Minun miehenipäs tekee iltapuhteena mölkky-peliä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärrinmurrin

Jäsen
03.07.2013
52
0
6
Tässä ainakin yksi osoitus siitä, että mieheni näkee vaivaa lastemme hauskanpidon vuoksi (viitaten edelliseen keskusteluumme). Toki omalla tavallaan, mutta silti (tai juuri sen vuoksi) lapsistamme kasvaa varmasti tasapainoisia ja onnellisia aikuisia. En minäkään ole vanhemmilleni katkera siitä, että en lapsena päässyt käymään huvipuistossa.

Ja huomenna pelatessani mölkkyä lastemme kanssa, lapsemme ovat varmasti yhtä onnellisia kuin olisivat olleet Särkänniemessä.

Mun isä on tehnyt noita Mölkky-pelejä meille kaikille muksuilleen, muille sukulaisille ja tuttavilleen.
Enpä oo tullut tajunneeksi, että sillä on ollut noin laaja merkitys.

No mahtavaapa! :D Teidänpä ei tartte mennä elokuviinpa syömään hampurilaisiapa, mennä tunniksipa Särkänniemeempä, eikä kuudeksi tunniksipa Peukkulaanpa! Oi tätä onneapa!

Jokainenhan rakentaa itse oman elämänsä ja sen mitä se sisältää. Jos kaikki ovat tyytyväisiä, niin mikäs siinä. Ei se huvipuisto mikään normaalin lapsuuden perusedellytys ole..
Minkäikäisiä teidän lapset ovat?

Mölkyn säännöt ovat yksinkertaiset. Puisella heittopalikalla eli mölkyllä pyritään kaatamaan pystyssä olevia pistepalikoita. Heitot pisteytetään siten, että jokaisesta kaadetusta palikasta saa yhden pisteen, paitsi jos heitolla onnistuu kaatamaan vain yhden palikan. Tällöin heitosta hyvitetään kaatuneen palikan osoittama pistemäärä.

Jokaisen heiton jälkeen kaatuneet pistepalikat nostetaan pystyyn sille paikalle, johon ne heiton voimasta kaatuivat. Heittovuoro vaihtuu jokaisen heiton jälkeen.
Voittajan määrittäminen

Pelin voittaa se pelaaja, joka saa ensin kerättyä täsmälleen 50 pistettä. Pisterajan ylityksestä sakotetaan pudottamalla pistemäärä takaisin 25 pisteeseen. Lisäksi pelistä on mahdollista pudota pois, mikäli heittää kolme perättäistä heittoa, joilla ei kaadu yhtään pistepalikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;28687464:
Noh, kirjoitinhan minä miehelle kauppalistaan mölkky-pelin, mutta mieheni sanoi tekevänsä pelin itse. "Meillä on noita puukalikoita metsä täynnä." ;) Minun mielestäni kyllä aikakin on rahaa enkä olisi suonut, että mies ähertää koko illan verstaalla ennen työreissua.

Ei kuitenkaan itse tajunnut/tarjoutunut peliä tekemään oma-aloitteisesti vaan aloitteen piti tulla sulta... Touhuaako hän koskaan lasten kanssa oma-aloitteisesti ilman sinulta tullutta vinkkiä?

muoks. Ja vielä, touhuaako hän lasten kanssa mitään koskaan, vai onko hänen touhuamisensa jälkikasvunsa kanssa aina tuollaista että hän tekee yksin lapsille jotain mitä he tarvitsevat jotta sinä voit sitten lasten kanssa sillä touhuta?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kaupasta ostamalla olisitte tänään jo pelanneet sitä yhdessä ja lapset olis saanu viettää isänsä kanssa aikaa. Kuulostaa ensinnäkin siltä, että "kun mä tämän omin käsin teen, niin lapset arvostaa sitä enemmän ja sitten mä olenkin oikea sankari-isi" ja toisekseen siltä, että "kun mä menen tuonne vajaan itsekseni väsäämään näitä palikoita, saan olla ihan rauhassa ja huomenna on vielä kivampaa, kun ei tarvitse olla perheen kanssa ollenkaan".

