Minut "vakinaistetaan" työssäni, mitä pitää ottaa huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kka

Vieras
Koulunkäyntiavustaja olen ja nyt vihdoin saan toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen. Mitä pitää ottaa huomioon? Mitä muutoksia se tuo määräaikaisiin työsopimuksiin verratessa?

No eipä sinun mitään kai tarvitse ottaa huomioon. Käyt töissä niin kuin tähänkin asti. Tosin ikinä en ole itse määräaikasella sopimuksella ollut missään.

Tänä päivänä ei oikeastaan enää kovinkaan suurta eroa. Paitsi että toistaiseksi voimassa olevasta työsuhteesta voit irtisanoa itsesi milloin haluat ja irtisanomisajan jälkeen olet vapaa tekemään mitä haluat. Ja vastaavasti työnantajan on tietyssä mielessä "helpompi" irtisanoa sinut eli jos tulee yt-neuvotteluja, niin olet samalla viivalla muiden vakinaisten kanssa. Aiemmin julkisella sektorilla oli virkoja (on joissain tehtävissä edelleenkin) ja viroista on vaikea potkia ketään pois, mutta nykyisin on pääasiassa työsuhteita, joita ei siis koske samat pykälät kuin virkoja.

Mutta se nyt on tietysti selvä plussa, että työsuhteesi ei katkea kevätlukukauden päättymiseen eikä sun tarvitse miettiä, jatkuuko työsuhde jälleen elokuussa :) Onnea vakinaistamisesta :flower:

Kiitos Keittiönoita. Meillä on aika kiitettävästi vakinaistettu koulunkäyntiavustajiakin ja nyt oli minun vuoro. Nuo lomat täytyy sitten vain miettiä, että sais mahdollisimman pitkän kesäloman ihan lasten takia.

Ja juu, tarkoitus on edelleen käydä töissä samaan malliin :D

Yhteistyössä