Minusta ei ikinä tule mitään huutismammaa, joka kaiken lisäks selittää täällä kaiken elämästään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammamaisuutta vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammamaisuutta vastaan

Vieras
Palstailua en tyrmää: se on hauskaa ajanvietettä, ja on mukava keskustella erilaisista asioista erilaisten ihmisten kanssa. Mutta kuviani, lasteni tai kotini kuvia en tänne ala levittää, tai muutoinkaan tilittää hlökohtaisesta elämästäni mitään. Pysyn siis anonyymina niinä suht harvoina kertoina kun täällä käyn, mutta siinähän ei mitään ongelmaa olekaan.

Toisekseen, minusta ei tule myöskään mitään huutismammaa, hyi oksetus. Huvittaa, kun ihmisillä on facebook-statuksissaan, mitä kaikkea taas ostivat huutiksesta tai että laittoivat huutikseen nyt sitä ja tätä myyntiin - olen poistanut aika nopeasti nuo mammakaverit kaverilistaltani.

Mua ihan puistattaa ajatuskin, että minusta tulisi äitiyden myötä sellainen homssuinen kestovaippailija, lihoisin, roikkuisin päivät netissä tai laukkoisin kirppareilla keräämässä uusia vauvanvetimiä kaappeihin.

Kiitos, anteeksi ja hei hei.

Kerro nyt hyvä ihminen miten kestovaipat ja lihominen liittyy toisiinsa? Mä en mielestäni ole mitenkään ylipainoinen, ja kestovaippailtu on koska vaipat on A)söpöjä ja B) kustannustehokkaita kun on kaksi samanikäistä vaippahousua.

Taisin langeta porvoolaisen kiusaan, mutta perustele nyt jotenkin näkemystäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Kerro nyt hyvä ihminen miten kestovaipat ja lihominen liittyy toisiinsa? Mä en mielestäni ole mitenkään ylipainoinen, ja kestovaippailtu on koska vaipat on A)söpöjä ja B) kustannustehokkaita kun on kaksi samanikäistä vaippahousua.

Totta kai tekstini on provosoivaa, mutta seison täysin sanojeni takana ihan myös tosielämässä. En tarkoittanutkaan, että lihominen ja kestovaipat ovat suhteessa toisiinsa, vaan ylipäätään sellaista MAMMA-meininkiä, jossa sikiinnytään kamalaa tahtia, eikä enää välitetä omasta ulkomuodosta tai kiinnostuksenkohteista: elämä on vain soseruokaa, kestovaippoja ja kirppari/Hullujen Päivien -ryntäilyjä. Omat lapset tietysti ovat itse kellekin se maailman napa, mutta kyllä mun elämässä on niin paljon muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammamaisuutta vastaan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:

Totta kai tekstini on provosoivaa, mutta seison täysin sanojeni takana ihan myös tosielämässä. En tarkoittanutkaan, että lihominen ja kestovaipat ovat suhteessa toisiinsa, vaan ylipäätään sellaista MAMMA-meininkiä, jossa sikiinnytään kamalaa tahtia, eikä enää välitetä omasta ulkomuodosta tai kiinnostuksenkohteista: elämä on vain soseruokaa, kestovaippoja ja kirppari/Hullujen Päivien -ryntäilyjä. Omat lapset tietysti ovat itse kellekin se maailman napa, mutta kyllä mun elämässä on niin paljon muutakin.

Mä voisin melkein lyödä vetoa että mä tunnen sut irl :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mammamaisuutta vastaan:
Palstailua en tyrmää: se on hauskaa ajanvietettä, ja on mukava keskustella erilaisista asioista erilaisten ihmisten kanssa. Mutta kuviani, lasteni tai kotini kuvia en tänne ala levittää, tai muutoinkaan tilittää hlökohtaisesta elämästäni mitään. Pysyn siis anonyymina niinä suht harvoina kertoina kun täällä käyn, mutta siinähän ei mitään ongelmaa olekaan.

Toisekseen, minusta ei tule myöskään mitään huutismammaa, hyi oksetus. Huvittaa, kun ihmisillä on facebook-statuksissaan, mitä kaikkea taas ostivat huutiksesta tai että laittoivat huutikseen nyt sitä ja tätä myyntiin - olen poistanut aika nopeasti nuo mammakaverit kaverilistaltani.

Mua ihan puistattaa ajatuskin, että minusta tulisi äitiyden myötä sellainen homssuinen kestovaippailija, lihoisin, roikkuisin päivät netissä tai laukkoisin kirppareilla keräämässä uusia vauvanvetimiä kaappeihin.

Kiitos, anteeksi ja hei hei.

Mä olen kanssasi ihan samoilla linjoilla :flower: :) Paitsi että kuvaani voi kyllä pällistellä profiilissa.

Niin, kaikesta kyllä huomaa, että sulla ei ole lapsia. Ei kukaan pakota "mammautumaan", vaikka lapsen saakin. Itsehän valitset sen, miten toimit ja miltä näytät nyt ja jatkossakin!

Mukavaa jatkoa ja kyllä se elämä opettaa!

