Minullakin Mummeliisalle kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "HEI"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"HEI"

Vieras
Sun blogissa Viipaleita tolla sivulla on merimiespataa ja pottuja ja salaatti. Olisko hirvee homma jos kirjottaisit tähän kaikki noiden reseptit ylös? Olisin tosi kiitollinen! :)
Ja jos jaksat niin tuo Sikasienisoosi kiinnostaa myös!

Oikeaan merimiespataan pitäisi laittaa nautaa, mutta tuo mikä minulla viimeksi blogissa on tehty sikaan. Eli ensin sian siafileestä ohuita viipaleita ja ne uunipellille. Voitelin soijalla ja ripottelin päälle mustapippurirouhetta. Seuraavaksi päälle sipulia (Taisin käyttää purjoa ja runsaasti valkosipulia) Päällimmäiskeis pestyjä, kuorimattomia perunoita ohuina viipaleina. Ne öljytään kevyesti ja kuorrutetaan perunamausteella.
Uunissa 175 asteessa noin 40 minuuttia eli kunnes perunat pehmeitä.

Sikasienisoosissa oli sian kylkeä pieninä paloina, siitakesieniä ja herkkusienien "kantoja" (jääneet edellisen päivän sienipekoninyyteistä ylimääräisiksi) ja pari kevätsipulinippua. Mausteena suolaa ja mustapippuria. Nesteenä tummaa olutta. Nestettä ei tarvitse paljoa, koska lihasta tihkuu rasvaa. Suurusteena pikkuisen maissijauhoa.

:)

Oikeaan merimiespataan pitäisi laittaa nautaa, mutta tuo mikä minulla viimeksi blogissa on tehty sikaan. Eli ensin sian siafileestä ohuita viipaleita ja ne uunipellille. Voitelin soijalla ja ripottelin päälle mustapippurirouhetta. Seuraavaksi päälle sipulia (Taisin käyttää purjoa ja runsaasti valkosipulia) Päällimmäiskeis pestyjä, kuorimattomia perunoita ohuina viipaleina. Ne öljytään kevyesti ja kuorrutetaan perunamausteella.
Uunissa 175 asteessa noin 40 minuuttia eli kunnes perunat pehmeitä.

Sikasienisoosissa oli sian kylkeä pieninä paloina, siitakesieniä ja herkkusienien "kantoja" (jääneet edellisen päivän sienipekoninyyteistä ylimääräisiksi) ja pari kevätsipulinippua. Mausteena suolaa ja mustapippuria. Nesteenä tummaa olutta. Nestettä ei tarvitse paljoa, koska lihasta tihkuu rasvaa. Suurusteena pikkuisen maissijauhoa.

:)

Hei kiitos! Mitä siinä salaatissa oli? Näytti niin raikkaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja mul kans kyssä;23725577:
sleeve vai se toinen?

mä itse olen projektin alussa ja toivon parin vuoden sisällä pääseväni leikkaukseen.

Minulla oli vatsassa isohko vesikasvain jonka poistossa lähti sivussa osa vatsalaukusta ja suolesta.
Olisin kyllä periaatteessa ollut gastric-by-pass-kunnossakin, mutta kun ei ollut vielä painon vuoksi mitään terveysongelmia (ei kulumia, korkeaa verenpainetta, dibetesta tms) niin en kelvannut vielä jonoon. Tuon leikkauksen myötä sitten tuli se by-passikin ikään kuin sivutuotteena.

Onnea ja kärsivällisyyttä sinulle jonotukseen ja aikanaan leikkaukseen. Olen kuullut noista pääsääntöisesti vain hyvää ja uskon, että monen elämänlaatu niillä paranee.

Yhteistyössä