Mirena -kierukan hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sun äitis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sun äitis

Jäsen
15.05.2008
236
0
16
Kierukan hinnat kuulema vaihtelee paikkakunnan mukaan... Kyselenkin siis kierukan käyttäjiltä, paljon Mirena tuli maksamaan.

Mulla on ollut kierukka kohta sen viisi vuotta ja pitäis ostaa uusi. Ekan sain ilmaiseksi.

Hinta vaihtelee sen mukaan käykö itse ostaa apteekista ja onko tullut sairauden hoitoon eli tuleeko kelakorvausta. Minulle laitettiin terveyskeskuksessa ja kierukka oli siellä valmiina, joten oli halvempi. Taisi maksaa 119 euroa. Terveyskeskuksissa laitettu ja sieltä saadun kierukan hinta voi vaihdella. Yliopiston apteekin hinnaston mukaan hinta on 156,59e.

Alkuperäinen kirjoittaja Sun äitis:
Mitä vaaditaan, että saa reseptin? Saako sen siis raskauden ehkäisyyn? Saa varmaan? Muistelenkin, että olen kuullut puhuttavan "satasen kieppeistä".

Mulle lääkäri laittoi omatoimisesti, sanoi itse että tulee minulle halvemmaksi niin. Mitään syytä ei olisi ollut laittaa sitä sairauden hoitoon :whistle:

Mutta yleisesti ne syythän on erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset, että saa korvauksella. Kannattaa ihan suoraan vaan pyytää lääkäriä ruksaamaan se sairauden hoitoon-kohta, ei ne siitä kaiketi kieltäydykään.

ite olen suunnittelemassa tota mirena-kierukan laittoa, itelläni on todella kivuliaat kuukautiset ja kestävät 7vrk, joten pakko tehdä jotain, että helpottaisi vähän..

Minä sain reseptillä runsaisiin kuukautisiin, vaikka ne järkky runsaat menkat johtuivatkin ihan vaan kuparikierukasta, ja maksoi jotain päälle 90e (en enää muista tarkkaa summaa )
Ilman reseptiä ois ollu 160e.

kierukasta puheenollen, onko jollain tullut ko. kierukasta niitä mielialan vaihteluita? Entä mahdollisia iho-oireita? Kovasti mietin,tohtisinko ottaa tuota, pillerit eivät aikoinaan sopineet mielialan vaihteluiden takia.