Minusta se on niin loukkaavaa kun toivotetaan hyvää joulua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä on päivä muiden päivien joukossa. Me emme vietä joulu.
Minusta siitä tulee paha mieli kun toivotetaan hyvää joulu vaikka ei voida tietää viettääkö ihminen joulu vai ei.

Ja ravintolassa toivotetaan hyvää ruokahalua...hitostako ne tietää aionko mä mitään syödä?? Eiku niin joo, sitä taidetaan sanoa hyväksi tavaksi ja kohteliaisuudeksi :xmas: Ja kerran mulle jopa erehdyttiin toivottamaan hyvää yötä, juuh...

• Tykkää
Reactions: nöppönen
taidat olla jehovan hihhuli :D Suomessa kun valtaväestö on ev.lut. ihmisiä ja se on voi voi jos teidän uskontoanne ei näin juhlita. Minusta teidän lasten ei kuuluisi saada edes joululomaa koulusta kun ettehän vietä jouluakaan, saattehan jo vapauden muutenkin laspsille uskontotunnistakin ja ei edes et tunneillekaan ole pakko osallistua kun on tapeeksi hihhuli.
Joten moinen joululoma teiltä vaan kokonaan pois ja painukaa opettamaan niitä mukuloitanne kouluun kun me muut lomaillaan :D
Todella omituosta sekin että ei teidän lapsenne saa osallistua luokassa edes syntymäpäivän kunniaksi laulettavaa lauluun (paljon onnea vaan)
mutta jos teidän tenbaville ei sitä karkkia anneta onllaan siitäkin näreissään.

Itse olette uskontonne valikoineet joten ei pidä valittaa, suomi kun on vapaa maa myös uskonnon suhteen ;)

Meän uskonnottomien tulee kestää ties kuinka monta uskonnollista juhlaa ja pyhää ja kauppojen kiinnioloa niiden vuoksi, joka vaikuttaa normi elämiseemme. Sitten tulee yksi pakanallinen juhla, ja uskonnolliset valittaa (muutkin kuin ap) että yhyy. Voi voi, koittakaa kestää.

Varmaan joku loukkaantuu, kun toivottaa hyvää päivänjatkoa. Mistä se tietää, vaikka mulla olisi koko päivä ihan syvältä? Tai hyvää ruokahalua, jos kärsii ruokahaluttomuudesta tai ruoka on pahaa? Tai hyvää yötä, vaikka korvatulehduslapsi huutaa koko yön. Tai onnittelee, vaikkei ole yhtään onnellinen.

Pitäisi ihmisten varmaan lopettaa kaikki toivotukset ja onnittelut, jos jollekin ei sovikaan. Tai sitten ei... Mullekin eräs tuttu toivottaa aina jumalan siunausta, vaikka en usko, mutta eipä ole tullut mieleen loukkaantua. Hyvää hän tarkoittaa ja kiitän aina kauniisti.

[QUOTE="mie";25290879]Meän uskonnottomien tulee kestää ties kuinka monta uskonnollista juhlaa ja pyhää ja kauppojen kiinnioloa niiden vuoksi, joka vaikuttaa normi elämiseemme. Sitten tulee yksi pakanallinen juhla, ja uskonnolliset valittaa (muutkin kuin ap) että yhyy. Voi voi, koittakaa kestää.[/QUOTE]

Mainitse ne uskonnolliset juhlat? Ja aika avuton, jos ei saa kaupassa käytyä, niiden aukiolo-aikaan

Itse asiassa muakin vähän ärsyttää sellainen tekopirteä hyvän joulun toivottelu, just eilen kaupassa mietin asiaa kun kassa huuteli jokaisen perään hyvät joulut. Tutuille tietty mutta en mä kyllä töissä ollessa oo jaksanut toivotella kaikille asiakkaille, oon sit varmaan kamalan töykeä?

