Minun pitäisi laihduttaa..mistä saada motivaatiota? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin tänään pitkästä aikaa puntarilla ja meinasin saada sydärin...painoa 84kg!! Olen 176cm pitkä, eli siis ylipainoa on. En mielestäni mitenkään kamalan pyöreä ole, harrastan säännöllistä liikuntaa mutta silti paino ei tipu :( ruokatottumiksiin täytyisi puuttua, tiedän sen..mutta mistä ihmeestä kaivan sen motivaation herkkujen lopettamiseen, ruoka on vain niin hyvää :( tavallista kotiruokaa syödään, mutta viikonloppuisin tulee herkuteltua milloin mitäkin.

Ärsyttää kun vatsa on koko ajan kuin pömpöllään ja farkut kiristävät mahdottomasti..

Laihdutus on vaikeaa ilman motivaatiota. Ei sen laihdutuksen tuskaa tarvitse olla :) Kerran viikossa voit pitää herkkupäivän ja muuten seurailet kalorimääriä (www.kiloklubi.fi) Ei kannata ottaa laihdutusta operaationa pisteeseen x vaan elämäntapamuutoksena.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Laihdutus on vaikeaa ilman motivaatiota. Ei sen laihdutuksen tuskaa tarvitse olla :) Kerran viikossa voit pitää herkkupäivän ja muuten seurailet kalorimääriä (www.kiloklubi.fi) Ei kannata ottaa laihdutusta operaationa pisteeseen x vaan elämäntapamuutoksena.

minulle oli jo tuo liikunnan aloittaminen sen verran suuri elämäntapamuutos, että jotenkin tuntuu hankalalta aloittaa vielä yksi suuri elämäntapamuutos :( paljonkohan tuosta painosta pitäisi pudottaa, mitä mieltä olet? En halua olla mikään tikkulaiha, mutta kun vaan pääsisi noista jenkkakahvoista eroon niin olisin enemmän kuin tyytyväinen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

minulle oli jo tuo liikunnan aloittaminen sen verran suuri elämäntapamuutos, että jotenkin tuntuu hankalalta aloittaa vielä yksi suuri elämäntapamuutos :( paljonkohan tuosta painosta pitäisi pudottaa, mitä mieltä olet? En halua olla mikään tikkulaiha, mutta kun vaan pääsisi noista jenkkakahvoista eroon niin olisin enemmän kuin tyytyväinen

Sun painoindeksi on nyt siis 27,1 eli lievä lihavuus. Kokeilin painoindeksilaskurilla, että olisit normaalipainoinen 76 kiloisena. Tosin peili se paras kertoja on, ei vaaka :) Ei kannata ottaa uutta ruokavaliojuttua suurena elämäntapamuutoksena vaan osana uutta elämää. Uusi terveellinen ruokavalio tukisi uutta liikuntaharrastustasi. Mitä muuten harrastat?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
mulla menee niin huonosti joka tavalla ja pimeys masentaa etten tahdo saada kuriin tuota liika syömistä.. liikun ihan sopivasti mutta tuo turha mussuttaminen....

sama homma! kesällä oli virtaa kuin pienessä kylässä ja jumpalla tuli käytyä monta kertaa viikossa..nyt on innostus lopahtanut ja käyn vain kahdesta viikossa enää. Ei vaan saa itsestä niin paljon irti tällä hetkellä. Sitten vain masentuu lisää kun katsoo peiliin ja näkee miten turvonnut kroppa on :(

Alkuperäinen kirjoittaja hm :

Sun painoindeksi on nyt siis 27,1 eli lievä lihavuus. Kokeilin painoindeksilaskurilla, että olisit normaalipainoinen 76 kiloisena. Tosin peili se paras kertoja on, ei vaaka :) Ei kannata ottaa uutta ruokavaliojuttua suurena elämäntapamuutoksena vaan osana uutta elämää. Uusi terveellinen ruokavalio tukisi uutta liikuntaharrastustasi. Mitä muuten harrastat?

zumbaa ja erästä toista tanssia, body pumpissa tulee myös käytyä. Olen kyllä huomannut että lihaskunto on kohentunut, joten ei varmaan kaikki pelkkää läskiä ole, mutta kyllä tuon painon pitäisi alkaa pikkuhiljaa tippumaankin.

ja tiedän kyllä että vaaka ei sitä koko totuutta kerro..muuten olen aika hyvissä mitoissa mutta tuo vyötärönympärys..oi voih.. synnytyksestäkin vuosi jo takana eli ei pitäisi enää raskaudenjälkeistä pyöreyttä olla

mulla menee niin huonosti joka tavalla ja pimeys masentaa etten tahdo saada kuriin tuota liika syömistä.. liikun ihan sopivasti mutta tuo turha mussuttaminen....

