Minulla taitaa olla ongelma....syömisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Terhi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Terhi"

Vieras
Ostin kaupasta itselleni täksi illaksi:

3 berliininmunkkia
4 leivosta
4 vanukasta kermavaahdolla
600g irtokarkkeja
4 suklaapatukkaa
1 pss sipsejä+dippi
2 pll limukkaa
1 pss valkosuklaarusinoita

Nyt on hirveä ähky ja huono-olo. Suurimman osan noista söin jo :( Minulla taitaa olla jokin syömishäiriö...en ole pitkään aikaan syönyt herkkuja ja nyt sorruin. Ihan oksettava olo. Ja painoa tuli lisää varmaan taas hirveästi vaikka yritän sitä pudottaa :(

Kieltämättä aika satsi...tulis mullekin lihavana pahaolo. Mut tosta pääsee ylöspäin kyllä. Ootko yrittäny saada ammattilaisapua tohon painon pudotukseen?

Olen saanutkin apua, mutta nyt näin kesällä olen omillani. Muuten käyn sairaanhoitajan luona ja punnituksissa säännöllisesti. Nyt ottaa seuraava (ensi viikon) punnituskin päähän sillä olen ihan varmana lihonut taas :(

Onhan tuo kieltämättä... öh...kunnioitusta herättävä lista (mulle riittäis vuodeksi tuosta). Mutta jos et kovin usein tuolla lailla mässäile, niin tuskin tuosta muuta haittaa on kuin hetkellinen oksetusolo.

No näköjään sinulla on ongelma syömisen kannsa, ilmeisesti kärsit jostain ahmimishäiriön tapaisesta.

Hyvä että tieedostat ongelman, joten voit hakea siihen ratkaisua.

[QUOTE="vieras";28800331]Miksi sä ostit noin paljon herkkuja?
Ja mikä tunne sulla oli kun avasit ensimmäisen?[/QUOTE]

Olin yksin kaupassa ja teki mieli kaikkea mahdollista. Sitten, kun laitoin kärryyn yhden tuotteen niin sit oli jo mun mielestä se ja sama mitä muuta sinne laitan ku kuitenkin sorruin ja tuossa lopputulos. Innolla odotin, että pääsen kotiin ja saan alkaa syömään herkkuja. Nyt oksettaa ja kaduttaa :(

[QUOTE="Terhi";28800342]Olin yksin kaupassa ja teki mieli kaikkea mahdollista. Sitten, kun laitoin kärryyn yhden tuotteen niin sit oli jo mun mielestä se ja sama mitä muuta sinne laitan ku kuitenkin sorruin ja tuossa lopputulos. Innolla odotin, että pääsen kotiin ja saan alkaa syömään herkkuja. Nyt oksettaa ja kaduttaa :([/QUOTE]

Eli ihan perinteinen kuvio. :)

Tiiätkö mitä? Ei se haittaa yhtään mitään, noita sattuu ja mikään ei mennyt pilalle, eikä suurta vahinkoa tapahtunut.

Sun pitää vaan nyt ottaa opiksi ja miettiä uudelleen sun laihdutusruokavaliota.

Tee vaikka niin että kerran viikossa "tienaat" itsellesi herkkuhetken, eli ostat kaupasta herkun ja käyt ensin tunnin lenkillä jonka jälkeet voit hyvillä mielin lösähtää sohvalle suklaalevyn kanssa.

Nuo tämänpäiväset tulee kakkana ulos, eikä ne nyt onneksi ihan suoraan mene lanteille.
Jatkossa voit miettiä voisiko mies vaikka tulla sun kanssa kauppaan, et kehtaa ostaa tuollaisia herkkukasoja.

