Minusta neljän (tai useamman) lapsen äidin on ihan turha ruikuttaa jos ei saa omaa aikaa

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Neljän äiti.
Ja peesaan aloittajaa :D

Ei me saada niitä ikinä minnekään hoitoon, ymmärrän hyvin. Enkä valita. Kerran vuodessa meillä lapsenvaihti yhdenyön ja käydään miehen kanssa jossain hetki kahden. Tää ihan meidän valinta, ei parane valittaa :)
 
Parisuhde voi hyvin
En oo valittanutkaan,mutta toisekseen äitini ottaa kyllä kaikki kuusi lastamme hoitaakseen että saadaan miehen kanssa sitä kahden keskistä aikaa.vasta oli mummo vuorokauden meillä kun oltiin miehen kanssa kaksin muualla.eli kuon useempi lapsi ja tukiverkosto kunnossa niin helpompi -ainak meillä- että hoitaja tulee meille ja me lähdemme kotoa pois.
 
"vieras"
Olen eri mieltä. Pitää toimia järkevästi. Olen tehnyt lapseni eri sarjoissa,
ekaksi tein 80- luvulla kaksi ekaa lastani. Sitten tein 90-luvulla yhden, sitten 2000- luvulla kaksi viimeistäni. Enkä ole valittanut.
Vanhimmat hoitavat nuorempia, kun nätisti pyytää.
 
Meillä neljä lasta ja välillä kyllä naurattaa kun kuulee 1-2 lasten äitien valittavan kun ei ole omaa aikaa! Silllä kun mietin itsekkin niin silloin 25v. 2vuotiaan ja vauvan kanssa olin eniten ihan nuutunut ja omaa aikaa vailla. Nyt osaan nauttia jos pääsen jo ihan kauppaan tai lenkille yksikseni se on sitä omaa aikaa!
 
"lurde"
Kyllä musta voisi miettiä, miten sitten auttaa kukin kykyjen mukaan voisi neljälapsisen perheen väsynyttä äitiä, ennemmin kuin "kikkeliskokkelis, olisit ajatellut aikaisemmin että saattaisit väsyä". Ei tietenkään sellainen voikaan auttaa, joka halveksii perhettä tai ei pidä lapsista jne. Mutta joku muu, ja jopa niin että voisiko sellainen auttaminen olla systemaattista. Tulisi vähemmän rikoksia, masennusta jne. jos asioihin voitaisiin puuttua ajoissa: pienillä asioilla on merkitystä, ja ihminen voi saada otteen omasta hallitsemattomasta elämästä.
 
Juu. Toisilla ei tunnu hissi kulkevan ihan yläkertaan asti näissä lapsiasioissa.
Tämä menee samaan kastiin niitten kommenttejen kanssa, kuin että " raskaana ollessa ei saa valittaa, kun jotkut ei tule ollenkaan." Mun mielestä juuri 1 tai 2 lapsen vanhemmat eivät saa valittaa. Mitä ja miten nyt yhdessä lapsessa voi muka olla työtä?!

:popcorn: :popcorn: :popcorn: -> Jään odottelemaan vastauksia.....
 
  • Tykkää
Reactions: neljäs_tulossa
Niin, onko se sitten valittamista, jos joskus toivoisi tunnin "omaa aikaa" vaikka kampaajalla? Mikä on "valittamista"? Kyllä minäkin välillä myönnän, että oma aika olisi hauska juttu, mutta silti hoidan mielelläni lapseni itse, kaikki neljä. Ei se edes vaivaa enää, olen harmini siltä osin niellyt.

Ja ne tukiverkostotkin saattavat pettää, vaikka niitä olisi kuinka paljon, kun lapsia saa. Elämä kuljettaa.
 
just siinä tilanteessa oleva.
Meillä neljä lasta ja välillä kyllä naurattaa kun kuulee 1-2 lasten äitien valittavan kun ei ole omaa aikaa! Silllä kun mietin itsekkin niin silloin 25v. 2vuotiaan ja vauvan kanssa olin eniten ihan nuutunut ja omaa aikaa vailla. Nyt osaan nauttia jos pääsen jo ihan kauppaan tai lenkille yksikseni se on sitä omaa aikaa!
Ihan naurattaa?!? No kiva :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26732048:
Niin, onko se sitten valittamista, jos joskus toivoisi tunnin "omaa aikaa" vaikka kampaajalla? Mikä on "valittamista"? Kyllä minäkin välillä myönnän, että oma aika olisi hauska juttu, mutta silti hoidan mielelläni lapseni itse, kaikki neljä. Ei se edes vaivaa enää, olen harmini siltä osin niellyt.

Ja ne tukiverkostotkin saattavat pettää, vaikka niitä olisi kuinka paljon, kun lapsia saa. Elämä kuljettaa.
Tosissaan tilanteet vaihtelee ja tukiverkostotkin voi kadota. Myös lapset on erilaisia, kuten perheiden tilanteet eli joskus kaipaa omaa aikaa enemmän ja joskus vähemmän.