sama homma! kesällä oli virtaa kuin pienessä kylässä ja jumpalla tuli käytyä monta kertaa viikossa..nyt on innostus lopahtanut ja käyn vain kahdesta viikossa enää. Ei vaan saa itsestä niin paljon irti tällä hetkellä. Sitten vain masentuu lisää kun katsoo peiliin ja näkee miten turvonnut kroppa on :(

Eikö tuo peilistä katsominen tuo motivaatiota lisää? :) Itse vuosi sitten laihdutin painooni nähden paljon. Peilistä katsominen tuntui todella pahalta, vaatteet ei sopinut kunnolla päälle jne. Seurasin kiloklubin sivuilta syömisiäni ja edistymistä. Joka maanantai mittasin vyötärön ympärysmitan sekä painon. Voi sitä onnea, kun muutaman kuukauden jälkeen oli lähtenyt 10cm vyötäröltä :) Motivaatiokseni etsin kuvia kauniista vartaloista. Tuon operaation jälkeen liikunta ja terveelliset elämäntavat jäi jo tavaksi :) Liiallinen herkuttelu oli pahin luopumisjuttu. Perjantaita odotellaan silti vieläkin, jolloin on lupa herkutella ;)

70kg voisi olla ok tavoite? Sitten lisää jos siltä tuntuu..tuo ainakin jo terveellisen painon puolella.

Itse laihduttanut 25kg ja pysyn hyvin mitoissani 171/61 vaikka herkuttelenkin - juuri marjakiisseliä vaniljavaahdolla ja piparimuruilla tässä edessä. ;) Eli kokonaisuus ratkaisee. Annoskokoa vähitellen pieneksi, turhat leivänpäälliset, napostelut pois. Välipalat terveellisiksi. Mua on auttanut paljon että kerran päivässä saa luvan kanssa syödä mahansa Täyteen perusruoalla. En kestä nälissään olemista 24/7. Paljon vettä.

Kiloklubia suosittelen myös, kun merkkaa syömisensä sinne tarkkaan saa hyvin osviittaa siitä missä vika. Helposti itsekin laihtuisin vielä 5-10kg jos jättäisin herkut kokonaan pois jne., mutta täytyy saada elämästä nauttiakin. :) Niin, ja tämä on kulunut vinkki mutta kotiin ei kannata ostaa herkkuja ekoina viikkoina ainakaan, ei ainakaan itseltä löydy tarpeeksi itsekuria niiden vastustamiseen heikolla hetkellä.

Hyvänä tapana ollut myös laihistelupäivä herkuttelun jälkeen. Siis jotain keittoa yms.. Ja se mieleen että sillä yhden päivän herkuttelulla ei ole mitään väliä mutta ei ne herkut sen paremmilta maistu vaikka söisi kilokaupalla! Laatu korvaa määrän.. Mä suklaafriikki herkuttelen aina puolikkaalla levyllä kun siltä tuntuu. Tsemppiä!!

Eikö tuo peilistä katsominen tuo motivaatiota lisää? :) Itse vuosi sitten laihdutin painooni nähden paljon. Peilistä katsominen tuntui todella pahalta, vaatteet ei sopinut kunnolla päälle jne. Seurasin kiloklubin sivuilta syömisiäni ja edistymistä. Joka maanantai mittasin vyötärön ympärysmitan sekä painon. Voi sitä onnea, kun muutaman kuukauden jälkeen oli lähtenyt 10cm vyötäröltä :) Motivaatiokseni etsin kuvia kauniista vartaloista. Tuon operaation jälkeen liikunta ja terveelliset elämäntavat jäi jo tavaksi :) Liiallinen herkuttelu oli pahin luopumisjuttu. Perjantaita odotellaan silti vieläkin, jolloin on lupa herkutella ;)

ihana asenne sinulla :) voi kun saisin osan tuosta asenteestasi :D itseasiassa kesällä tuota kiloklubia käytin jonkin aikaa, mutta jotenkin sen sitten jäi. Täytynee alkaa uudestaan käyttämään. Huonoon ajankohtaan vain sattui tämä minun "laihdutus intoilu" kun on joulukin tulossa

25kg laihduttanut äskinen vieras lisää vielä, että kyllä sä tiedät mikä se oikea motivaatio on; se sata kertaa kevyempi, parempi ja terveempi olo. Peilikuva näyttää kivemmalta. Olo on parempi koko ajan. Tunne että saa aikaiseksi ja pystyy. Siitä se lähtee. :)

Minä otin löysästä läskikropastani kuvia,ja se toi ihmeesti motivaatiota laihduttaa.
Painoin enimmillään päälle 100kg,nyt n.80kg.Vielä on pudotettavaa 5kg.Sitten saa jo viimein riittää.
Pituutta minulta löytyy vähemmän kuin sinulta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Minä otin löysästä läskikropastani kuvia,ja se toi ihmeesti motivaatiota laihduttaa.
Painoin enimmillään päälle 100kg,nyt n.80kg.Vielä on pudotettavaa 5kg.Sitten saa jo viimein riittää.
Pituutta minulta löytyy vähemmän kuin sinulta.