Hei,
Mulla sama ongelma...jo vuosia. Valitettavasti yllä olevat neuvot tuskin toimivat...
Laihdutusruokavalio ei käy ollenkaan, pitäisi syödä tarpeeksi kunnon ruokaa ettei tule ahmimishimoa.
Mies kaupassa mukana...ei vaikutusta. Kun todella haluaa mässätä, keksii minkä tahansa syyn ja puhuu kenet tahansa ympäri.
Opeteltu herkkuhetkikin on vaikeata, mulla ainakin herkkumäärä ja paha olo vaan kasvaa viikko viikolta...
Oon kokeillut myös mm. karppausta, piti poistaa makean himo. Karkkipäiväkään ei toimi - se mässäilyn himo on seuraavana päivänä vaan kovempi.
En tiedä onko sun ongelma näin paha, mutta tää on todella piinallista.

Kaikkea on tullut yritettyä. Ainoa mikä on toiminut, on syödä riittävästi kunnon ruokaa. Mutta jos on muita, jolla samaa ongelmaa, otan oikeasti toimivia vinkkejä vastaan...

Hei,
Mulla sama ongelma...jo vuosia. Valitettavasti yllä olevat neuvot tuskin toimivat...
Laihdutusruokavalio ei käy ollenkaan, pitäisi syödä tarpeeksi kunnon ruokaa ettei tule ahmimishimoa.
Mies kaupassa mukana...ei vaikutusta. Kun todella haluaa mässätä, keksii minkä tahansa syyn ja puhuu kenet tahansa ympäri.
Opeteltu herkkuhetkikin on vaikeata, mulla ainakin herkkumäärä ja paha olo vaan kasvaa viikko viikolta...
Oon kokeillut myös mm. karppausta, piti poistaa makean himo. Karkkipäiväkään ei toimi - se mässäilyn himo on seuraavana päivänä vaan kovempi.
En tiedä onko sun ongelma näin paha, mutta tää on todella piinallista.

Kaikkea on tullut yritettyä. Ainoa mikä on toiminut, on syödä riittävästi kunnon ruokaa. Mutta jos on muita, jolla samaa ongelmaa, otan oikeasti toimivia vinkkejä vastaan...

En aio moralisoida, saanko kuitenkin kysyä paljonko ap:lla ja Trillalla on pituutta ja painoa?

kaikkea tuota. Tossa on mulle makeaa ja herkkua 6kk. Toi määrä on musta ihan sairaanloista ja kannattaa todella hakea apua ja käydä terapiassa. Oikeasti. Mä kun luulin et mä herkuttelen paljon

Kaloreita satsissa jopa 10 000. Joo, kyllä siitä jo lihoo, ehkäpä kilon verran. Lisäksi noin hurja hiilarimäärä kerää nestettä, joten paino voi nousta useammankin kilon. Älä siis hämmästy, jos vaaka näyttää kurjia lukemia ensi viikolla. Tosin jos nyt tsemppaat, ne nesteet ehtii vielä lähteä poiskin.

Epäilen kuitenkin, että varsinainen ongelma on joku muu kuin syöminen. Syöminen on vain oire. Sun on hoidettava se syy. Oletko koskaan käynyt psykiatrin tai psykologin juttusilla?

Tuttu tunne. Itse olen enemmänkin salasyöjä/napostelija. Piilotan herkkuja perheeltä ja syön salaa. Tietty on ylikiloja ja mies joskus ihmettelee, että miten voin lihoa kun en syö kovinkaan paljoa. Siinä sitä sitten selitellään huonoja geenejä yms... Perhe ei tiedä ongelmastani. Nuoruudessa on ollut kaikenlaista ikävää, mutta mihinkään terapiaan en ole halunnut mennä. En halua puhua niistä ajoista ja olen varma, että syömishäiriö johtuu siitä. En edes nauti herkkujen syömisestä, vaan syöminen on pakonomaista ja ahdistusta aiheuttavaa.

Itsellä on niin että jos esim pari viikkoa jaksaa olla syömättä herkkuja, ei niitä tee mielikään sitten enää. mut helposti valtautuu homma.. ihan normaaliruoka että herkut kelpaa. ja liika syöminen tekee henkisestikin pahan olon, "olispa ollut syömättä". syömisongelma on siitä paha että ruokaa tarvitsee elääkseen päivittäin kun esim alkoholia ei tarvitse elääkseen eli syömisongelmasta toipuminen on paljon vaikeampaa kuin alkoholismista.

Yhteistyössä