Ja mikä tosissaan on valittamista? Riittääkö siihen esim sen toteaminen kaverille että nyt ei ikävä kyllä pääse tämän kanssa jonnekin koska ei ole lapsille hoitajaa. Tai vaikka se että välillä vaan sanoo että olisi ihana saada joskus viikonloppu tsk edes vuorokausi lapsivapaata aikaa.
 
Itsellä on ollut hankalaa jopa viedä yhtä lasta hoitoon kun tulee ajatus,että rasittaa mummoa liikaa.
Jotkut ei osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle ja olettaa mummun jaksavan hoitaa lapsia aina kun haluttaa olla kaksistaan kotona, makoillen sohvalla viinilasi kädessä katsellen elokuvaa. Oli lapsia sitten vaikka vaan ne kaksi.
Tällainen pariskunta olettaa,että heidän lapset on aina tervetulleita mummolle yökylään, silloinkin kun veljen lapset on yökylässä. Pitäähän serkusten päästä olemaan keskenään kun harvoin näkevät (oma lehmähän ei ole ojassa ;)) ja mikä on parempi paikka kuin mummola.

Tais vähän lipsahtaa asian viereen,mutta joo olen samaa mieltä,että ei tuollaisella laumalla kannata pal vikistä, tosin ei minun mielestä pinemmälläkään laumalla :)

Tarvitaanko oman ajan saamiseen aina lapsille hoitopaikka? Eikö omaa aikaa muka saa/pysty ottamaan vaikka iltaisin? Jossain vaiheessahan ne lapset nukkuukin ja useimmilla on kuitenkin isä.
 
Viimeksi muokattu:
"äippä"
Minulla on 5 lasta joista 3 alle 4v eikä tunnu raskaalta! Ulos yms.olis myös miehen kans päästy, mutta eipä ole tullu vaan lähdettyä! Ihmiset kait niin itsekkäitä nykyään, että heti jos useampi lapsi niin automaattisesti sen uskotaan olevan vaan yhtä hel...eikä olla lestoja tms.
 
Minusta yh;tten on turha ruikuttaa, jos eivät saa omaa aikaa! Kuka tyhmä jää yh;ksi?

Minusta sairaiden lasten vanhempien on turha ruikuttaa, jos erityislapsi teettää enemmän töitä!

Minusta irtisanoutuminen töistä, ei ole nurisemisen aihe. Varmasti olisi jotain ollut tehtävissä, ettei olisi saanut potkuja

Mitä muuta hienoa mä tähän keksisin, että pääsisin samalle tasolel ap;n kanssa?

Minusta yh;tten on turha ruikuttaa, jos eivät saa omaa aikaa! Kuka tyhmä jää yh;ksi?
- onko silloin tyhmä jos kumppani kuolee?

Minusta sairaiden lasten vanhempien on turha ruikuttaa, jos erityislapsi teettää enemmän töitä!
- onko se vanhempien vika kun/jos lapsi sairastuu?

Minusta irtisanoutuminen töistä, ei ole nurisemisen aihe. Varmasti olisi jotain ollut tehtävissä, ettei olisi saanut potkuja
- mitä on silloin tehtävissä kun työpaikkoja lakkautetaan?


Jos on tehnyt lapsia useamman, niin jo ennen niiden syntymää on jo varmasti tiennyt että omaa aikaa ei tule olemaan.
Mutta silloinkaan ei pysty arvioimaan mitä elämässä tulee käymään.

Ehkä puoliso jää auton alle tai saa sairas kohtauksen ja kuolee, olisiko ollut parempi olla tekemättä lapsia ettei vaan jää yh:ksi?

Tai lapsi sairastuu vakavasti ja joutuu olemaan pitkiä jaksoja sairaalassa, tai joutuu käyttämään apuvälineitä selvitäkseen, olisiko parempi että lapsi, joka tuottaa kuitenkin työn keskelle iloa ollut parempi olla syntymättä? Koska jos niin olisi, en minäkään olisi syntynyt ja nyt olen onnellinen 2 lapsen äiti sairaudestani huolimatta.

Olisiko parempi olla aina työtön ettei tule irtisanomisen vaara?

Nämä asiat ainakin tulin mulle mieleen.
kaikkee ei voi hallita.
 
Jaa. Minähän kyllä ruikutan jos ruikututtaa perketi. Kun tuon lapsilaumani tekaisin tuosta ohimennen, niin enpä muuten ottanut huomioon, että se ukko ottaakin ja lähtee.Ja sen ukon myötä lähti se 'tukiverkostokin' eli lasten mummola. Hitto mä olen tyhmä.:rolleyes:
 
"vieras"
No minulla on kuus lasta ja en kyllä valitakkaan. Omaa aikaa on se kun käyn töissä ;)
Kerran tai kahdesti vuodessa päästän ukon kans kahdestaan jonnekkin. Ja jos ihan yksin lähden ni lapsilla on kyllä isä joka hoitaa yhtä lailla ko minäkin.
Vai minkälaista omaa-aikaa ap.tarkoitti?
 

Yhteistyössä