua, kirjoitin ensin "pillluja", onneks hokasin :whistle: ) Taitaa toi kupliva juoma tehdä tepposiaan :xmas:

Mulle laitettiin kuparikierukka n. vuosi sitten. Sen jälkeen alkoi kuukautiskivut ja TOSI runsaat menkat, jotka saatto kestää 2 viikkoa kerrallaan(ennen max.7pv eikä kipuja juurikaan). Lisäksi aina ovulointi-aikaan pientä tuhnua. En ole ollut tyytyväinen, tässä kärsii jo seksielämäkin kun aina on verikelit menossa! Harkitsen vakavasti kierukan poistoa. Valitettavasti aivo-infarkti-vaivan takia en voi ottaa hormoni-kierukkaa, joten pitänee tässä miettiä muita vaihtoehtoja. Minulla jo kolme lasta, joten sterilisaatiokin on mahdollinen, mutta toisaalta ikää on vasta 29-vuotta, niin että en ehkä vielä halua päättää etten lisäänny enää koskaan. Kinkkinen tilanne.

Mulle laitettiin kuparikierukka n. vuosi sitten. Sen jälkeen alkoi kuukautiskivut ja TOSI runsaat menkat, jotka saatto kestää 2 viikkoa kerrallaan(ennen max.7pv eikä kipuja juurikaan). Lisäksi aina ovulointi-aikaan pientä tuhnua. En ole ollut tyytyväinen, tässä kärsii jo seksielämäkin kun aina on verikelit menossa! Harkitsen vakavasti kierukan poistoa. Valitettavasti aivo-infarkti-vaivan takia en voi ottaa hormoni-kierukkaa, joten pitänee tässä miettiä muita vaihtoehtoja. Minulla jo kolme lasta, joten sterilisaatiokin on mahdollinen, mutta toisaalta ikää on vasta 29-vuotta, niin että en ehkä vielä halua päättää etten lisäänny enää koskaan. Kinkkinen tilanne.

Mulla oli aiemmin kaksi kuparikierrukkaa. Viimeinen n. 16 v. sitten. Nyt laitettiin n. puoli vuotta sitten Mirena, järjettömän runsaisiin kuukautisiin, 520 g vuotoa / päivä, yhtenä- kahtena päivänä kuukaudessa ja muu vuoto sitten lisäksi. Tiputtelua ei muistaakseni ollut. Oli kasvaimia kohdussa ja siitähän ne vuodot usein tulee. Kilpirauhanen on siis häiriintynyt. Kun ei oltu leikattu vielä kasvaimia, niin vuotoja ei ollut, vaan aivan normaalit kuukautiset. Mirenan laitoin jälkeen melkolailla tauotonta vuotoa. Puolen vuoden aikana vuodottomia päiviä n. 30!

Aikamoinen ehkäisin tuo Mirena. Yhdellä jos toisella naisella Mirena-vauva. Kohdun ulkopuolisia raskauksia, hormonikierukan katoamisia ja kuukautishäiriöitä, vuotoja, kipuja ym. Tosi hyvä keksintö. Kiitos suomalaisen lääkäri Luukkaisen!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä