Minun lapseni ei ole ikinä väsyttänyt mua enkä ole kokenut lapsen hoitoa raskaaksi enkä ole ikinä valvonut öitä lapseni takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori äiti

Vieras
Ja se on nyt 3 vee. Ei ollut koliikkia ja imetin melkein 1,5 vuotta. Lapsi nukkui alusta asti vieressä joten en edes herännyt kun lapsi söi. Kantoliinan kanssa pääsi mihin vaan ja lähtemiset oli helppoja. Meillä ei ole ikinä ollut mitään tiettyä päivärytmiä. Nukutaan ku väsyttää ja syödään kun on nälkä. Sitä syödään mitä kaapissa on. Lapsi on kulkenut mukanani joka paikkaan ja on reipas ja sosiaalinen ja onnellinen tapaus. Lapsen hoitokin voi olla helppoa ja mukavaa. Jotkut ottaa vaan heti syntymän jälkeen valitus vaihteen päälle ja kaikki on niiin hankalaa.

Niinpä! Valittaminen on aina niin hienoa kun saa huomiota. Kiva kun teillä on mennyt asiat hyvin! Meilläkin on mielestäni helppo lapsi, tosin vasta 8 kk. En ole imettänyt kuin pari ekaa kuukautta ja silloinkin vain osittain. Päivärytmi vaihtelee ja silti lapsi on kasvanut hyvin, nukkuu hyvin ja syö hyvin. Nuorehko äiti minäkin...

Haluatko esimerkiksi kruunun suorituksestasi tai vaikka mitalin?

Hienoa, että sinulla on ollut helpot 3v.

Ei tosin minunkaan 1,5v lapseni ole valvottanut koskaan, nukkunut 2kk lähtien omassa huoneessaan. Nukkuu kellon ympäri ja herää tyytyväisenä.

Mutta kyllä muuten on löytynyt omaa tahtoa ja luonnetta sen verran, että voin sanoa, että välillä väsyttää. Tai hermoja kiristää, mutten siitä valita ollenkaan, koska olen tyytyväinen, että osaa jo näyttää omaa tahtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja nuori äiti:
Ja se on nyt 3 vee. Ei ollut koliikkia ja imetin melkein 1,5 vuotta. Lapsi nukkui alusta asti vieressä joten en edes herännyt kun lapsi söi. Kantoliinan kanssa pääsi mihin vaan ja lähtemiset oli helppoja. Meillä ei ole ikinä ollut mitään tiettyä päivärytmiä. Nukutaan ku väsyttää ja syödään kun on nälkä. Sitä syödään mitä kaapissa on. Lapsi on kulkenut mukanani joka paikkaan ja on reipas ja sosiaalinen ja onnellinen tapaus. Lapsen hoitokin voi olla helppoa ja mukavaa. Jotkut ottaa vaan heti syntymän jälkeen valitus vaihteen päälle ja kaikki on niiin hankalaa.

miten et herännyt? kuinka vauva sai rinnan suuhunsa ilman apuasi? itsellä ollut myös suht helpot lapset, nukkuneet alusta asti hyvin, esikoinen kyllä söi yöllä tiuhaan, mutta ei se haitannut , koska sai päivällä sitten nukkua vavan tahtiin. onneksi kuopus kuitenkin nukkui yönsä alusta asti hyvin, koska esikoisella ja kuopuksella ikäeroa vain 1v 9kk, eli ei olisi kerennyt päiväsaikaan lepäilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
:laugh: :laugh:

No hyvä ettei teillä ole valvottu. Meillä valvottiin, valvottiin ja valvottiin. Lapsi tankkasi tunnin välein pahimmillaan, yötä päivää. Kyllä voin sanoa että VÄSYTTI.

Niin no mä imetin ja lapsi nukkui vieressä niin ei tarvinnut valvoa. Ja lapsikin rauhottui rinnalle hyvin. Taisi nukkua yöt tissi suussa ja ottaa imasut kun siltä tuntui :D

Alkuperäinen kirjoittaja nuori äiti:

Ja tuon sun kokemuksen perusteella voit sanoa, että muut valittaa vaan huvikseen?

Jep. :D

Kyllä meilläkin eka puoli vuotta oli todella helppoa, lapsi söi ja nukkui, mutta nyt kun poika on 11kk niin vielä kyllä syödään hyvin, mutta nukkumiset ovatkin kaikkea muuta kuin helppoa, sillä vaikka jätkää kuinka nukuttaisi, niin ei millään meinaa antaa periksi unelle ja kiukkuaa sitten koko ajan. Nukutusprosessi voi kestää parikin tuntia ja minä en voi lasta vieressäni nukuttaa koko yötä, kun mä joudun yöllä lähtemään töihin, joyen omassa sängyssä on osattava nukkua.

Niin no mä imetin ja lapsi nukkui vieressä niin ei tarvinnut valvoa

:laugh: joo. ja lehmät lentää. Vaihdoitko kakkavaipankin nukkuessasi? Ja katsoit että lapsi ei tukehdu maitoon? Mulla tuli pitkään maitoa niin runsaasti, että vauva kerran meni "hengettömäksi" kun vetäisi maitoa liikaa.

Imetin minäkin, mutta nukkua en kyllä saanut, enkä unissani hommaa osannut hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
:laugh: :laugh:

No hyvä ettei teillä ole valvottu. Meillä valvottiin, valvottiin ja valvottiin. Lapsi tankkasi tunnin välein pahimmillaan, yötä päivää. Kyllä voin sanoa että VÄSYTTI.

Niin no mä imetin ja lapsi nukkui vieressä niin ei tarvinnut valvoa. Ja lapsikin rauhottui rinnalle hyvin. Taisi nukkua yöt tissi suussa ja ottaa imasut kun siltä tuntui :D

eikö sua sitten huolettanut että vauva vaikka tukehtuu yöllä? mä olen kyllä niin paniikki ihminen ton tukehtumisen kanssa, että pelästyin aivan sairaasti yöllä jos nukahdin kesken imetyksen vauva vierellä. esikoinen meilläkin nukkui usein vierellä, mutta kuopuksen sitten pidin omassa sängyssään, kun esikoinen saattoi yöllä kiivetä väliimme, eikä pieni tietenkään vauvaa osaa varoa.

jos tämä edes totta niin yleensähän on niin että helppo vauva-aika jne. niin pahat ajat edessä myöhemmin ;) esmes 4veestä etiäpäin ja murkkuiät ja sen semmoiset :)

Onnittelut! :flower: On ihanaa kun lapsi on "helppo" ja jaksaa itse nauttia äitiydestä. =)

Kannattaa kuitenkin muistaa ettei kaikki ole yhtä onnekkkaita eikä se valitus tule aina pelkästään tavan vuoksi. Mutta juuri tältä pohjalta kannattaakin nauttia silloin kun pääsee helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
:flower: Ihana asenne!

Mä en päässyt yh:na helpolla, enkä aina nytkään, mut hittoako valittamaan valituksen ilosta.

Minä jäin yhoksi kun lapsi oli puolivuotias.

Sekin vielä =) Mut hei, onhan se helppoo yhden lapsen kanssa, jos lapsi on suht kiltti ja terve. Eipä tarvikaan huomioida kuin se yksi.

Yhteistyössä