Kovan urakan olet jo tehnyt. Minä nostan hattua :)

minä koitan tähdätä tuohon 76kg ainakin näin aluksi. Täytyy aloittaa jo huomenna..toivottavasti ei sada vettä niin on henkisestikin paremmalla tuulella uutta yritystä varten :)

Joo tuota 10 kiloa suosittelisin minäkin. Reippaasti hommaa mutta ei mahdoton urakka. Ja sitten olisit sielä normaalipainoin puolella. Siinä painossa voi sitten miettiä, että vieläkö kannattaa nipistää vai onko hyvä olo näin.

Itse laihdutin tänä kesänä 10kg 78->68 ja pituutta 160cm. Tässä nyt sitten hankkiuduin raskaaksi niin dieetti jäi tauolle. Tarkoituksena laihduttaa tuonne 60kg:n tienoille sitten synnytyksen jälkeen (ensin vaan syömällä terveellisesti imetyksen aikana ja jos se ei riitä niin dieetillä imetyksen jälkeen). Ihannepaino olisi 55kg mutta ensin haluan saavuttaa tuon järkevämmän 60 enkä rääkätä itseäni henkihieveriin :)

Minä olen myös mahdoton herkkusuu ja nyt pitääkin raskauden aikana varoa, ettei tule niin helkkaristi lisää kiloja kuin viimeksi. Eniten minulla tuohon laihduttamiseen auttoi kokonaan herkkujen karsiminen arkena ja perjantaisin herkkupäivä, jolloin saatoin syödä esim. pitsaa ja jälkkäriksi suklaata. Hyvin silti painoi tippui sen 0,5-1kg viikossa.

Mä olen laihduttanut 20kg, nyt mitat 165/62, ja voin ainakin omalta kohdaltani sanoa että alkuunpääseminen oli kaikkein hankalinta, mutta motivaatio kasvoi mitä enemmän niitä kiloja alkoi lähteä, ja huomasin että pystyn siihen! Ja kun vaatteet alkoi olla löysiä ja sitten ennen liian tiukka hame putosi päältä :D Toki siinä matkan varrella oli useitakin hetkiä, kun meinasi motivaatio loppua kesken, mutta niistä päätin vain päästä yli lujalla tahdolla ja sisulla ;)

Minulla oli vähän samaa vikaa siinä mielessä, että tuntui ettei kovin "montaa elämäntapamuutosta" jaksanut/viitsinyt tehdä kerrallaan, joten jätin liikunnan ihan huomioimatta... joten nytpä alkaa sitten kunnonkohotus, kun kiloja ei ole niin paljoa enää tiputettavana.

Kyllä sä siihen pystyt jos pystyin minäkin - olen oikeasti maailman laiskin sohvaperuna ja herkkupeppu :D

Mä sain helposti karppaamalla tippumaan painoni yli 10kg parissa kuukaudessa kun motivaationa oli häät :D ja melko pian häiden jälkeen raskauduin toisen kerran ja se 10kg olis nyt vielä riesana kun poika on 10kk nyt. Eli painoni on 75kg ja pituus 165cm. Mut milläs nyt motivoidun kun häät jo takana? ei tunnu peilikuva riittävän... :/ Tiedän että kun alkuun pääsis syömsissä, niin helposti lähtis tuo 10kg, mutta kun ei niin ei...

ihana asenne sinulla :) voi kun saisin osan tuosta asenteestasi :D itseasiassa kesällä tuota kiloklubia käytin jonkin aikaa, mutta jotenkin sen sitten jäi. Täytynee alkaa uudestaan käyttämään. Huonoon ajankohtaan vain sattui tämä minun "laihdutus intoilu" kun on joulukin tulossa

Kyllä se sinunkin asenne sieltä löytyy vielä :) Jouluun ei ole pitkä aika. Entä jos alkaisit nyt jo motivoitumaan siihen, että tammikuussa alkaa elämäntaparemontti? :)

Yhteistyössä