Minusta saituus on sairaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh

Vieras
No kukin tavallaan ja silleen, mutta mulla meni kyllä hermot eräisiin rikkaisiin sukulaisiin (joilla on myös rikkaat lapset)!! Ja se on nyt niinkuin välit ainakin osittain poikki, en ainakaan heidän kanssaan reissuun enää lähde!! Ymmärrän säästäväisyyden ja yritän itsekin aina säästää, mutta jossain se raja menee! Matkakuluissa ei meinattu tulla yhtään vastaan vaikka meidän autolla ajeltiin vaikka minne (ei mitään rahaa tietenkään pyydetty mutta ois voinut vaikka ruoat tarjota tai jotain!). yms.
Toivottavasti itse en koskaan höppänöidy ja ala keräämään jotain omaisuutta enkä suostu sitä itsekään käyttämään.

Mulla on myös paljon varakkaita kavereita. Yleensä he ovat kaksinkäsin ottamassa kaikkea, mutta harvoin mitään vastavuoroisesti. Joskus pyörittelen silmiäni, kun piheys on ihan uskomatonta. Kehuskellaan kylässä, kun on sitä ja tätä ostettu taas...(metsää, asunto-osakkeita) ja sitten mihinkään kuluihin ei oteta osaa, kylään tullaan pitkäksi aikaa tuomatta mitään tuliaisia (mökille).

minusta saituus tai piheys ei ole paha juttu. paljon suurempi sairaus on tämä ylivarojen eläminen ja kuluttamine nykyään.

mutta toisten hyväksikäyttö on paha juttu. ja siitä lienee kyse, jos matkakuluja ei puoliteta.

yksi ystävistäni on jo sairaalloisen saita. Käy suihkussa ehkä kerran viikossa, joskus 2 viikkoa väliä ja haju sen mukainen. Ei osta terveyssiteitä vaan käyttää paperia. Hänen lapset eivät saa käydä suihkussa koska vesi maksaa ja hänellä teini-ikäinen tyttö joka haluaisi huolehtia itsestään. Käyttää muita häikäilemättä hyväkis vaikka tässä perheessä on kyllä rahaa. Itse olen lopettanut auttamisen, en enää anna lasteni vaatteita vaan laitan konttiin mieluummin. Ja hänen lasten synttäreillä käyminen loppui nyt koska he eivät käy lasteni synttäreillä. Kaiken huippu on kun heillä on ollut synttärit-tarjottavaa ei ole kun ei raski ostaa mitään. Säälin hänen likaisia lapsiaan

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
minusta saituus tai piheys ei ole paha juttu. paljon suurempi sairaus on tämä ylivarojen eläminen ja kuluttamine nykyään.

mutta toisten hyväksikäyttö on paha juttu. ja siitä lienee kyse, jos matkakuluja ei puoliteta.

Peesi.
Hyväksikäytöstä taisi olla enemmänkin kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
yksi ystävistäni on jo sairaalloisen saita. Käy suihkussa ehkä kerran viikossa, joskus 2 viikkoa väliä ja haju sen mukainen. Ei osta terveyssiteitä vaan käyttää paperia. Hänen lapset eivät saa käydä suihkussa koska vesi maksaa ja hänellä teini-ikäinen tyttö joka haluaisi huolehtia itsestään. Käyttää muita häikäilemättä hyväkis vaikka tässä perheessä on kyllä rahaa. Itse olen lopettanut auttamisen, en enää anna lasteni vaatteita vaan laitan konttiin mieluummin. Ja hänen lasten synttäreillä käyminen loppui nyt koska he eivät käy lasteni synttäreillä. Kaiken huippu on kun heillä on ollut synttärit-tarjottavaa ei ole kun ei raski ostaa mitään. Säälin hänen likaisia lapsiaan

Lisään vielä että tämä myös syö töissä toisten ruokia, ei raski ostaa omia ruokia vaan kuolaa toisten syödessä. Jättää maksamatta yhteiset menot esim. olen ostanut kalliita kukkia tuttavalle ja ystävä oli sanonut että kukat myös häneltä-senttiäkään ei ole niistä maksanut

Yhteistyössä