Minun lapsi se oli!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piika-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piika-äiti"

Vieras
Siis hän jonka tapasit ostarin tuulikaapissa ja joka kielsi lapsiasi menemästä Lauri Kilpa-autojen luo kun äitillä menee kaikki rahat ruokaan ja tyhmiin porkkanohin eikä sillä jäänyt kilpa-autoon mutta kun isi tulee kotiin niin isillä on iso kasa rahaa ja pieni tulee isänsä kanssa ostamaan kaikki laurikilpa-autot.

Miten kasvatetaan hiljainen pieni lapsi, joka ei selvitä kaikkea kaikille eikä juttele kaikkien kanssa? Kyllä minä toisaalta ymmärrän hänen hätänsä, jos joku ostaa kaikki laurikilpa-autot, mutta silti.

[QUOTE="Piika-äiti";22003255]Siis hän jonka tapasit ostarin tuulikaapissa ja joka kielsi lapsiasi menemästä Lauri Kilpa-autojen luo kun äitillä menee kaikki rahat ruokaan ja tyhmiin porkkanohin eikä sillä jäänyt kilpa-autoon mutta kun isi tulee kotiin niin isillä on iso kasa rahaa ja pieni tulee isänsä kanssa ostamaan kaikki laurikilpa-autot.

Miten kasvatetaan hiljainen pieni lapsi, joka ei selvitä kaikkea kaikille eikä juttele kaikkien kanssa? Kyllä minä toisaalta ymmärrän hänen hätänsä, jos joku ostaa kaikki laurikilpa-autot, mutta silti.[/QUOTE]

toiset nyt on sellasia papupatoja. Menee aikaa ennenku oppivayt ettei kaikkea tarvi vieraille selvittää.

tyhmiin porkkanoihin :) Ihan huippu. Kyllä tähän maailmaan puhetta mahtuu, eikä lapsi ymmärrä että ne autot säilyy siellä. Voi luulla että myydään pois sillä aikaa :)

[QUOTE="vieras";22003284]En ymmärtänyt ongelmaa. Normaalia tenavan tekstiä. Miksi lapsen pitäisi olla hiljainen?[/QUOTE]

Yleensä ottaen olen ylpeä ja iloinen ulospäinsuuntautuvasta, reippaasta, sosiaalisesta ja puheliaasta lapsesta mutta aina joskus, ehkä noin pari kertaa päivässä, se jotenkin väsyttää. Sillä hän puhuu koko ajan, kielellistää itselleen leikkitilanteita, selvittää asioita, tätä nykyä jo joskus raivarikin voi jäädä väliin kun hän osaa kertoa miten joku tilanne harmittaa ja ärsyttää.

Eilen hän esimerkiksi sanoi tiuskivalle veljelleen huuli väristen "miten hinä puhut pienelle pojalle näin?" ja veljen tiuskinta muuttui nauruksi, haleiksi ja suukkosiksi.
(Hänellä ei siis ole s-kirjainta vielä).

[QUOTE="Piika-äiti";22003378]Yleensä ottaen olen ylpeä ja iloinen ulospäinsuuntautuvasta, reippaasta, sosiaalisesta ja puheliaasta lapsesta mutta aina joskus, ehkä noin pari kertaa päivässä, se jotenkin väsyttää. Sillä hän puhuu koko ajan, kielellistää itselleen leikkitilanteita, selvittää asioita, tätä nykyä jo joskus raivarikin voi jäädä väliin kun hän osaa kertoa miten joku tilanne harmittaa ja ärsyttää.

Eilen hän esimerkiksi sanoi tiuskivalle veljelleen huuli väristen "miten hinä puhut pienelle pojalle näin?" ja veljen tiuskinta muuttui nauruksi, haleiksi ja suukkosiksi.
(Hänellä ei siis ole s-kirjainta vielä).[/QUOTE]

Mun tyttäreni on samanlainen papupata.

Mä sanonkin hälle välillä että sun leukanivelet kuluu pyöreiksi ennen aikojaan...
Siis ihan kaiken selittää juurta jaksain ja monen mutkan ja pyörähdyksen kautta. Ihan pienenkin asian.

On nyt ekaluokkalainen ja vieläkin on tilanteita kun unohtaa että kaikkea ei tarvitse kaikille tuntemattomillekin ihmisille kertoilla.

[QUOTE="Piika-äiti";22003378]Yleensä ottaen olen ylpeä ja iloinen ulospäinsuuntautuvasta, reippaasta, sosiaalisesta ja puheliaasta lapsesta mutta aina joskus, ehkä noin pari kertaa päivässä, se jotenkin väsyttää. Sillä hän puhuu koko ajan, kielellistää itselleen leikkitilanteita, selvittää asioita, tätä nykyä jo joskus raivarikin voi jäädä väliin kun hän osaa kertoa miten joku tilanne harmittaa ja ärsyttää.

(Hänellä ei siis ole s-kirjainta vielä).[/QUOTE]

Meillä siinä 5-6-vuotiaana alkoi tulla alkeellista suodatusta sanomisissa eikä tarvinnut ihan jokaisen vastaantulijan kanssa jorista, mutta ei ominaisuus varmasti mihinkään katoa. Pärjäävät maailmassa kun saavat suunsa auki. Ihmiset tuntuvat yllättäen tykkäävän puheliaasta lapsesta Suomessakin jos jätetään sulkeutuneet aikuiset pois laskuista.

Suurin haaste on oppia pitämään suu välillä kiinnikin.