Suosittelen miettimään ja muuttamaan omaa asennetta. Siinä vaiheessa, kun muiden hyvän päivän tai hyvän joulun toivotukset alkavat loukata, niin jotain on pielessä. Masennustesti voisi olla hyvä aloitus, sillä asialle voi löytyä selitys terveydelliseltä puolelta.

Ja ravintolassa toivotetaan hyvää ruokahalua...hitostako ne tietää aionko mä mitään syödä?? Eiku niin joo, sitä taidetaan sanoa hyväksi tavaksi ja kohteliaisuudeksi :xmas: Ja kerran mulle jopa erehdyttiin toivottamaan hyvää yötä, juuh...

Mulle on kans joskus sanottu hyvää yötä, vaikka en oo ollu menossa sillon vielä edes nukkuun!! ÄÄÄääää hirveääää!

[QUOTE="vieras";25290737]Tämä on päivä muiden päivien joukossa. Me emme vietä joulu.
Minusta siitä tulee paha mieli kun toivotetaan hyvää joulu vaikka ei voida tietää viettääkö ihminen joulu vai ei.[/QUOTE]Tuleeko myös paha mieli olla vapaalla kirkollisina pyhinä, varsinkin niinä arkeen osuvina?

Niin. Mun mielestä on myös ihan jäätävän loukkaavaa kun tervehditään ihmisiä sanomalla 'hyvää päivää'. Mistä se toinen voi tietää vietänkö mä hyvää päivää? Tai työpaikalta kun perjantai-iltapäivänä lähdetään niin toivotellaan 'hyvää viikonloppua'. Kamalan loukkaavaa, ei kukaan voi tietää millainen sen toisen viikonloppu on. Tai sitä onko se uskovainen ja siis viettäisi viikonloppua tai pyhäpäivää.

Se on kansallinen vapaapäivä/monta vapaapäivää jolloin koko maa rauhoittuu. Kyllä mäkin voin toivottaa vaikka hyvää Eidiä silloin kun se on vaikka en viettäisi : )
Ajatelkaa vaikka sitten että he toivottaa hyvää paria rauhoittumisen päivää keskellä talvea.
Ei kaikki tosiaan vietä joulua ja ainakaan "perinteisessä" merkityksessä. Voitte tehdä niistä rauhallisista päivistä juuri sellaiset kuin itse haluatte teidän kotona.

Vai oliko tää trollausta?

[QUOTE="hihhuli";25290859]taidat olla jehovan hihhuli :D Suomessa kun valtaväestö on ev.lut. ihmisiä ja se on voi voi jos teidän uskontoanne ei näin juhlita. Minusta teidän lasten ei kuuluisi saada edes joululomaa koulusta kun ettehän vietä jouluakaan, saattehan jo vapauden muutenkin laspsille uskontotunnistakin ja ei edes et tunneillekaan ole pakko osallistua kun on tapeeksi hihhuli.
Joten moinen joululoma teiltä vaan kokonaan pois ja painukaa opettamaan niitä mukuloitanne kouluun kun me muut lomaillaan :D
Todella omituosta sekin että ei teidän lapsenne saa osallistua luokassa edes syntymäpäivän kunniaksi laulettavaa lauluun (paljon onnea vaan)
mutta jos teidän tenbaville ei sitä karkkia anneta onllaan siitäkin näreissään.

Itse olette uskontonne valikoineet joten ei pidä valittaa, suomi kun on vapaa maa myös uskonnon suhteen ;)[/QUOTE]

Mihinjkään uskontoon sen enempää kantaa ottamatta: Suomessa on koululaki, ja sen mukaiset koulupäivät.
Ei voi mennä kouluun opetettavaksi tai opettamaan, silloin kun ei ole koulupäivä. Ei vaikka olisi ufo!!
Ne koulun vapaapäivät EI siis liity uskonnollisuuteen, vaan koulupäiviin, joita on tietty määrä.
Samoin kuin työehtoihin on kirjattu työpäivät, niitä on tasan niin paljon kuin on, ei uskonto niihin vaikuta.

Yhteistyössä