[QUOTE="vieras";28687432]Millon sun mies itse on lasten kanssa?[/QUOTE]

Päivittäin, vaikka tietysti vähemmän kuin minä. Meillä on esimerkiksi tarkat yhteiset ruoka-ajat. Sen lisäksi mies käyttää lapsia esimerkiksi uimassa, kirjastossa ja näin kesäisin mansikan poiminnassa. Viikonlopulle on suunnitteilla kesän ensimmäinen mansikanpoimintareissu.

Ei kuitenkaan itse tajunnut/tarjoutunut peliä tekemään oma-aloitteisesti vaan aloitteen piti tulla sulta... Touhuaako hän koskaan lasten kanssa oma-aloitteisesti ilman sinulta tullutta vinkkiä?

muoks. Ja vielä, touhuaako hän lasten kanssa mitään koskaan, vai onko hänen touhuamisensa jälkikasvunsa kanssa aina tuollaista että hän tekee yksin lapsille jotain mitä he tarvitsevat jotta sinä voit sitten lasten kanssa sillä touhuta?

Kyllä, vastasinkin tämäntapaiseen kysymykseen jo. Esimerkiksi mieheni kävi oma-aloittesti lastemme kanssa äitinsä luona keväällä, kun minä aloitin ikkunanpesu-ja kevätsiivousurakan.

Sitä paitsi ajan kuluessa asia varmasti tasoittuu, kun lapset pääsevät enemmän mukaan mieheni töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;28687528:
Kyllä, vastasinkin tämäntapaiseen kysymykseen jo. Esimerkiksi mieheni kävi oma-aloittesti lastemme kanssa äitinsä luona keväällä, kun minä aloitin ikkunanpesu-ja kevätsiivousurakan.

Sitä paitsi ajan kuluessa asia varmasti tasoittuu, kun lapset pääsevät enemmän mukaan mieheni töihin.

Vau. On sulla saalis!

Teettekö/käyttekö lasten kanssa koskaan missään maksullisessa jutussa? Juu, mansikat maksaa myös (mutta ilmaiseksi saa syödä kun menee "poimimaan"), mutta tarkoitan viekö miehesi koskaan lapsia esim. jätskille tai pomppulinnaan jonkun tapahtuman yhteydessä? Teatteriin? Konserttiin?
Onko miehesi pihi?

Tätä kun lukee, tulee tarve juurtua kivijalkaa myöten kerrostaloon moottoritien läheisyyteen. Nuo kesän suuret huvit mölkky, mansikanpoiminta ja mummilla vierailu... tuntuu vain niin arkipäiväisiltä. Kai se pitää arvostaa enemmän että voi tuosta vain painella hoploppiin, leffaan, risteilylle.

Kaiketi tarkoitus vaan sanoa että kiitos ap, toit ihan uuden suunnan mistä kurkistella tätä eloa.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Ettekö menekkään sinne huvipuistoon? Miksi ei? Miksette menneet Esim. tuurin miljoonativoliin tai sinne Jyväskylään. Siellähän olis ollut sitten koko päivä aikaa.

[QUOTE="kerttuli";28687598]Ettekö menekkään sinne huvipuistoon? Miksi ei? Miksette menneet Esim. tuurin miljoonativoliin tai sinne Jyväskylään. Siellähän olis ollut sitten koko päivä aikaa.[/QUOTE]

Mieheni reitti muuttui, joutuu tekemään yhden ylimääräisen mutkan. Toisella kertaa. :)

Kaupasta ostamalla olisitte tänään jo pelanneet sitä yhdessä ja lapset olis saanu viettää isänsä kanssa aikaa. Kuulostaa ensinnäkin siltä, että "kun mä tämän omin käsin teen, niin lapset arvostaa sitä enemmän ja sitten mä olenkin oikea sankari-isi" ja toisekseen siltä, että "kun mä menen tuonne vajaan itsekseni väsäämään näitä palikoita, saan olla ihan rauhassa ja huomenna on vielä kivampaa, kun ei tarvitse olla perheen kanssa ollenkaan".

Tässäpä tämä asian ydin. Perhe on kiva olla olemassa, kunhan sen kanssa ei tarvitse liiemmälti viettää aikaa. Sitten voi välillä aina kehittää jonkun "hyvän teon", jonka perheensä eteen tekee. Jotta saa taas olla rauhassa hiljaisuutta kuunnellen.

Yhteistyössä