Minäkään en käsitä miten joku on valmis jakamaan koko elämänsä netissä. Muutama kaveri niin ihmettelee miksi minä en niin tee. En vaan todellakaan voi ymmärtää sellaista, mutta ei kai minun tarvitsekaan, tehköön niin ken tahtoo.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
Minäkään en käsitä miten joku on valmis jakamaan koko elämänsä netissä. Muutama kaveri niin ihmettelee miksi minä en niin tee. En vaan todellakaan voi ymmärtää sellaista, mutta ei kai minun tarvitsekaan, tehköön niin ken tahtoo.. :)

Mikä siinä on nyt niin vaarallista?

Mammailkoot kukin niin paljon kuin tykkää, mutta yhtäkään tavaraa en osta huuto.netistä sellaiselta ihmiseltä, joka mainostaa sitä sanoilla "ihq, söpö, 3 v vanha - aivan uusi!", jne. pehmoilusanoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Blogiakin pitävä palstamamma.:
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:

Mikä siinä on nyt niin vaarallista?

Itse en vaan halua jakaa asioitamme aivan julkisesti. Ei meidän elämä ole mitenkään salaista ja jaan asioitamme mielelläni ystävien kesken ja tietyissä määrin myös kaukaisempienkin tuttujen. En kuitenkaan tahdo "automaattisesti raportoida" jokapäivisistä asioistani ja liikkeistäni. En oikestaan tiedä miksi, ehkä se arkinen elämä on minulle sitä yksityisyyttäni. Ei se salaista ole ja toki kerron tekemisistäni kun puheeksi tulee.

Ihmiset kokevat asiat eri tavalla. Minä en voi ymmärtää miksi joku tahtoo niin tehdä, en vaikka kuinka yrittäisin. Mutta eihän kaikki ymmärrä kaikkia minun tekemisiäni.. Joskus saatan ihan ärsyyntyä esim kun kaverit facebookissa ilmoittaavat joka liikkeensä. En tosiaan tiedä mikä minua siinä ärsyttää, ihan lapsellistahan siitä on ärsyyntyä, eihän siinä mitään väärää ole ja ymmärränkin että vika on silloin minun korvien välissä eikä heidän toiminnassaan..

AP, liityn joukkoosi :wave: Paitsi että mun kaverit saa kyllä kehuskella huutislöydöillään taikka kertoa minuutilleen päivän tekemisensä, mua ei haittaa. Mutta tänne en kuviani laita enkä raportoi facessa jokaista kahvinjuontiani ja likan aineenvaihduntaa... Käyn kirpparilla mutten etsi sieltä mitään vaan kuljen muuten vain ja ostan jos löydän jotain kivaa :D En juokse aleissa enkä hamstraa Reimaa kaappeihini.

Lapset on silti mun maailman napa, vaikken teekään heistä suurta numeroa. Elämässä kun on paljon muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:
Niin, kaikesta kyllä huomaa, että sulla ei ole lapsia. Ei kukaan pakota "mammautumaan", vaikka lapsen saakin. Itsehän valitset sen, miten toimit ja miltä näytät nyt ja jatkossakin!

Kyllä mulla on lapsi, ja elämme tavallista vauva-arkea. En todellakaan ymmärtänyt kirjoituksestasi kohtaa "kyllä se elämä opettaa", tarkoitatko, että kyllä mä vielä joudun "mammautumaan" ja pyörtämään puheitani? Enpä usko, sillä se on täysin omissa käsissäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä mulla on lapsi, ja elämme tavallista vauva-arkea. En todellakaan ymmärtänyt kirjoituksestasi kohtaa "kyllä se elämä opettaa", tarkoitatko, että kyllä mä vielä joudun "mammautumaan" ja pyörtämään puheitani? Enpä usko, sillä se on täysin omissa käsissäni.

Mä en nyt sori vaan usko tota! Alotus tekstistäsi saa kyllä sellasen kuvan ettet ole vielä äiti. Jos olet säälin lastasi!

Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä en nyt sori vaan usko tota! Alotus tekstistäsi saa kyllä sellasen kuvan ettet ole vielä äiti. Jos olet säälin lastasi!

Totta, että kirjoitin aloitustekstiini "äitiyden myötä...", minkä moni varmasti ymmärtää siten, että sitten kun minusta tulee äiti. Tarkoitin kuitenkin sitä, että tässä pikkuhiljaa kun äitiyteni kehittyy päivä päivältä, en anna sen kuitenkaan kehittyä siihen kammoksumaani mamma-suuntaan.

Ja perustelisitko, miksi ihmeessä säälit lastani? Hänellä on rakastava, turvallinen ja tasapainoinen koti, ja kaikki mitä hän tarvitsee. Jos minä en ryntäile Hulluilla Päiville vaunujeni kanssa tai ruikuta Facebookissa pienokaiseni jokaista nuhaa ja unetonta yötä (mitkä muuten kiinnostavat hyyyvin harvaa), niin sekö tekee minusta huonon äidin ja lapsestani säälittävän?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
:hug:

Miksi muuten homssuinen kestovaippailija lihoisi??? Korreloiko nää jotenkin toisiaan? :whistle:

Sitä tuolla jo aiemmin selitinkin.
Eivät ole automaattisesti suhteessa toisiinsa, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä kuuluvat tähän mammailuun. Niin ulkomuodon repsahtaminen, kestovaipat kuin vaikkapa niistä soseista päivän sisällön tekeminen. Esim. kestovaipoissa ei mitään vikaa ole, mutta yhdistettynä tähän kaikkeen mammailuun niistäkin tulee kuin kirosana!

Yhteistyössä